Vork soepeler maken?
Moderator:Beheerders
Jow,
Ik heb een Marz. DJ 2 qr20 pro 2004, vind het zo een erg fijne vork, stevig en stijf. Maar zoals de meeste weten staan deze vorken niet bekend om hun soepele vering.
Nou is mijn vraag, of der wel een mogenlijkheid is om deze vorken soepeler te maken, de lichtste veren zitten er standaard al. Zou ik dan minder olie of dunnere olie erin moeten?
En zijn er mischien jongens die Marzocchie"s kunnen tune?
Ik heb een Marz. DJ 2 qr20 pro 2004, vind het zo een erg fijne vork, stevig en stijf. Maar zoals de meeste weten staan deze vorken niet bekend om hun soepele vering.
Nou is mijn vraag, of der wel een mogenlijkheid is om deze vorken soepeler te maken, de lichtste veren zitten er standaard al. Zou ik dan minder olie of dunnere olie erin moeten?
En zijn er mischien jongens die Marzocchie"s kunnen tune?
Re:Vork soepeler maken?
je kunt er idd voor kiezen dunnere olie te gebruiken, maar haal er niet zomaar olie uit tenzij je de slag niet helemaal haalt. verder kun je er voor kiezen om de shims te laten aanpassen waar de olie doorstroomt.
check.
flooks tuning
bikerright
sabma
check.
flooks tuning
bikerright
sabma
Tuup J schreef:
Omdat mijn vriendin 30kg lichter is dan mij, heb ik de veer uit de rechterpoot gehaald
en er 5WT olie in gedaan i.p.v. 7.5WT. Nu is de DJ2 super soepel met een redelijk snelle rebound.
Ik rij met deze instellingen ook XC-Enduro achtige toestanden en als ik ga dirtjumpen/droppen/streeten, dan steek ik de veer er gewoon terug in en doe er wat extra Air in.
k@tze schreef:
je kunt er idd voor kiezen dunnere olie te gebruiken, maar haal er niet zomaar olie uit tenzij je de slag niet helemaal haalt. verder kun je er voor kiezen om de shims te laten aanpassen waar de olie doorstroomt.
check.
flooks tuning
bikerright
sabma
Wat gebeurt er dan als ik die shims (nooit van gehoord :-[) laat aanpassen wordt ie dan ook soepeler? En heb je maybe ook de internetsite van bikerright en flooks, sabma heb ik zelf.
Thanx
- King Zeus @ DirtE19
als je de shim"s aanpast zal je der moete nemen met grotere gaatjes. Hierdoor kan de olie beter vloeien (zowel bij een inpact als bij rebound)
of gewoon de negatieve veer vergroten (opspannen) met een stukje van een oud stuur.
of je vork zo ver mogelijk induwen en dan die ventiel voor de lucht ff indrukke (dan komt je luchtkamer "vacuum" te staan en heeft je vork de neiging sneller samen te trekken...)
tvalt maar te proberen
greetz King zeus
of gewoon de negatieve veer vergroten (opspannen) met een stukje van een oud stuur.
of je vork zo ver mogelijk induwen en dan die ventiel voor de lucht ff indrukke (dan komt je luchtkamer "vacuum" te staan en heeft je vork de neiging sneller samen te trekken...)
tvalt maar te proberen
greetz King zeus
-
k@tze schreef:
even googlen en hier het resultaat: :P
http://www.tftunedshox.nl
http://www.bikeright.com
:P
haha thanx ja bikeright had ik zelf al gevonden maar tft niet. Thanx :P :-*
alle lucht eruit
dunnere olie
minder olie erin doen
dunnere olie
minder olie erin doen
Bike Geek schreef:
alle lucht eruit
dunnere olie
minder olie erin doen
jaja dat wist ik maar de werking moet wel goed blijven!
ik weet niet of het wel zo verstandig is om 5 wt olie er in te doen volgens mij had ik ergens gelezen dat de smering dan achteruit gaat