ik heb een Rocky Mountain Element 70 met een Fox pro pedal demper erin. Al sinds het begin heb ik last van een tikkend geluid uit de regio van de demper. Mijn LBS heeft hier al 3 keer naar gekeken en bij de laatste inspektie kwam hij tot de konklusie dat het niet op te lossen was.
Ik rij dus nu met een tikkende fiets rond en als ik ergens een teringhekel aan heb is het aan tikkies/kraakjes/piepjes. >:( >:(
Nou heb ik vanmiddag zelf maar eens de demper eraf gehaald om te kijken waar het euvel precies zit.....en gevonden!!!!!
Het zit hem in het voorste bevestigingspunt van de demper, (het zwarte driehoekje op de foto) daar gaat een inbusstiftje in die aan de andere kant vastgeschroefd word door een boutje. Dat stiftje moet je zien als een soort asje en die heeft dus behoorlijk veel speling op de gaatjes in het frame waar hij door moet, en dat tikt dus (bij het inveren en op hobbelige stukjes)
Het is nog niet ingesleten.
Bij het achterste bevestigingspunt (zilverkleurige gedeelte)is deze speling te verwaarlozen en tikt het dus ook niet.
Mijn vragen:
#is hier wat aan te doen???
#zo ja, wat???
Mijn lbs zegt dat er nix aan te doen is en dat ik ermee moet leren leven, en daar pas ik dus voor.

dusssss©