Welke SS hub heb ik nodig?
Moderators:JJ, Beheerders
-
Hey allemaal, ik zoek een SS cassette naaf met 10 mm as of van die imbusboutjes. Ja, ik wil een chris king, maar dat kan ik niet betalen.
Hebben jullie meer sugesties. Oja, hij gaat gebruikt worden op dual banen, bmx banen en trails.
Hebben jullie meer sugesties. Oja, hij gaat gebruikt worden op dual banen, bmx banen en trails.
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Re:Welke SS hub heb ik nodig?
Dan zou ik voor de planet X gaan.. Is wel zwaar maar ook erg robuust, en dat heb je dus nodig 
www.on-one.co.uk, is waarschijnlijk wel te koop via B2B.
Kunt ook de Novatec (wat dezelfde naaf is) proberen te krijgen, maar ik weet zo snel niet hoe...
Kijk anders even op www.singlespeed.nl onder bits "n pieces, daar staat een overzicht van de meeste singlespeed naven. Niet echt veel info maar iig de plaatjes..

www.on-one.co.uk, is waarschijnlijk wel te koop via B2B.
Kunt ook de Novatec (wat dezelfde naaf is) proberen te krijgen, maar ik weet zo snel niet hoe...
Kijk anders even op www.singlespeed.nl onder bits "n pieces, daar staat een overzicht van de meeste singlespeed naven. Niet echt veel info maar iig de plaatjes..
-
Jo bedankt voor de info. Die planeet X vind ik te zwaar.
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Dit is ook een optie:
Als je die ombouwd naar 135 mm kom je alleen in de knoei met je kettinglijn, die ligt erg ver naar binnen dan. Ik heb een tijdje met deze naaf gereden en dat ging wel goed, alleen moesten er wat ringen tussen crank en kettingblad. Met wat knutselen kan het dus. Afdichting van deze naaf is niet zo goed als een MTB naaf. Zit rond de 50 Euro..
Verder zijn er niet zoveel budget singlespeed cassette naven...

Als je die ombouwd naar 135 mm kom je alleen in de knoei met je kettinglijn, die ligt erg ver naar binnen dan. Ik heb een tijdje met deze naaf gereden en dat ging wel goed, alleen moesten er wat ringen tussen crank en kettingblad. Met wat knutselen kan het dus. Afdichting van deze naaf is niet zo goed als een MTB naaf. Zit rond de 50 Euro..
Verder zijn er niet zoveel budget singlespeed cassette naven...
-
Ja, dat is klote. Hij hoeft niet echt budget te zijn, maar zo"n king naaf vind ik gewoon erg duur. Ik denk overigens dat het een atomlab SS naaf gaat worden.
Tering, ik kan niet op de naam komen maar d"r nog een vrij goedkope singlespeed bolt-on naaf. Gewicht weet ik niet, maar je zou Emiel of Zane even kunnen vragen.
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Die Atomlab ziet er goed uit, kost da?
-
Wat dat kost weet ik nog niet, ik heb ze nog nergens gezien, misschien zijn ze nog niet te koop.
-
Misschien is een DMR revolver ss naaf ook wel iets voor jou.
Als je echt een onverwoestbare naaf wilt, zou je best een Planet X Full Monty nemen, die dingen zijn echt joekels...
-
Daniel air Prijkel schreef:
Misschien is een DMR revolver ss naaf ook wel iets voor jou.
Ja, maar het leek mij wel makkelijk als je gewoon shimano kransjes erop kan zetten inplaats van een freewheel verwisselen.
-
Orkje schreef:
Als je echt een onverwoestbare naaf wilt, zou je best een Planet X Full Monty nemen, die dingen zijn echt joekels...
Tja, dan maar niet overwoestbaar, die dingen wegen minstens een kg per naaf ofzo.
wat is nou gewoon een goede ss screw-on naaf die bestand is tegen een beetje freeride werk... kan zo"n surly naaf daar bijvoorbeeld tegen? ???
Die On One naven... die zijn screw-on en zijn volgens mij er wel voor gemaakt of niet?
Ninko
Die On One naven... die zijn screw-on en zijn volgens mij er wel voor gemaakt of niet?
Ninko
-
waarom spacer je gewoon geen BMX cassette naaf? (profile, primo, odessey..) dan kun je zelfgs nog gewicht besparen en microdrive gaan. ik hbe zo gereden op mijn pashely (met een bmx naaf en alngs elke kant een spacer van 1.5cm en de kettinglijn gaf geen problemen)
moet gaan
moet gaan
Full Monty naven wegen GEEN kilo per naaf, geloof me. De achternaaf weegt 375gram, de voornaaf geen idee. Zonder freewheel, wel te verstaan.
-
Ow sorry, ha ik d8 dat die heel zwaar waren.
koop zo´n surly
49 euro op b2b moet je tandwiel opschroeven je kan er dus ook fixed van maken en hij is flip flop volgens mij
49 euro op b2b moet je tandwiel opschroeven je kan er dus ook fixed van maken en hij is flip flop volgens mij
-
Surly is zeker Flip Flop en kost een knaak en een bounty. Maar de lagering is ook niet al te best. Ik zeg On-One SS hub, bolted, hartstikke licht, goed gelagerd en exclusief. Vraag Royal maar.
U ziet BA is ook thuis in de wereld van de SS meisjes.
U ziet BA is ook thuis in de wereld van de SS meisjes.
Een knaak en een bounty
Leg er dan voor mij maar vast een paar klaar

-
Kan niet voor jou, jij rijdt staal xc = niet tof
wie zegt dat ik xc rijd... jij rijdt momenteel helemaal niks (onder de gordel
)

-
Ach daar kan ik wel tegen, injecties doen wonderen.
Kent iedereen de White Industries ENO ECC? Ook een heel leuk ding.
brute_agrarier schreef:
Ach daar kan ik wel tegen, injecties doen wonderen.
Deze ?

-
Die ja, ben nog eens met Cloxki bezig geweest om wat van die dingen te bestellen. Maar White Industries is niet zo van terugmailen of bellen, ook niet na herhaaldelijk aandringen. Tja, dan maar niet.
Ik vind het nog steeds een leuk ding, en na EBB misschien wel het beste. Dat gedoe met kettingspanners en horizontale patten is zo belachelijk. Dat is echt voor kinderfietsen, of voor meisjes.
Ik vind het nog steeds een leuk ding, en na EBB misschien wel het beste. Dat gedoe met kettingspanners en horizontale patten is zo belachelijk. Dat is echt voor kinderfietsen, of voor meisjes.
-
Het wordt allicht een surly met een 13t odyssey freewheel.