Ik wil graag mijn xtr freehub openmaken om een ringetje te verwijderen om de speling af te laten nemen. Ik weet dat dit gaat en heb dit reeds eenmaal gedaan met een andere freehub. Ik krijg alleen de binnen conus niet los gedraait dit keer (linkse draad, dat weet ik) . Vorige keer lukte het door met een hamer op een schroevendraaier te kloppen. Er schijnt een tool geweest te zijn hiervoor (TL-FH40), maar shimano maakt die niet meer. Iemand tips of toevallig in het bezit van zo"n tool en bereid om er afstand van te doen? En ja ik weet dat shimano aanraad om een nieuwe hub te kopen, maar ik vind repareren leuker.
alvast bedankt.
Freehub open beunen
Moderator:Beheerders
Re:Freehub open beunen
als je zo van knutselen houd kan je ook proberen het tooltje na te bouwen ;D
Nou bedankt voor je fijne bijdrage
Ik had hier natuurlijk ook al aangedacht, maar ik heb geen eigen werkplaats dus dat kost behoorlijk wat extra moeite. Andere optie"s zijn van harte welkom

Ik had hier natuurlijk ook al aangedacht, maar ik heb geen eigen werkplaats dus dat kost behoorlijk wat extra moeite. Andere optie"s zijn van harte welkom

- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Als je eens in de buurt van Amersfoort komt kan ik je helpen...
Bedankt voor je aanbod, ik woon echter in Eindhoven en ben niet vaak in Amersfoort en omgeving. Heb jij zo"n tooltje dan?
@JJ; bedankt voor het aanbod, maar ik ben inmiddels geholpen
@mtbfreak; Ik heb je advies ter harte genomen en maar even naar mijn locale freezer gegaan. Hij heeft in 4 minuten een plaatje staal gebogen en op maat gemaakt. Dus toch zelf tooltje gebrouwen.
Als iemand trouwens in de buurt van eindhoven iemand zoek voor wat frees en draaiwerk dan kan ik deze man met een gerust hart aanbevelen. www.roangi.nl
@mtbfreak; Ik heb je advies ter harte genomen en maar even naar mijn locale freezer gegaan. Hij heeft in 4 minuten een plaatje staal gebogen en op maat gemaakt. Dus toch zelf tooltje gebrouwen.
Als iemand trouwens in de buurt van eindhoven iemand zoek voor wat frees en draaiwerk dan kan ik deze man met een gerust hart aanbevelen. www.roangi.nl