........pervert schreef:
vork is een katanka, twijfelachtig, schijven vervangen en de blokken ook, voor de rest netjes,
thimon heeft er ook 1 maar dan met monster en andere parts te koop
Heeft hij een los monster liggen?
Ik ben alvast aan "t orienteren, ik ben dus aan t kijken of er wat van deze Super V DH te maken is.
Hij is dus nog niet van mij maar (hopelijk) binnenkort wel.
( ik wil dr een zware freeride (dus een lichte downhill) van gaan maken voor zover dat mogelijk is). :P
Mijn vragen over deze fiets :
- Er zitten nu 8 speed achter en 1 speed voor (duh :-X) maar kan ik dat veranderen naar 2 (is 3 mogelijk?) voor en 8 achter? Ik heb gekeken bij het bottombracket maar volgens mij wordt dat moeilijk. Ik hoorde dat Einstein op dit forum em ook heeft dus ik pb hem wel even daarover, misschien weet hij dat. Ik zal in ieder geval een andere crank moeten hebben, dus een crank met twee bladen(indien zelfs mogelijk 3 bladen).
-het wiel voor heeft nu een steekas, is dat een normale standaard maat of zou ik met een andere vork ook een andere naaf moeten hebben? m.a.w. is de steekas van elke vork hetzelfde ofd zijn er ook nog verschillende maten?
- ik keek ook al voor een andere vork, ik zat eerst te denken aan een psylo oid. (een tulio is toch de versie met een steekas?) Ik weet niet of ik een dubbelkroons nodig zal hebben of niet. Ik schaf denk ik eerst een enkelkroons aan. wat is jullie advies mbt deze kwestie? is het het waard om alsnog een dubbelkroons te nemen ondanks het gewicht?
Ik hoop dat jullie me snel kunnen helpen, in ieder geval zo snel dat die gozer zich niet opeens bedenkt en t spul niet meer verkoopt!

Thanks