vanilla RX piggyback eraf geweest
Moderator:Beheerders
hey
mn piggyback is van de shock los geweest. er szit dus normaal gesproken stikstof in de shock maar dat is er nu uit. daarnaast is er ook wat olie verloren gegaan. ik had fox gemaild en die zeiden dat ie niet meer bruikbaar is, nu volg ik wel de fabrikant zijn instructies op :P maarrrrrr er lijkt niks mis met de shock, hij veert gewoon zoals normaal en de rebound is gewoon bruikbaar. er komt alleen een beetje geluid uit, je hoort de olie wegtrekken door de shock. ik ben gewoon nieuwsgierig of iemand weet waarom ik niet met de shock kan rijden.
fox zei dat het zon 60 a 100$ zou gaan kosten om alleen dat ding weer stifstofloos in elkaar te zetten (incl verzend. etc)
mn piggyback is van de shock los geweest. er szit dus normaal gesproken stikstof in de shock maar dat is er nu uit. daarnaast is er ook wat olie verloren gegaan. ik had fox gemaild en die zeiden dat ie niet meer bruikbaar is, nu volg ik wel de fabrikant zijn instructies op :P maarrrrrr er lijkt niks mis met de shock, hij veert gewoon zoals normaal en de rebound is gewoon bruikbaar. er komt alleen een beetje geluid uit, je hoort de olie wegtrekken door de shock. ik ben gewoon nieuwsgierig of iemand weet waarom ik niet met de shock kan rijden.
fox zei dat het zon 60 a 100$ zou gaan kosten om alleen dat ding weer stifstofloos in elkaar te zetten (incl verzend. etc)
-
- Forumbeheerder
Re:vanilla RX piggyback eraf geweest
Sabma
Tim Flooks
Stendec
Mojo
kunnen je helpen, allicht voor minder
Misschien bikeright ook
Tim Flooks
Stendec
Mojo
Misschien bikeright ook
BF = Chief Wiggum schreef:
Sabma
Tim Flooks
Stendec
Mojo
Misschien bikeright ook
LBS zegt dat het geen kwaad kan, dus ik rij dr gewoon mee verder. Voor de demping wordt die olie nauwelijks gebruikt, meer voor de rebound, ikheb hem weer gevuld met olie en hij functioneert goed

rij er maar een tijdje mee, je zal best wel merken dat er iets niet goed zit !
ja dat dacht ik dus ook, ik dacht dat de veer misschien teveel werk moet verrichten nu.Plons schreef: rij er maar een tijdje mee, je zal best wel merken dat er iets niet goed zit !
en volgens jou?
stuur dat ding asjeblieft op
zane
zane
Zane! schreef:
zane
verveel je je?
-
- Forumbeheerder
$tarre Joep schreef:
[Zane! schreef:
zane
verveel je je?
listen
Je vraagt goede raad.
Je krijgt m.
What"s your point?
Iemand die t goed met u meent
Gewoon mee doorrijden en wat sla olie erin gooien om dat geluid te verhelpen. Werkt perfect.
Volgens mij wil hij graag zijn zeer dure shock veranderen in een starre sjaak omdat hij fully rijden toch niet ziet zitten... Dan heeft hij wel zowat de duurste soort lockout gevonden die er is.
Die stikstof zit er niet zomaar in... is antischuim voor de olie en maar die olie dient dan ook maar om te verkomen dat je shockbody alle slagen van de veer te verteren krijgt... Nee man lekker rijden zonder en dan lekker uitkijken naar een nieuwe shock...
Maar ja die piggyback zal er dan ook wel bij een enkeltje "just riding along" naar de bakker zijn afgevallen...
greetz
bettes
Die stikstof zit er niet zomaar in... is antischuim voor de olie en maar die olie dient dan ook maar om te verkomen dat je shockbody alle slagen van de veer te verteren krijgt... Nee man lekker rijden zonder en dan lekker uitkijken naar een nieuwe shock...
Maar ja die piggyback zal er dan ook wel bij een enkeltje "just riding along" naar de bakker zijn afgevallen...
greetz
bettes
-
BF = Chief Wiggum schreef:
[$tarre Joep schreef:
[Zane! schreef:
zane
verveel je je?
listen
Je vraagt goede raad.
Je krijgt m.
What"s your point?
Iemand die t goed met u meent
dan kan Zane toch ook zeggen WAAROM hij hem moet opsturen?
omdat hij in de 5e post de 3e ontkracht, incl n paar leuke tegenstrijdigheden
dus concludeer dat ik de persoon weinig kennis van zaken heeft en geef ik n goede tip om dat ding gewoon op te sturen.... moeilijk he?
zane
edit, en natuurlijk kan je dit overwegen idd!!
dus concludeer dat ik de persoon weinig kennis van zaken heeft en geef ik n goede tip om dat ding gewoon op te sturen.... moeilijk he?
zane
edit, en natuurlijk kan je dit overwegen idd!!

En ze gooien er sla olie in als je hem opstuurd en dan ben je van al het gezeik af...
Edit, ;D
Edit, ;D
- cHoc
kan ook anders, je haalt em weer los en laat alle olie eruit lopen, stopt er terug naaimachine olie in, dicht doen, werkt als een tiet, vast vooral op de shims........ :-X
Tsss je doet toch geen naai machine olie in een demper... ::)
omdat ie gaat schuimen
ah ok, tenminste iemand die weet WAAROM
tis toch niet zo vreemd dat ik dat wil weten als ik m op moet sturen.
btw, zo duur is die shock niet maar rijden doe ik er niet meer mee omdat er anders teveel krachten op mijn frame komen te staan ipv de demper
ah ok, tenminste iemand die weet WAAROM
tis toch niet zo vreemd dat ik dat wil weten als ik m op moet sturen.
btw, zo duur is die shock niet maar rijden doe ik er niet meer mee omdat er anders teveel krachten op mijn frame komen te staan ipv de demper