zuigers hope demonteren
Moderator:Beheerders
-
ik ben mn hope enduro remmen uit elkaar aan t halen, nu krijg ik de zuigers niet uit de remklauw. deze zijn hol vanbinnen en met zo"n borgring tangetje lukt t niet. ik weet dat t kan want in de mbr van afgelopen maand staat t zelfde in de workshopguide. daar gebruiken ze wel zon tangetje. wie doet dit voor zn dagelijkse kost en weet hier meer van???!?!?!?
Re:zuigers hope demonteren
@ SGL,
remblokken verwijderen en dan in de remknijpen, de zuigers komen naar buiten. Kijk uit, ze zijn niet geborgd en kunnen er uit schieten met alle messy shit er achteraan. Komt er geen bewging in? even de randen met siliconenspray vochtig maken en de zuigers proberen los te duwen mbv een wasknijpertje of zo.
succes
remblokken verwijderen en dan in de remknijpen, de zuigers komen naar buiten. Kijk uit, ze zijn niet geborgd en kunnen er uit schieten met alle messy shit er achteraan. Komt er geen bewging in? even de randen met siliconenspray vochtig maken en de zuigers proberen los te duwen mbv een wasknijpertje of zo.
succes
-
wederom bedankt! enne ik ga t morgen meteen proberen! grtz
- cHoc
of als je een luchtspuit hebt toevallig, werkt ook
-
die heb ik ook, op mn werk, dat probeer ik wel eerst omdat ik ze al uit elkaar heb liggen,
- cHoc
dan wel een doek bij gebruiken, de andere gaten dicht drukken met je vingers, en eerst de achterste poppen, en dan de voorste
-
waarom eerst de achterste? bedoel je met de achterste degene die t verst van de leidingen afzit?
- cHoc
ja, want als je eerst de voorste doet krijg je dan de achterste er niet uit, want dan blaas je in een ruimte zonder tegendruk (zonder zuiger)
dus eerst de voorste zuiger tegenhouden zodat alle druk naar de achterste gaat, als die popt, dan in die zuigerruimte ook een doek in doen, en tegen het gat drukken naar de achterkamer toe, en dan de voorste poppen.
dus eerst de voorste zuiger tegenhouden zodat alle druk naar de achterste gaat, als die popt, dan in die zuigerruimte ook een doek in doen, en tegen het gat drukken naar de achterkamer toe, en dan de voorste poppen.
-
ok slim idd,