"typische downhillfiets..."
Moderator:Beheerders
Allemachtig, waren wij vorig jaar niet compleet verbolgen over de fiets test in de "weekeinde" van de Telegraaf? Ze hebben "t weer gedaan! Gewoon een stel bekende en verschrompelde wielrenners op een zooi fietsen gezet en laat maar komen die commentaren. Gelukkig hebben ze dit jaar wel opgelet en fietsen van dezelfde prijsklasse tegen elkaar weggezet, daarvoor hulde. Nu in de mtb serie dus een Giant nrs 1 een Koga X-runner s en een Specialized stump Jumper, er zit tussen de goedkoopste en duurste wel ± 700 eur verschil, maar ja, beter dan de bekant 2000 van vorig jaar.
En wat is de conclusie van de vakman Jan van Dalen over de stumpjumper????
"Typische downhill-fiets en daardoor niet echt geschikt voor de openbare weg. Goede keuze qua uitvoering en gebruikte materialen maakt deze fiets bijzonder. Een topper op het echte ruwe terrein"
JAAA, VAKMAN, ik ga nu douchen en stap in de auto, bij deze man wil IK een fiets kopen!!!!!
En wat is de conclusie van de vakman Jan van Dalen over de stumpjumper????
"Typische downhill-fiets en daardoor niet echt geschikt voor de openbare weg. Goede keuze qua uitvoering en gebruikte materialen maakt deze fiets bijzonder. Een topper op het echte ruwe terrein"
JAAA, VAKMAN, ik ga nu douchen en stap in de auto, bij deze man wil IK een fiets kopen!!!!!
Re:"typische downhillfiets..."
Vorig jaar heb ik ze een mail geschreven en "t jeukt me om het dit jaar weer te doen! Goed het is dan geen objectief (?) fietsvakblad, maar jeuk jeuk jeuk
Ik zou haast een pannel gaan samenstellen hier en de telegraaf gaan overtuigen om het overnieuw te doen, die mtb tests, compleet met wat leuk uitlegjes, want 2 pagina"s verder staat een leuk artikel over snowdownhill... tenminste, een aantal stoere foto"s en 6 regels tekst op kleuterniveau...
Ik zou haast een pannel gaan samenstellen hier en de telegraaf gaan overtuigen om het overnieuw te doen, die mtb tests, compleet met wat leuk uitlegjes, want 2 pagina"s verder staat een leuk artikel over snowdownhill... tenminste, een aantal stoere foto"s en 6 regels tekst op kleuterniveau...
-
Ga je nog meer posts plaatsen onder je eigen topic?
...van wordt zonder meer....
Ik heb het ook gelezen, maar goed, vorig jaar zat er 3000 euro verschil tussen de duurste en goedkoopste geloof ik, dus ze gaan al vooruit. Maar wat kan je verwachten van een flutkrant als de Telegraaf?
Meteen een raadsel: op een van de foto"s (grote foto) zie je iemand rijden op een nieuwe Cannondale reetfiets, maar deze wordt niet getest! Waren de vakjes op oid?
Meteen een raadsel: op een van de foto"s (grote foto) zie je iemand rijden op een nieuwe Cannondale reetfiets, maar deze wordt niet getest! Waren de vakjes op oid?
T schreef:
Wuuuuuttttt!!!!!!!!!!! Dus dat zijn de woorden van een fietsenboer? Dat is (bijna) niet meer lachwekkend

Dat idee van een panel samenstellen om de test opnieuw te doen is opzich wel wijs, staat "t artikel heel toevallig ergens online?
T, dat jij de Telegraaf leest!!!
::)
;D
Met Jan v D is niks mis, het is alleen een racefietsbouwer, daar is ie goed in. Dat hier op DP een clubje DH/FR en suspension freaks rondhangt, wil niet zeggen dat iedereen met een MTB zo denkt. Ga op een willekeurige toertocht of wedstrijd eens kijken hoeveel er (in Nederland) zonder vering rijden, en als ze al met vering rijden, hoe hard de vork dan staat...
Das prima voor in NL, voor het echte MTB-en weten wij wel beter...!

Met Jan v D is niks mis, het is alleen een racefietsbouwer, daar is ie goed in. Dat hier op DP een clubje DH/FR en suspension freaks rondhangt, wil niet zeggen dat iedereen met een MTB zo denkt. Ga op een willekeurige toertocht of wedstrijd eens kijken hoeveel er (in Nederland) zonder vering rijden, en als ze al met vering rijden, hoe hard de vork dan staat...
Das prima voor in NL, voor het echte MTB-en weten wij wel beter...!
Ik weet dat het een racefietsbouwer is.
"t is alleen een beetje vreemd dat zo"n vakman nog steeds zo rigide denkt over dit soort zaken en dan ook nog eens de plank volledig mis slaat. Dat heeft niets met suspensionfreaks te maken of hoe iedereen met een MTB erover denkt.
Fietsfabricanten zijn ook niet gebaat bij dit soort uitspraken, of het nou in de telegraaf staat of niet, Jantje of Pietje die vanmiddag een mening gaat vragen over een stumpjumper en krijgt te horen: "da"s nix voor jou, want dat is een typische downhillfiets", krijgt dus overduidelijk een verkeerd en gekleurd advies.
Maar what else is new.
"t is alleen een beetje vreemd dat zo"n vakman nog steeds zo rigide denkt over dit soort zaken en dan ook nog eens de plank volledig mis slaat. Dat heeft niets met suspensionfreaks te maken of hoe iedereen met een MTB erover denkt.
Fietsfabricanten zijn ook niet gebaat bij dit soort uitspraken, of het nou in de telegraaf staat of niet, Jantje of Pietje die vanmiddag een mening gaat vragen over een stumpjumper en krijgt te horen: "da"s nix voor jou, want dat is een typische downhillfiets", krijgt dus overduidelijk een verkeerd en gekleurd advies.
Maar what else is new.
found it: http://krant.telegraaf.nl/krant/fietssp ... bikes.html
edit: eigenlijk is alleen de laatste maar diep triest, de rest valt nog wel mee..
edit: eigenlijk is alleen de laatste maar diep triest, de rest valt nog wel mee..
ik vind dit echt in en in triest.
Test dan geen fietsen, en hou je met dingen bezig waar je wel verstand van hebt.
Alhoewel dat bij de Telegraaf wellicht lastig word.....
dusssss©
Test dan geen fietsen, en hou je met dingen bezig waar je wel verstand van hebt.
Alhoewel dat bij de Telegraaf wellicht lastig word.....

dusssss©
Als je nog eens jeuk hebt kun je mij ook mailen ::).
Voorspelbaar, ik weet het.
Voorspelbaar, ik weet het.
-
Stuur Jan van Dalen een mail zou ik zeggen en hang daar wat foto"s van echte dh fietsen aan misschien dat het hem dan duidelijk wordt.
Ik heb het ook gelezen en moest eigenlijk alleen maar erg hard lachen.
Ik heb het ook gelezen en moest eigenlijk alleen maar erg hard lachen.
wellicht is het ook nog erg aangedikt/een draai aangegeven door een journalist die er de ballen van snapt, maar wel eens iets gehoord heeft.
Journalisten zijn in dat opzicht niet de meest betrouwbare bron van informatie.
dusssss©
Journalisten zijn in dat opzicht niet de meest betrouwbare bron van informatie.
dusssss©
- @sph@ltdude
- Contacteer:
Ga dan ook geen telegraaf lezen. Zielige krant is het.
T schreef:
Wat ik bedoel is dat 80 % van degenen die een MTB hebben een starre fiets willen hebben (omdat ze denken dat dat sneller rijdt). bij die 80% zitten ook alle wielrenners die swinters het bos ingaan.
je merkt pas dat je vering nodig hebt, op het moment dat je extremer gaat rijden, dat doet die 80% niet, dus is een starre fiets voor hun de beste optie!
Dat is denk ik ook een beetje van JvD bedoelt, wellicht kan ie beter lassen dan over techniek praten

-
Conclusie van de vakman
Van Dalen: Typische downhill-fiets en daardoor niet echt geschikt voor openbare weg.
Whaaaaa wat een knuppels...
Ze testen een MOUNTAINBIKE en wat zeggen ze niet echt geschikt voor de openbare weg!!!!!!
Hieruit blijkt wel weer dat er nog genoeg mongolen rondrijden op hun Giants vanwege het stoere uiterlijk en omdat je de voetbaltas zo makkelijk op het brede stuur kunt leggen... aargh
Triest :"(
Van Dalen: Typische downhill-fiets en daardoor niet echt geschikt voor openbare weg.
Whaaaaa wat een knuppels...
Ze testen een MOUNTAINBIKE en wat zeggen ze niet echt geschikt voor de openbare weg!!!!!!
Hieruit blijkt wel weer dat er nog genoeg mongolen rondrijden op hun Giants vanwege het stoere uiterlijk en omdat je de voetbaltas zo makkelijk op het brede stuur kunt leggen... aargh
Triest :"(
- Xircuit
- Contacteer:
ja, ik heb de test ook gelezen. Wat ook opviel is dat bij de hybride/toer fietsen elke fiets wel lekker zat en comfortabel was.... Bovendien worden er toch wel een stuk of 30 fietsen getest en er is er geen een met een minpunten. Ze zijn nl. allemaal wel fijn en goed. ::)
Steelboy schreef:
[T schreef:
Wat ik bedoel is dat 80 % van degenen die een MTB hebben een starre fiets willen hebben (omdat ze denken dat dat sneller rijdt). bij die 80% zitten ook alle wielrenners die swinters het bos ingaan.
je merkt pas dat je vering nodig hebt, op het moment dat je extremer gaat rijden, dat doet die 80% niet, dus is een starre fiets voor hun de beste optie!
Dat is denk ik ook een beetje van JvD bedoelt, wellicht kan ie beter lassen dan over techniek praten![]()
Ken dat. Op een toertocht heb ik al menig zondagmorgenrijder horen zeggen: "wat is dat, koop dan een brommer..." en "hoe geraak je met zo"n ding nog vooruit" Ik snap het niet, "t is maar een dual fiets, geen downhillbak.
Maar, het plezier is des te groter als je met je dual iemand met een Trek Fuel met lichte crossmaxen eraf rijdt. ;D
Volgens mij heeft ie gewoon iets tegen verende vorken in het algemeen. Uit het stukje over de stadsfietsen met naar mijn eigen mening volkomen nutteloze verende voorvorken:
Ik neem aan dat ie iets van een lockout bedoeldt, want anders zou de vork gewoon los zitten? ??? ::)
Is dat goed? Of wat bedoelen ze daar mee?
In ieder geval een lekker nutteloze test...
Gazelle Chamonix: Verende voorvork goed vast te zetten.
Ik neem aan dat ie iets van een lockout bedoeldt, want anders zou de vork gewoon los zitten? ??? ::)
Sparta Helios: Voorvork zakt niet echt in.
Is dat goed? Of wat bedoelen ze daar mee?
In ieder geval een lekker nutteloze test...
@sph@ltdude on ice schreef:
Ga dan ook geen telegraaf lezen. Zielige krant is het.
Moet je toch hebben gelezen om daar achter te komen. ;D
Maar wat lees jij dan graag ?