Re:bar ends, welke?
Moderator:Beheerders
welke bar ends zijn echt een aanbeveling?
vrij korte modellen, die zonder de kromming op t eind.
k heb er altijd van ritchy gehad en die bevielen me perfect
k heb er altijd van ritchy gehad en die bevielen me perfect
Gewoon geen monteren, wie gebruikt die dingen nu werkelijk. Als je super-ultra-perse bar-ends wilt, kijk eens naar die van Hope. Ze zijn duur, maar ze zijn wel licht en wat dikker dan normaal, dus liggen fijn in de hand.
bar ends zeker wel monteren. is in de bergen erg fijn.
any one else?
any one else?
Gebruik zelf Tune RH1"s en ben zeer tevreden.
Voordeel van die barends is dat ze lekker dik zijn, dikker dan menig andere barends.
Ze houden heel goed en comfortabel vast en zijn lekker licht, zo"n 66gram/set.
De bolle kant aan de bovenkant is heerlijk als je kracht zet!
De klemming is toppie en zet geen stress op je stuur zoals andere barends.
Ik kan je ze 200% aanbevelen!
Voordeel van die barends is dat ze lekker dik zijn, dikker dan menig andere barends.
Ze houden heel goed en comfortabel vast en zijn lekker licht, zo"n 66gram/set.
De bolle kant aan de bovenkant is heerlijk als je kracht zet!
De klemming is toppie en zet geen stress op je stuur zoals andere barends.
Ik kan je ze 200% aanbevelen!
Ik heb bar-ends van Tranz-x, deze zaten een aantal jaren terug op een gazelle die ik toen had. Ze zijn niet zo licht maar ik vind de vorm wel prettig; laat zeggen bovenop wat breder en naar beneden toelopend, niet te klein maar zeker niet te groot.
Weet iemand of dat merk nog verkocht wordt? Ze zijn eigenlijk niet de goede kleur.
En ja dus, bar-ends, liefst wel.
Weet iemand of dat merk nog verkocht wordt? Ze zijn eigenlijk niet de goede kleur.
En ja dus, bar-ends, liefst wel.
Cubeman schreef:
Gebruik zelf Tune RH1"s en ben zeer tevreden.
hor dik zijn ze? de roox bar ends lijken er op en zijn de helft goedkoper(en 40gram zwaarder, boeie)
Technische Daten:
Herstellverfahren: CNC-gefräste Befestigungselemente, nahtlose Rohre
Material: Al 7075 T6; Titan Schrauben
Abmessungen: Griff-Ø: 27 mm
Länge: 120 mm
Mindest-Klemm-Ø: 22,1 mm
Winkel: 9° nach innen / to inside
nicht für Carbonlenker geeignet (außer tune-Lenker)
Gewicht: 66 g/Paar
Herstellverfahren: CNC-gefräste Befestigungselemente, nahtlose Rohre
Material: Al 7075 T6; Titan Schrauben
Abmessungen: Griff-Ø: 27 mm
Länge: 120 mm
Mindest-Klemm-Ø: 22,1 mm
Winkel: 9° nach innen / to inside
nicht für Carbonlenker geeignet (außer tune-Lenker)
Gewicht: 66 g/Paar
Dat huismerk van Be-one XLC ofzoiets heeft volgens mij de lichste bar ends in hun assortiment. En ze kosten in vergelijking tot Tune of Roox helemaal niks. Ik geloof iets van 20 euro. Maar ze zijn welk moeilijk te krijgen.
mzzl
Gène
mzzl
Gène
- Rinse Appelstroop
- Contacteer:
Onza Stoggies, met duim uitsparing bovenop. Dit waren altijd "de ultieme bar-ends"
ik rij zelf zonder, en mis ze af-en-toe als ik lange ritten op de weg rijd op de mtb, in het bos toch altijd handjes aan het stuur zelf voor meer controle
Rinse
ik rij zelf zonder, en mis ze af-en-toe als ik lange ritten op de weg rijd op de mtb, in het bos toch altijd handjes aan het stuur zelf voor meer controle
Rinse
@Gène, die barends die jij bedoel zijn te bestellen op www.starbike.com. Ze kosten 24.90 eurie
- Xircuit
- Contacteer:
Gène schreef:
Dat huismerk van Be-one XLC ofzoiets heeft volgens mij de lichste bar ends in hun assortiment. En ze kosten in vergelijking tot Tune of Roox helemaal niks. Ik geloof iets van 20 euro. Maar ze zijn welk moeilijk te krijgen.
mzzl
Gène
idd, 19,95 en ik dacht 63gr.
woodman carbon, krijg je ook niet van die kouwe handen.
Had ik nl. nogal last van bij alu, ik hou niet van handschoenen alleen als het echt heel koud is.
dusssss©
Had ik nl. nogal last van bij alu, ik hou niet van handschoenen alleen als het echt heel koud is.
dusssss©
LP Carbon iets? Check m"n foto

-
roox 106 lightning horns
uit een deel aluminium, super fijn, strak recht model en sterk, in geanodiseerde versie zeker degelijk...
uit een deel aluminium, super fijn, strak recht model en sterk, in geanodiseerde versie zeker degelijk...
Cane creek ergo control
Wel veel te duur maar rijden erg goed
8)angel
Wel veel te duur maar rijden erg goed
8)angel

Wat mag zo"n setje Cane Creeks dan kosten?
Caramba ..........
Cane Creek - Ergo Control Bar Ends
ERGO CONTROL BAR ENDS >Materials: Exclusive dual-compound rubber covering aluminum skelet ...>
€ 55,00
Ad your servise
8)Angel
ERGO CONTROL BAR ENDS >Materials: Exclusive dual-compound rubber covering aluminum skelet ...>
€ 55,00
Ad your servise
8)Angel

Jurriaan schreef:
welke bar ends zijn echt een aanbeveling?
Nou, ehhhh...., geen bar ends?! Ik vind het niks, die dingen aan je stuur.
ik vind het heerlijk, ik rij er zoveel op dat iemand werkzaam bij een onderdelen fabrikant laatst vroeg: "rem jij niet tijdens het rijden? ik zie je continu met je handen op de bar ends"
Dan valt de prijs me nog wel mee, mijn Tune hebben € 69,- gekost.angel schreef: Caramba ..........
€ 55,00
Ad your servise
8)Angel![]()
Die zijn dan heel erg duur in jouw ogen???
Cubeman
Tja wat is duur ......
Ik bedoel eigenlijk : ik vind het veel geld voor het produkt
Maar smaken verschillen
Greetzzz 8)angel
Tja wat is duur ......
Ik bedoel eigenlijk : ik vind het veel geld voor het produkt
Maar smaken verschillen
Greetzzz 8)angel

The best:
WOOdman - Chupa Carbon bar ends kort: Bar ends met 1 handpositie, uit carbon, met alu 6061-T6 klem. Gewicht: 88 gr.
29,00 €
Opties: n/a
Er schijnt ook net een nieuwe lichtere versie van te zijn maar de website is plat heb ik ze nog niet gevonden.
Suc6
WOOdman - Chupa Carbon bar ends kort: Bar ends met 1 handpositie, uit carbon, met alu 6061-T6 klem. Gewicht: 88 gr.
29,00 €
Opties: n/a
Er schijnt ook net een nieuwe lichtere versie van te zijn maar de website is plat heb ik ze nog niet gevonden.
Suc6
Helemaal mee eens, die Woodman"s zijn niet al te duur, goede lengte, lekker warm in vergelijking met alu.
Ik vind die Xlc"s ook mooi, alleen die bevestiging is zo verneukeratief voor je bovenbuis
Ik vind die Xlc"s ook mooi, alleen die bevestiging is zo verneukeratief voor je bovenbuis