Re:zelfgemaakte kettespanner
Moderators:JJ, Beheerders
hey boys,
ik heb een kttingspanner gemaakt van een oude xtr der. maar hij werkt nog niet helemaal zoals ik wil
heeft iemand anders toevallig een foto van (zijn) zelfgemaakte kettespanner??? dan zou ik die graag eens willen zien ;D ;D
salukkes Frapp
ik heb een kttingspanner gemaakt van een oude xtr der. maar hij werkt nog niet helemaal zoals ik wil
heeft iemand anders toevallig een foto van (zijn) zelfgemaakte kettespanner??? dan zou ik die graag eens willen zien ;D ;D
salukkes Frapp
Ik heb vandaag besloten dat ik serieus kettingsnappers haat! Ik heb op mn alu gebakje destijds nog met een oude XT gereden die geheel gestrekt naar voren stond voor max. kettingspanning. De bovenste kooi (dus het parallelogram van de der.) had ik met een tie-rap vast gebonden aan de achterbrug, omdat hij anders irritant klapperde.
heb nu twee "officiele" kettingspanners, maar die hebben zo weinig veerspanning dat van een spanner weing praten is. Klote dingen. Hoop dat mn ketting morgen (6uurs race) blijft liggen....
heb nu twee "officiele" kettingspanners, maar die hebben zo weinig veerspanning dat van een spanner weing praten is. Klote dingen. Hoop dat mn ketting morgen (6uurs race) blijft liggen....
Frapp schreef:
hey boys,
salukkes Frapp
Frapp moet ik je weer helpen? ;D.
ik denk dat ik toch maar een nieuwe cassette koop,,, want met die kettingspanner gaat denk ik niet lukken...
tis toch gelukt... rijdt nu ss en bevalt ok!!
zet wel eens een fot van me vermeubelde xtr hier dabij
Frapp
zet wel eens een fot van me vermeubelde xtr hier dabij
Frapp
... zeg kerfie, ik heb m"n ss zo goed als klaar, morgen op "t werk ga ik eens kijken hoe ik een strakke kettingspanner ga maken, heb jij nog tips? en moet "ie instelbaar zijn of moet het iets worden met een drukveer?
Het moet hoe dan ook een zeker systeem zijn...
Het moet hoe dan ook een zeker systeem zijn...
Yo!Frapp schreef: heeft iemand anders toevallig een foto van (zijn) zelfgemaakte kettespanner??? dan zou ik die graag eens willen zien ;D ;D
salukkes Frapp
Plaatje van m"n kettingspanner:

Werkt prima, alleen soms bijspannen als de ketting slijt . . .