Re:Slechte Giants
Moderator:Beheerders
het is zowieso de vraag waarom mensen zo snel voor giant kiezen, meestal zonder naar een ander merk te kijken.
een giant koop je dan meestal bij je plaatselijke fietsenboer, die er als je problemen hebt vervolgens niet zo veel aan kan doen.
als je hem bij een gespecializeerde zaak had gekocht had je in iedergeval al het voordeel dat ze meer reserve delen op voorraad hebben liggen.
een giant koop je dan meestal bij je plaatselijke fietsenboer, die er als je problemen hebt vervolgens niet zo veel aan kan doen.
als je hem bij een gespecializeerde zaak had gekocht had je in iedergeval al het voordeel dat ze meer reserve delen op voorraad hebben liggen.
aap met een B schreef:
het is zowieso de vraag waarom mensen zo snel voor giant kiezen,
Ze zien het veel rijden, is een bekend merk in Nederland en zien het in veel winkels staan. dus denken dan gelijk het zal wel een goed merk / fiets wezen, laten wij ook maar een giant kopen. terwijl ze beter ff verder kunnen kijken dan hun neus lang is, want er is genoeg anders moois op de markt en ook voor de zelfde prijsen als een giant.
Rij overgins zelf wel giant (xcx en dh team) maar nog nooit problemen mee gehad wat aan giant te danken is.
Ik heb ooit (97) een jaartje op een ATX840 gereden, één van mijn lekkerste frames ooit. Compleet Alivio afgemonteerd maar netjes in 1 jaar LX compleet. In mijn opinie een goede frame fabrikant zoals zovelen.
Erikje
Erikje
Dit is toch een pleonasme?
Slecht en giant betekenen toch hetzelfde?
Slecht en giant betekenen toch hetzelfde?
Van steeds meer "kenners" en dealers hoor/lees ik dat er bij hardtailframes weinig slechte merken tussen zitten. Het Giant frame is niet slecht zeker niet. Ik denk dat Giant een van de betere frames levert.
Hoe ze een fiets opbouwen en proberen te verkopen is middelmatig. Goedkope vorken, eigen schijfremmen, mengelmoes van 1001 merken.
Toen ik mn bike kocht stond er in de folders dat de bike uitstekend geschikt was voor een recreatieve rijder, kwaliteitsonderdelen van deore (super!!), krachtige v-brakes (slappe hap) etc.
Ik zou gekscherend kunnen zeggen dat ik het meest tevreden ben over mijn banden en de grip die ze bieden!
Bijna alles wat er maar kapot kon is kapot gegaan. Ik heb eind december van Giant een reactie gehad op mn brief die ik hen gestuurd had en ze zeiden dat ik naar mn dealer moest gaan etc.. Bij aanhoudende problemen moest mn dealer contact opnemen met Giant. Prima dat ze iets sturen, Giant heeft iedere reparatie aan mn fiets nog gewoon betaalt.
Volgende week breng ik mn fiets, volgens afspraak, naar de dealer en die neemt contact met Giant op. De dealer is het ook voort beu en wil me zo goed mogelijk helpen. Ik weet niet wat ik moet verwachten, nieuwe onderdelen waarschijnlijk. Wel is voor mij duidelijk dat ik de fiets verkoop en een nieuwe fiets koop met betere onderdelen (XT of LX en GHOST HTX 7500 of Trek 9.
Hoe ze een fiets opbouwen en proberen te verkopen is middelmatig. Goedkope vorken, eigen schijfremmen, mengelmoes van 1001 merken.
Toen ik mn bike kocht stond er in de folders dat de bike uitstekend geschikt was voor een recreatieve rijder, kwaliteitsonderdelen van deore (super!!), krachtige v-brakes (slappe hap) etc.
Ik zou gekscherend kunnen zeggen dat ik het meest tevreden ben over mijn banden en de grip die ze bieden!
Bijna alles wat er maar kapot kon is kapot gegaan. Ik heb eind december van Giant een reactie gehad op mn brief die ik hen gestuurd had en ze zeiden dat ik naar mn dealer moest gaan etc.. Bij aanhoudende problemen moest mn dealer contact opnemen met Giant. Prima dat ze iets sturen, Giant heeft iedere reparatie aan mn fiets nog gewoon betaalt.
Volgende week breng ik mn fiets, volgens afspraak, naar de dealer en die neemt contact met Giant op. De dealer is het ook voort beu en wil me zo goed mogelijk helpen. Ik weet niet wat ik moet verwachten, nieuwe onderdelen waarschijnlijk. Wel is voor mij duidelijk dat ik de fiets verkoop en een nieuwe fiets koop met betere onderdelen (XT of LX en GHOST HTX 7500 of Trek 9.

tja, klote koop je een fiets veracht je er wat goeds van krijg je shit.
Bij gaint ligt het probleem niet zo zeer, naar mijn idee, maar vaak aan de dealers. niet alle dealers hebben er verstand van in mijn ogen, en smeren je tegelijkertijd ook nog wat doms aan
Bij gaint ligt het probleem niet zo zeer, naar mijn idee, maar vaak aan de dealers. niet alle dealers hebben er verstand van in mijn ogen, en smeren je tegelijkertijd ook nog wat doms aan
Ik heb een ATX870,Aluxx SL en 1400gram ligt.Super frame!Zwaar telleurstellend cranckstel en de velglinten waren gewoon verpakkings materiaal.Maar dat frame!Super!Maar die lak,zeer slecht!
Kraakend frame?Géén vet er in!Tegen het oxideeren gewoon een beetje WD40!Bij het onderhoud gewoon ff schoonmaken.
Al 2jaar geen kraakje gehoord.
En al dat gezeik over schakelen,koop hem bij de man die hem maken kan.
De mijne is nu singlespeed.
Met een versnelling kom je ook op die helling!
Succes met jullie Giant fietsen,mijn redenering:
GA TOCH FIETSEN!!!!!
Kraakend frame?Géén vet er in!Tegen het oxideeren gewoon een beetje WD40!Bij het onderhoud gewoon ff schoonmaken.
Al 2jaar geen kraakje gehoord.
De mijne is nu singlespeed.
Succes met jullie Giant fietsen,mijn redenering:
GA TOCH FIETSEN!!!!!
......
Of bouw de fiets zelf op, kan je ook je eigen schakelsysteem erop zetten ::)
......
Of bouw de fiets zelf op, kan je ook je eigen schakelsysteem erop zetten ::)
Zoals jij ook doet, met je revolutionaire Sramano Deore.0 SL ?
wat zoals ik doe, ga fietsen, ik heb allang nieuwe shifters gekocht ::)
Ligt eraan wat voor versnelling, en indien je deze helling bedoelt ::) :FastSlet schreef:
http://www.salite.ch/kunzwarte.htm (37 % op een stukje)
Belde net mn LBS op om te vragen wanneer Giant mn terrago terug brengt, is nu al 2 weken weg. Blijkt dat Giant hem gister pas opgehaald heeft, gaat op nr allemaal, terwijl ze 2-3 keer per week fietsen komen leveren bij mijn LBS. Echter konden ze zonder vrachtbrief de fiets niet meenemen!
Op dit moment ben ik dan ook woest op die ***** van Giant. Nu duurt het nog zeker 2 weken voordat ik mijn fiets terug krijg. Dan is die dus 4 weken weggeweest!!! Verder kan ik nu geen andere bike kopen! Mijn voorbereiding voor het nieuwe seizoen is gewoon compleet weggevaagd!!
Mijn LBS geeft me een MTB die ik mag gebruiken, dat vind ik service en pure klasse! Morgen kan ik die halen. Maar ik baal 100% van giant! Er was beloofd om mijn fiets binnen 10 -15 dagen weer terug te bezorgen, dat worden er dus 30! Toppertjes daar bij Giant!
Op dit moment ben ik dan ook woest op die ***** van Giant. Nu duurt het nog zeker 2 weken voordat ik mijn fiets terug krijg. Dan is die dus 4 weken weggeweest!!! Verder kan ik nu geen andere bike kopen! Mijn voorbereiding voor het nieuwe seizoen is gewoon compleet weggevaagd!!
Mijn LBS geeft me een MTB die ik mag gebruiken, dat vind ik service en pure klasse! Morgen kan ik die halen. Maar ik baal 100% van giant! Er was beloofd om mijn fiets binnen 10 -15 dagen weer terug te bezorgen, dat worden er dus 30! Toppertjes daar bij Giant!
themaniac schreef:
Belde net mn LBS op om te vragen wanneer Giant mn terrago terug brengt, is nu al 2 weken weg. Blijkt dat Giant hem gister pas opgehaald heeft, gaat op nr allemaal, terwijl ze 2-3 keer per week fietsen komen leveren bij mijn LBS. Echter konden ze zonder vrachtbrief de fiets niet meenemen!
Sukkel ben je dat je daar intrapt. Sinds wanneer haalt giant zijn/haar reparaties op bij de lbs ??? Ik denk gewoon dat jou lbs vergeten hem is op te sturen............en nu maar de schuld aan Giant geeft. Makkelijk hoor.
themaniac schreef:
Giant levert je een fiets. Een fiets met alle onderdelen van welk merk dan ook moet gewoon aan de eisen voldoen. Het materiaal moet in orde zijn, de levensduur moet lang zijn, enz enz.
Wanneer jij een auto koopt welk deel komt nu daadwerkelijk uit de fabriek van BMW? 90% van die auto is gemaakt in opdracht van en dmv materialen van leveranciers. Gaat je auto stuk klaag je toch ook tegen je BMW dealer, niet tegen de Japanse leverancier van de gebroken stuurstang, de Thaise fabrikant van de displays enz.
Grappig kan ik dan een BMW bestellen met een betere stuurstang.....Cool

Koop je een duurdere afmontage kan je minder problemen verwachten..............................................
Velgje schreef:
[themaniac schreef:
Sukkel ben je dat je daar intrapt. Sinds wanneer haalt giant zijn/haar reparaties op bij de lbs ??? Ik denk gewoon dat jou lbs vergeten hem is op te sturen............en nu maar de schuld aan Giant geeft. Makkelijk hoor.
inderdaad en daarom natuurlijk maar ene leen mtb mee
Giant haalt de fietsen zelf op. Is zowel door Giant (brief) als door de LBS bevestigd, verder is mijn LBS niet de winkel die hem in een hoekje laat staan. Giant werkt volgens nummers om de fietsen terug te halen en te controleren/maken.
Dat ik een leenbike krijg is pure service (en klasse) van mijn LBS. Ik ga deze vanmiddag ook ophalen. Over de service en kwaliteit van mijn LBS heb ik NOOIT iets te klagen gehad. Ze zitten niet voor nix in de eindronde om (misschien) fietsenwinkel van het jaar te worden. Ik zal ook niet snel weggaan daar omdat je op veel andere plaatsen deze service niet krijgt. Ik hoef maar langs te komen en direct maken ze het probleem.
Giant zit bij mijn problemen te denken aan een krom frame of een productiefout in de afmetingen. Ze beginnen iig met het frame te controleren...na het bakje koffie ::)
Dat ik een leenbike krijg is pure service (en klasse) van mijn LBS. Ik ga deze vanmiddag ook ophalen. Over de service en kwaliteit van mijn LBS heb ik NOOIT iets te klagen gehad. Ze zitten niet voor nix in de eindronde om (misschien) fietsenwinkel van het jaar te worden. Ik zal ook niet snel weggaan daar omdat je op veel andere plaatsen deze service niet krijgt. Ik hoef maar langs te komen en direct maken ze het probleem.
Giant zit bij mijn problemen te denken aan een krom frame of een productiefout in de afmetingen. Ze beginnen iig met het frame te controleren...na het bakje koffie ::)
En je blijft goedgelovig ::) ::) ::)
heeft niets met goedgelovigheid te maken velgje.
Giant huurt voor haar transport een bedrijf in. Giant zorgt ervoor dat dit bedrijf de vrachtpapieren krijgt, zo dus ook de afhaalberichten. Het transportbedrijf heeft mijn fiets pas opgehaald toen ze het afhaalbericht ervoor krijgen.
Giant en het transportbedrijf geven elkaar de schuld...
Maar goed, als je toch alles beter denkt te weten dan moet je dat vooral denken. Over mijn LBS heb ik niets te klagen, maar dan ook compleet niets. Dat zal ook nooit veranderen.
Giant huurt voor haar transport een bedrijf in. Giant zorgt ervoor dat dit bedrijf de vrachtpapieren krijgt, zo dus ook de afhaalberichten. Het transportbedrijf heeft mijn fiets pas opgehaald toen ze het afhaalbericht ervoor krijgen.
Maar goed, als je toch alles beter denkt te weten dan moet je dat vooral denken. Over mijn LBS heb ik niets te klagen, maar dan ook compleet niets. Dat zal ook nooit veranderen.
themaniac schreef:
heeft niets met goedgelovigheid te maken velgje.
Alles beter te weten ??? We hebben het hier over één onderwerp hoor ! En wie zegt dat ik gelijk heb ? Het is gewoon mijn mening.
klets dan ns niet zo.
Ik zeg je toch al dat die LBS voor mij alles doet, vervolgens geef jij hem de schuld dat hij die fiets 2 weken laat staan als vergeten iets! Zeker niet, de fietsenmaker heeft in mijn bijzijn al 3 keer gebelt met Giant. Een keer om te regelen dat ik een compleet nieuwe Deore groep kreeg, 2 keer mbt de fiets en het halen.
Ik heb nog nooit een euro moeten betalen voor reparaties, er zitten nu al een duurdere ketting op en heb ik ook niet moeten betalen. Verder wordt er altijd meteen naar mijn fiets gekeken, maakt men hem meteen. Het erop zetten van een nieuwe groep betekende dat ik mijn fiets net voor 6en bracht en de volgende dag om half 11 alweer kon halen! Dat is niet omdat het bij die LBS niet druk is, want hij verkoopt oernoemelijk veel fietsen. Alleen van het merk giant al 1000 per jaar!
De kracht van deze LBS is dat hij alles op voorraad heeft, wat hij niet op voorraad heeft heeft ie morgen binnen, hij zorgt er altijd voor dat IEDEREEN tevreden de deur uit gaat. Mensen komen van verre om daar fietsen te kopen.
Ik zeg je toch al dat die LBS voor mij alles doet, vervolgens geef jij hem de schuld dat hij die fiets 2 weken laat staan als vergeten iets! Zeker niet, de fietsenmaker heeft in mijn bijzijn al 3 keer gebelt met Giant. Een keer om te regelen dat ik een compleet nieuwe Deore groep kreeg, 2 keer mbt de fiets en het halen.
Ik heb nog nooit een euro moeten betalen voor reparaties, er zitten nu al een duurdere ketting op en heb ik ook niet moeten betalen. Verder wordt er altijd meteen naar mijn fiets gekeken, maakt men hem meteen. Het erop zetten van een nieuwe groep betekende dat ik mijn fiets net voor 6en bracht en de volgende dag om half 11 alweer kon halen! Dat is niet omdat het bij die LBS niet druk is, want hij verkoopt oernoemelijk veel fietsen. Alleen van het merk giant al 1000 per jaar!
De kracht van deze LBS is dat hij alles op voorraad heeft, wat hij niet op voorraad heeft heeft ie morgen binnen, hij zorgt er altijd voor dat IEDEREEN tevreden de deur uit gaat. Mensen komen van verre om daar fietsen te kopen.
themaniac schreef:
klets dan ns niet zo.
zeg nou zelf top maanden zijn jan en feb en maart echt niet voor fietsen zaken. en reparaties en nieuwe fietsen afleveren worden vaak niet door de zelfde monteurs gedaan dus verkopene raparatie`s hebben vaak geen verband. :P
Denk nou even na man, als hij er 1000 van weg drukt per jaar (Giant) dan gaat ie ze toch niet zwart maken. (tegenover jou misschien wel, om jou tevreden te houden) En misschien een goede tip. Kies voor een iets betere groep dan deore. Minder kans op gezeik.themaniac schreef: klets dan ns niet zo.
En kom nou niet met rare opmerkingen want dit zijn twee dingen uit jou mond !!!
-
kheb opzich geen slechte ervaringen met Giant, was bij meer de dealer die er niks van bakte dan giant, in 2000 een atx 860 gekocht, prima ding alleen die remmen mechanische schijfremmen, niks mee te beginnen, een keer of 6 naar mijn dealer geweest in een maand, hij wist nog minder van de remmen dan ik, daarna nooit meer terug geweest naar hem.
vorig jaar had ik mijn frame gebroken, was op mijn achtervork bij mijn schrijfrem op 1 plek doorgebroken en op 3 plekken ingescheurd, naar mijn vervangende bikeshop gegaan en voor 50 euro montagekosten (inclusief nieuwe BBB zadelpen en conversieringen voor oversized frame) een nieuwe Xtc hardtail team a 6500 euro gekregen! Prima garantie hoor bij Giant op een fiets die al ruim 3 jaar was!
see ya
vorig jaar had ik mijn frame gebroken, was op mijn achtervork bij mijn schrijfrem op 1 plek doorgebroken en op 3 plekken ingescheurd, naar mijn vervangende bikeshop gegaan en voor 50 euro montagekosten (inclusief nieuwe BBB zadelpen en conversieringen voor oversized frame) een nieuwe Xtc hardtail team a 6500 euro gekregen! Prima garantie hoor bij Giant op een fiets die al ruim 3 jaar was!
see ya
Peggledeath schreef:...een nieuwe Xtc hardtail team a 6500 euro gekregen! Prima garantie hoor bij Giant op een fiets die al ruim 3 jaar was!
see ya
Een XtC hardtail van 6500 oiro? Je bedoelt zekers 650. Anyhoe, Ik vindt 4 weken wachten op een Giant Terrago niet echt lang. Je zult nog wel eens langer moeten wachten in je leven! Bij mij niks dan lof over Giant, rijd reeds 3 jaar zonder problemen (die ik niet zelf op kan lossen).
-
yep, klein tikfoutje met grote gevolgen
was 650 eurotjes, was ie maar 6500 ;D