M5 frame
Moderators:JJ, Beheerders
Ow ik weet niet wat ik moet doen.
Op internet heb een aanbieding gevonden. In mijn maat 21 "wordt een frame van 2003 aan geboden.
Een specialized s-works frame uit 2003.
Wat moet ik doen??
kopen?? en mijn huidige stumpjumper als trainingsfiets omdopen??
Ik weet het bijna een luxe probleem, maar heb het geld nog niet bij elkaar. En moet sowieso verdr sparen voor de rest van de parts. Moet waarschijnlijk ook een nieuwe vork kopen.
Wat zouden jullie doen??
mzzl
Gène
Op internet heb een aanbieding gevonden. In mijn maat 21 "wordt een frame van 2003 aan geboden.
Een specialized s-works frame uit 2003.
Wat moet ik doen??
kopen?? en mijn huidige stumpjumper als trainingsfiets omdopen??
Ik weet het bijna een luxe probleem, maar heb het geld nog niet bij elkaar. En moet sowieso verdr sparen voor de rest van de parts. Moet waarschijnlijk ook een nieuwe vork kopen.
Wat zouden jullie doen??
mzzl
Gène
Re:M5 frame
tsjah, als je stumpjumper lkkr loopt en hij bevalt. en je vind een m5 erg erg mooi en wilt er graag 1, en je krijgt een mooie aanbieding... Denk dat het dan wel de moeite waard is of niet?
Ninko
Ninko
Hoe oud is je Stumpjumper en wat kan een M5 toevoegen tov de Stumpjumper???
Dat is altijd de vraag waar het om draait!
Als de M5 nu gewoon weer een andere hardtail is die niet veel scheelt met je huidige Stumpjumper zou ik er nog ff over nadenken.
Dat is altijd de vraag waar het om draait!
Als de M5 nu gewoon weer een andere hardtail is die niet veel scheelt met je huidige Stumpjumper zou ik er nog ff over nadenken.
Hangt er toch ook van af wat het moet kosten, M5 frames gaan nu voor E599 weg (of dat met Thomson is hangt er nogal van af waar je hem koopt geloof ik), als je dat er voor over hebt... het verschil zal niet echt groot zijn, maar als je het als lange-termijn project ziet is het zeker een goed punt om mee te beginnen.
Mijn stumpy is uit 2002. Ter vervanging van mijn frame uit 2001. Het is een show model geweest want er zaten al wat lak beschadigen op. De afbouw heb ik in principe al maar er zouden nog wat dingetjes ge- upgraded mogen worden. Zoals een ronin vork. Het frame is rood en dat zou weer mooi staan met een gele ronin ;D met firm aangezien die magura mensen geen zwarte aan bieden.
Ik was ook aan het sparen voor een wegfiets en daar zou ik die stumpy voor kunnen gebruiken met een starre voorvork. Plus ik zou de stumpy dan kunnen gebruiken al trainings fiets.
Dat frame voor een wegfiets zou ongeveer even duur worden. Duss
maar ik moet eerst kijken hoe snel de fiscus is met teruggave en hoeveel mijn vakantie geld is. Anders gaat het feest niet door ;D
mzzl
Gène
Ik was ook aan het sparen voor een wegfiets en daar zou ik die stumpy voor kunnen gebruiken met een starre voorvork. Plus ik zou de stumpy dan kunnen gebruiken al trainings fiets.
Dat frame voor een wegfiets zou ongeveer even duur worden. Duss
maar ik moet eerst kijken hoe snel de fiscus is met teruggave en hoeveel mijn vakantie geld is. Anders gaat het feest niet door ;D
mzzl
Gène
Precies dezelfde opbouw als dat ik zou kiezen, goede smaak heb je :P
Op het moment koop ik nog niks. Ik ben me nog aan het orienteren over wat ik precies wil. Er spelen nog wat dingetjes, heel misschien kan ik in een team gaan, maar ik vond een cannondale ik wel vet alhoewel ik meer voel bij een Specialized.
Maken ze dat M5 frame trouwens wel nog in the usa of is dat ook al made in Taiwan??
Want ik wil eigenlijk geen taiwanees frame meer. Ik vind mijn stumpjumper heel slecht in elkaar gezet. De schuine buis voor is heel erg slecht op de balhoofd buis gelast (ongelijk). Plus de lak laat wat te wensen over. Het is niet zwak of zo. Ik bedoel ik heb hem al zwaar op de proef gesteld maar het als je goed kijkt gaat het storen en ja dan blijf je je eraan storen.
Maar goed. Ik wou mijn huidige spul dan over zetten en dan misschien in de loop der tijd
De opbouw zou dat dit worden:
Specialized M5 2003 rood frame
zwarte Rockshox Judy sl vork (word dan een gele ronin met firm)
XT achter deraileur
XT voor deraileur
XT ketting (HG 93)
XT casette
XT naven
LX crank
LX shifters
Mavic X517 velgen zilver met Hoshi spaken
Easton EA 50 stuur en zadel pen
Easton EA 70 stuur
Fisik Nisene Titanium retro style zadel
Time Attack pedalen
Cane Creek C2 balhoofd
Dan zou ik t.z.t. nog de wielen willen vervangen (Volledig DT Oynx/240s zwart), balhoofd (Kingetje), pedalen (Time Attack)
naja maar dat laatste is dan vooral dromen, want eerst een framepje.
mzzl
Gène
Maken ze dat M5 frame trouwens wel nog in the usa of is dat ook al made in Taiwan??
Want ik wil eigenlijk geen taiwanees frame meer. Ik vind mijn stumpjumper heel slecht in elkaar gezet. De schuine buis voor is heel erg slecht op de balhoofd buis gelast (ongelijk). Plus de lak laat wat te wensen over. Het is niet zwak of zo. Ik bedoel ik heb hem al zwaar op de proef gesteld maar het als je goed kijkt gaat het storen en ja dan blijf je je eraan storen.
Maar goed. Ik wou mijn huidige spul dan over zetten en dan misschien in de loop der tijd
De opbouw zou dat dit worden:
Specialized M5 2003 rood frame
zwarte Rockshox Judy sl vork (word dan een gele ronin met firm)
XT achter deraileur
XT voor deraileur
XT ketting (HG 93)
XT casette
XT naven
LX crank
LX shifters
Mavic X517 velgen zilver met Hoshi spaken
Easton EA 50 stuur en zadel pen
Easton EA 70 stuur
Fisik Nisene Titanium retro style zadel
Time Attack pedalen
Cane Creek C2 balhoofd
Dan zou ik t.z.t. nog de wielen willen vervangen (Volledig DT Oynx/240s zwart), balhoofd (Kingetje), pedalen (Time Attack)
naja maar dat laatste is dan vooral dromen, want eerst een framepje.
mzzl
Gène
Een gele vork in een rood frame? Tenzij je kleurenblind bent gaat dat echt geen gezicht worden...
Ik heb al een keer een oranje achtige vork in een polich alu frame gehad. Zag ook wel netjes uit, maar de M5 uit dat jaar werdt bereden door Meirheage (ik hoop dat ik het goed spel anders sorry) met een appeltjes groene sid. Vond ik ook niet misstaan.
Maar ik zag dat bij Bike 2build een Quake 85 met firm zwart in de aan bieding was voor 399 euro.
nu weet ik niet hoelang dat geld maar dat is ook en goede vork en heeft wel een mooie kleur.
Maar ik kijk wel, volgens mij valt het wel mee.
mzzl
Gène
Maar ik zag dat bij Bike 2build een Quake 85 met firm zwart in de aan bieding was voor 399 euro.
nu weet ik niet hoelang dat geld maar dat is ook en goede vork en heeft wel een mooie kleur.
Maar ik kijk wel, volgens mij valt het wel mee.
mzzl
Gène
Re:M5 frame ( USA of Taiwan)
Maar nou heb ik nog geen antwoord op m"n brandende vraag. Waar werd de 2003 M5 S-works hardtail ge maakt? USA of Taiwan??
Ik hoop USA want je kan me veel zeggen maar de kwaliteit van een USA frame is echt veel beter. Netter en rechter in elkaar gelast.
mzzl
Gène
Ik hoop USA want je kan me veel zeggen maar de kwaliteit van een USA frame is echt veel beter. Netter en rechter in elkaar gelast.
mzzl
Gène
Volgens mij worden de topmodellen van Specialized in Amerika gemaakt en enkel de goedkopere modellen in Taiwan.
Ik meen dat de duurdere Specialized modellen van het Amerikaanse bedrijf Anodized komen.
Ik meen dat de duurdere Specialized modellen van het Amerikaanse bedrijf Anodized komen.
DeKerfs zal hier wel uitsluitsel over kunnen geven, maar ik meen dat ze allemaal uit Taiwain komen...
Maar hoezo rechter gelast? De lassen opzich kunnen met de hand wel mooier zijn, maar ik denk niet dat ze een scheve mal ofzo gebruiken...
Maar hoezo rechter gelast? De lassen opzich kunnen met de hand wel mooier zijn, maar ik denk niet dat ze een scheve mal ofzo gebruiken...
Ik heb vorig jaar een nieuw frame gekregen van de heren van Specialized. Dit was duidelijk een overblijvertje want er was al eens een voor der op gemonteerd en er waren al een paar kleien beschadigingen op.
Een paar maanden viel me ineens op dat bij de balhoofdbuis de schuine buis er scheef opgelast is. Je ziet dus de linker kant van de buis een 5mm uitsteken met daarover heen een hele dikke lasnaad. Ik heb helaas geen digitale camera bij de hand anders maakte ik wel een pic. Deze maak ik nog zeker en ben aan het denken om deze op te sturen naar de europeese verdeler via de mail. Eeens kijken wat zij van dit stukje "vakmansschap" vinden.
Nou wil ik een M5 frame gaan kopen, maar als dat ook zo"n pruts werk is hoeft ut van mij niet meer. Vandaar dat ik vroeg waar specialzed haar M5 frame"s maakt. Usa of Taiwan?
mzzl
Gène
Een paar maanden viel me ineens op dat bij de balhoofdbuis de schuine buis er scheef opgelast is. Je ziet dus de linker kant van de buis een 5mm uitsteken met daarover heen een hele dikke lasnaad. Ik heb helaas geen digitale camera bij de hand anders maakte ik wel een pic. Deze maak ik nog zeker en ben aan het denken om deze op te sturen naar de europeese verdeler via de mail. Eeens kijken wat zij van dit stukje "vakmansschap" vinden.
Nou wil ik een M5 frame gaan kopen, maar als dat ook zo"n pruts werk is hoeft ut van mij niet meer. Vandaar dat ik vroeg waar specialzed haar M5 frame"s maakt. Usa of Taiwan?
mzzl
Gène
Ben je niet een beetje aan het generaliseren?
Denk niet dat je zomaar kunt zeggen dat alle Taiwan- frames systematisch lagere kwaliteit hebben dan USA- exemplaren?
Denk niet dat je zomaar kunt zeggen dat alle Taiwan- frames systematisch lagere kwaliteit hebben dan USA- exemplaren?
ALLE specialized frames worden bij Merida gemaakt in Taiwan, dit is ongeveer de 3756ste keer dat dit gezegd wordt op DP.
Gène schreef:
Maar nou heb ik nog geen antwoord op m"n brandende vraag. Waar werd de 2003 M5 S-works hardtail ge maakt? USA of Taiwan??
mzzl
Gène
Go fool yourself....
[
Cubeman schreef:
Volgens mij worden de topmodellen van Specialized in Amerika gemaakt en enkel de goedkopere modellen in Taiwan.
Tot een 2 tal jaren terug kwamen idd de "sworksen" van Anodizing. De Schwinn Homegrown bijv. ook. Heeft "officieel" een andere legering qua naam, maar is dezelfde buis, alleen nog een tikkie lichter.
Mooi, nu is ook mijn kennis weer up-to-date:)