advies Cannondale super V3000 DH ?

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
N I E L S
advies Cannondale super V3000 DH ?

Bericht door N I E L S » di feb 24, 2004 1:36 pm

hey, ik zag deze laatst staan en ik dacht misschien is t wat.

------------------------------------------------------------------------------

Aangeboden: Cannondale super V3000 DH
Prijs: spotprijs 900 euro
Beschrijving: en goede fiets met alleen maar a-merk optie"s.
zoals:

Magura Gustav M hydralische schijf remmen
Magura voor en achter naaf
Mavic D521 velgen
Fox Vanilla RX achter demper
Fatanka Kangaroo oliedruk voor vering+vork
RaceFace Forged tandwielen en naaf
Kore stuurpen
Answer Alumitite2 stuur
shimano XTR versnellingen

zie foto !!!

/////////////////////////////////////////////

Ik wilde m eerst onder de koopjes zetten maar ik twijfelde of dat wel zo was en zette hem toch maar hierzo. Je ziet niet vaak van die goedkope downhills. Is dit wat? Mij lijkt die voorvork bagger.... kan dr (zowat) niks over vinden.

Tis trouwens deze:

Afbeelding

k@tze

Re:Cannondale super V3000 DH ?

Bericht door k@tze » di feb 24, 2004 1:41 pm

Voorvork zal inderdaad het minste zijn op deze voormalige WC team DH bike... niets verkeerds over te melden alleen dat de brackethoogte erg hoog is en dat je dus hoog moet opstappen. Een prima bike die al heel wat jaartjes meegaat.

Maar even off-topic, wilde je deze bike kopen en vraag je advies?

N I E L S

Bericht door N I E L S » di feb 24, 2004 1:49 pm

k@tze schreef:
Voorvork zal inderdaad het minste zijn op deze voormalige WC team DH bike... niets verkeerds over te melden alleen dat de brackethoogte erg hoog is en dat je dus hoog moet opstappen. Een prima bike die al heel wat jaartjes meegaat.

Maar even off-topic, wilde je deze bike kopen en vraag je advies?

Ehmmm, ja, sorry als dat onduidelijk is...
Ik was op zoek naar een downhill/freeride fiets en deze leek me prijs/kwailteit wel goed.
Ik zag ook een Kona Stinky staan maar die was ook wat duurder dan deze, maar daarentegen wel nieuwer.

Dt hij zo hoog is, wat voor nadelen/voordelen brengt nog meer mee....zwaarder klimmen/zekerder afdalen?
Volgens die vent weegt ie trouwens 16 kilo in totaal, dat valt nog best mee dacht ik zo.

Hier op dirty pages staat een soortgelijke Cannondale SuperV 3000 DH bij Bikes/Downhill maar die zou zon 20 kilo wegen (die heeft dan wel een rond big ego...)

k@tze

Bericht door k@tze » di feb 24, 2004 2:02 pm

Het enige nadeel dat ik me kan indenken is dat je misschien wat instabieler bent bij het nemen van bochten en technische passages, daarentegen kun je wel wat beter over obstakels heen. Einstein hier op het forum heeft dezelfde bike, misschien kun je hem eens vragen hoe zijn can bevalt. Verder voor een freeride bike een leuke keuze. Als 16 kilo het gewicht is dan is dat best bevredigend. Goede velgen en remmen.

........pervert

Bericht door ........pervert » wo feb 25, 2004 1:01 pm

vork is een katanka, twijfelachtig, schijven vervangen en de blokken ook, voor de rest netjes,

thimon heeft er ook 1 maar dan met monster en andere parts te koop

N I E L S

Bericht door N I E L S » wo feb 25, 2004 2:38 pm

........pervert schreef: vork is een katanka, twijfelachtig, schijven vervangen en de blokken ook, voor de rest netjes,

Heeft hij een los monster liggen?
Ik ben alvast aan "t orienteren, ik ben dus aan t kijken of er wat van deze Super V DH te maken is.
Hij is dus nog niet van mij maar (hopelijk) binnenkort wel.
( ik wil dr een zware freeride (dus een lichte downhill) van gaan maken voor zover dat mogelijk is). :P

Mijn vragen over deze fiets :

- Er zitten nu 8 speed achter en 1 speed voor (duh :-X) maar kan ik dat veranderen naar 2 (is 3 mogelijk?) voor en 8 achter? Ik heb gekeken bij het bottombracket maar volgens mij wordt dat moeilijk. Ik hoorde dat Einstein op dit forum em ook heeft dus ik pb hem wel even daarover, misschien weet hij dat. Ik zal in ieder geval een andere crank moeten hebben, dus een crank met twee bladen(indien zelfs mogelijk 3 bladen).

-het wiel voor heeft nu een steekas, is dat een normale standaard maat of zou ik met een andere vork ook een andere naaf moeten hebben? m.a.w. is de steekas van elke vork hetzelfde ofd zijn er ook nog verschillende maten?

- ik keek ook al voor een andere vork, ik zat eerst te denken aan een psylo oid. (een tulio is toch de versie met een steekas?) Ik weet niet of ik een dubbelkroons nodig zal hebben of niet. Ik schaf denk ik eerst een enkelkroons aan. wat is jullie advies mbt deze kwestie? is het het waard om alsnog een dubbelkroons te nemen ondanks het gewicht?

Ik hoop dat jullie me snel kunnen helpen, in ieder geval zo snel dat die gozer zich niet opeens bedenkt en t spul niet meer verkoopt! :( Thanks ;)

........pervert

Bericht door ........pervert » wo feb 25, 2004 3:22 pm

mail me ff dan zal ik je zijn nummer geven, en voor de goede orde hij heeft een komplete sv waar dus oa een monster in zit

N I E L S

Bericht door N I E L S » wo feb 25, 2004 3:25 pm

........pervert schreef:
vork is een katanka, twijfelachtig, schijven vervangen en de blokken ook, voor de rest netjes,

wat is er mis met de schijven & blokken?

........pervert

Bericht door ........pervert » wo feb 25, 2004 10:37 pm

de schijven zijn van het eerste "zwevende" en massieve type, zeker in de regen en modder is een upgrade naar normale schijven zeer aanbevelenswaardig, de blokken zijn zo ontzettend zacht dat als je ze met normale schijven zou rijden ze binnen 1 run versleten zijn, trust me i "ve been there :)

N I E L S

Bericht door N I E L S » do feb 26, 2004 5:28 am

........pervert schreef:
de schijven zijn van het eerste "zwevende" en massieve type, zeker in de regen en modder is een upgrade naar normale schijven zeer aanbevelenswaardig, de blokken zijn zo ontzettend zacht dat als je ze met normale schijven zou rijden ze binnen 1 run versleten zijn, trust me i "ve been there :)

hmm thanks :)

en kun je me ook helpen met mn andere punten? ;D

Ruben
Forumbeheerder

Bericht door Ruben » do feb 26, 2004 11:57 am

Hoort ook hier niet, gewoon onder tekoop... zucht

Xtuv

Bericht door Xtuv » do feb 26, 2004 1:31 pm

Ruben schreef:
Hoort ook hier niet, gewoon onder tekoop... zucht

there bied "m niet aan, deze staat op marktplaats..

N I E L S

Bericht door N I E L S » do feb 26, 2004 2:05 pm

sorry, ik snap dat t onduidelijk is....
\edit

ik heb het al veranderd
mag ie nu terug naar "mountainbikes"

Plaats reactie