Shimano XT Schijfremmen
Moderator:Beheerders
Te Koop: set XT- schijfremmen voor en achter, 2003, nu ca 2 maanden oud, 160mm schijven, € 185,- zien er netjes uit met goede blokjes
Re:Shimano XT Schijfremmen
als dat met die 4 zuigers is mail me ff als je wil thanx
Ja, is het type met 4 zuigers. wel met de nieuwe kabels dus geen steelflexmeuk.
ik heb ook wle intresse maar waar woon je
edit verwijderd.
edit verwijderd.
hee ik was wel geintreseerd in je schijfremmen maar dacht dat crash ze wou hebben nouja als je ze nog hebt en hij hoeft ze nie laat me even wat weten
ik bied 140
(btw wat is er mis met staalflex? ???)
-
thr3E schreef:
ik bied 140
enorme beschadigingen aan je frame wanneer je de boel niet goed beschermt. Ziet er wel goed uit en het schijnt de remkracht ook ten goede te komen.
Santa Cruz schreef:
[thr3E schreef:
ik bied 140
enorme beschadigingen aan je frame wanneer je de boel niet goed beschermt. Ziet er wel goed uit en het schijnt de remkracht ook ten goede te komen.
ja dat doet het ook ja, ik had eerst claras en ik heb ook julies gehad en toen kreeg ik XT met stalen leidingen en die waren toch wel stukken beter. de achterrem heeft net zoveel druk als de voorrem dat had ik bij die julies en claras niet. al ken ik iemand met gustavs en die heeft nergens last van wat dat betreft.
wat die beschadigingen betreft heb je gelijk maar dat had ik opgelost met stukkies tape over dat staalflex en dan aan je frame bevestigen. werkte perfect.
@ smaakt naar beton.....
heb je die staalflexleidingen nog wel? of zaten die dr nooit bij?
[off topic] Ikzelf heb de achterrem van shimano met de staalflexkabel, ben er zeer tevreden over. Het maakt wel wat krassen op je frame, maar wat boeit dat het gaat er toch om hoe de bike rijd! Niet zijn looks? [off topic]
@ smaakt naar beton.....
heb je die staalflexleidingen nog wel? of zaten die dr nooit bij?
Anders heb ik nog een setje staalflexkabels liggen

Tuup J schreef:
[off topic] Ikzelf heb de achterrem van shimano met de staalflexkabel, ben er zeer tevreden over. Het maakt wel wat krassen op je frame, maar wat boeit dat het gaat er toch om hoe de bike rijd! Niet zijn looks? [off topic]
idd, mijn hayes kabel heeft zowaar mijn headtube op mijn freem gepolijst, ach ja een beetje alcoholstift hier endaar en t is opgelost
Santa Cruz schreef:
[thr3E schreef:
ik bied 140
Santa en .............
Om beschadigen van lak en frame te voorkomen bij gebruik stalen flex leidingen
Tip voor het monteren van de leidingen ff een paar stukjes z.g krimpkous over de leiding schuiven
Krimpkous : soort rubber buisjes die door verhitting krimpen ( met fohn of vlammetje )
Sluit goed af duzzz geen zand dr tussen en kleeft niet ( tape )
Greetzzzz 8)angel

PS ;D Stalen flex leiding zet minder uit bij druk dan de kunststof leiding Duzzz meer druk op de plaats waar je het wilt hebben .In je rem calipertjes
Goed merk: Goodrich (Delft) Maakt op maat !! Ook voor harley en musclecars

En voor de fans ook in andere kleuren dan zwart verkrijgbaar
-
angel schreef:
[Santa Cruz schreef:
[thr3E schreef:
ik bied 140
Santa en .............
Om beschadigen van lak en frame te voorkomen bij gebruik stalen flex leidingen
Tip voor het monteren van de leidingen ff een paar stukjes z.g krimpkous over de leiding schuiven
Krimpkous : soort rubber buisjes die door verhitting krimpen ( met fohn of vlammetje )
Sluit goed af duzzz geen zand dr tussen en kleeft niet ( tape )
Greetzzzz 8)angel![]()
PS ;D Stalen flex leiding zet minder uit bij druk dan de kunststof leiding Duzzz meer druk op de plaats waar je het wilt hebben .In je rem calipertjes
Goed merk: Goodrich (Delft) Maakt op maat !! Ook voor harley en musclecars![]()
![]()
En voor de fans ook in andere kleuren dan zwart verkrijgbaar
Thanks, maar dat wist ik al. Ik had destijds heel mijn leidingen "gekrimpkoust". Werkt inderdaad prima.
-
Je kan wel een krimpkous om je leiding doen maar dan kan ernog zooi tussen je frame en leiding/krimpkous komen,
Je hebt van dat spul waar je boeken mee kan kaften, is doorzichtig, daarvan plak je een klein stukje op de punten waar de kabel je frame kan raken (ook tijdens sturen!!) en je hebt een mooie oplossing en je ziet er niks van omdat dat spul doorzichtig is!!!!
Je trket het er ook zo weer af als je dat wilt.
Je hebt van dat spul waar je boeken mee kan kaften, is doorzichtig, daarvan plak je een klein stukje op de punten waar de kabel je frame kan raken (ook tijdens sturen!!) en je hebt een mooie oplossing en je ziet er niks van omdat dat spul doorzichtig is!!!!
-
sgsdebruijn schreef:
Je kan wel een krimpkous om je leiding doen maar dan kan ernog zooi tussen je frame en leiding/krimpkous komen,
Tja, als je dan toch gaat lopen mierenneuken, dat doorzichtige spul waar jij het over hebt slijt ook door en zeker met die staalflexleidingen die er langs schuren en dan beschadigt alsnog je frame.
Een beeje schuurplekken is toch niet zo"n ramp? Alleen die staalflexleidingen schuren zelfs door het alu heen.
Jezus wat lullen jullie veel. De remmen zijn als alles goed gaat verkocht, laat het wel ff horen als het toch niet doorgaat. Steelflex loopt nooit netjes langs je frame, beschadigd veel en knikt sneller. Steelflex was alleen standaard op de oude shimano"s en ze hebben nu "magura" kabels.
-
Daarom zei ik ook je trekt het er zo vanaf (om er nieuw op te zetten), ik heb eigenlijk wel een frame wat ik nog jaren netjes wil houden en als ik slijtage van de lak tegen kan gaan dan doe ik daar gerust moeite voor.Santa Cruz schreef: [Tja, als je dan toch gaat lopen mierenneuken, dat doorzichtige spul waar jij het over hebt slijt ook door en zeker met die staalflexleidingen die er langs schuren en dan beschadigt alsnog je frame.sgsdebruijn schreef: Je kan wel een krimpkous om je leiding doen maar dan kan ernog zooi tussen je frame en leiding/krimpkous komen,
Een beeje schuurplekken is toch niet zo"n ramp? Alleen die staalflexleidingen schuren zelfs door het alu heen.
Een frame zal altijd beschadigen, daar heb ik ook geen problemen mee, er moet wel mee door de zooi gefietst kunnen worden

P.s. ik weet niet hou jij het doet maar ik krijg hem er niet in bij een mier,
sgsdebruijn schreef:
Lizzard skin
Plakkers van carbon op de zere plek van het frame en alles opgelost
8)Angel