Digitale Fotografie en zever Topic

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

BOSS
Contacteer:
Re:Digitale Fotografie en zever Topic

Bericht door BOSS » di feb 24, 2004 10:45 am

ow jah, de 10D is (was) binnen maar is inmiddels weer bij Canon, het aan/uit knopje vertoonde kuren.
De lens daarentegen is nog geen spoor van te bekennen. Minimaal 2 maanden levertijd voor een lens vind ik toch wel absurd hoor.
Maar goed Calumet heeft mij een gratis leenlens ter beschikking gesteld als ik die nodig heb.

Over de 10D, ik moet zeggen erg fijn ding en de kwaliteit valt mij 100% mee. Ik gebruik de capture software van Phase One om de raws te ontwikkelen en dat gaat erg goed.

dusssss©

Tbx

Bericht door Tbx » di feb 24, 2004 1:44 pm

BOSS schreef:
[
Tbx schreef:
Afbeelding

Best scherp voor een cheapass digitaaltje.

Grtz
TBx

lastig te beoordelen op 72 dpi natuurlijk, print er eens een 30X40 van ??? ??? :? ;)

dusssss©

Geloof me maar, foto"s zijn nog megascherp op 30X40.
Alle foto"s die ik neem zijn wel op 300dpi genomen hé.
Worden alleen verkleint om op het net te zetten.

Grtz
Tbx

Zane!

Bericht door Zane! » di feb 24, 2004 1:54 pm

ruut, post es wat shit van gister?

zane

Sir Gonz Lays

Bericht door Sir Gonz Lays » di feb 24, 2004 1:58 pm

ik zoek een digitale fotocamera waar je een beetje fatsoenlijk plaatjes mee kan schieten, t hoeft niet meteen 600 euro te kosten. liefst met optische zoom natuurlijk en omdat ik veel snowboard met de mogelijkheid om de witbalans in te stellen. (anders gaat t hele kleurenspectrum door de war in de sneeuw). maar t belangrijkste vindt ik nog wel dat wanneer je de knop indrukt er ook meteen een foto geknipt wordt en niet een halve seconde later, dit ivm timing actie foto"s. dit is iets wat weinig cameras hebben, wie heeft er een idee?

Gast

Bericht door Gast » di feb 24, 2004 4:02 pm

Sir Gonz Lays schreef:
ik zoek een digitale fotocamera waar je een beetje fatsoenlijk plaatjes mee kan schieten, t hoeft niet meteen 600 euro te kosten. liefst met optische zoom natuurlijk en omdat ik veel snowboard met de mogelijkheid om de witbalans in te stellen. (anders gaat t hele kleurenspectrum door de war in de sneeuw). maar t belangrijkste vindt ik nog wel dat wanneer je de knop indrukt er ook meteen een foto geknipt wordt en niet een halve seconde later, dit ivm timing actie foto"s. dit is iets wat weinig cameras hebben, wie heeft er een idee?

Dat probleem met actiefoto"s blijf je wel houden met die richtprijs. Dit "probleem" is te verhelpen door alvast te focussen op het punt waar jij denkt dat de actie zal zijn.
Ik ken maar wenig camera"s goed genoeg om zeker te weten dat ze handmatig kunt witten: de A60, A70 en A80 van Canon.

Zane:
Afbeelding
Afbeelding
Beide geschoten met een "cheap ass" (hoe durf je Tbx ;) ) A70.

Bericht door Avatar » di feb 24, 2004 5:41 pm

Ben benieuwd hoe dit cameraatje zal presteren.

Sir Gonz Lays

Bericht door Sir Gonz Lays » wo feb 25, 2004 12:56 pm

inderdaad wel ok die canons, a60 175 euro, de a70 258 en die a 80 358 euro, prijzen van www.tweakers.net. Chille prijzen, hoe duurder hoe meer m pixel, dus de a70 bevalt wel ruut? ga ik ook ff kijken in de winkel

Gast

Bericht door Gast » wo feb 25, 2004 8:35 pm

Ja, hij bevalt goed. Ik heb niet veel vergelijkingsmateriaal maar voor die prijs heb je echt niets te klagen. Ik mis geen enkele optie eigenlijk.

Sir Gonz Lays

Bericht door Sir Gonz Lays » wo feb 25, 2004 8:39 pm

wat denk jij, zal de a60 ook een beetje voldoen, of heeft deze weer te weinig mpix, ik bedoel je hebt niet voor niks de a70 genomen toch? en dat met die actiefotos moet ik maar voor lief nemen waarschijnlijk. ;)

Gast

Bericht door Gast » wo feb 25, 2004 8:54 pm

Dit is de laatste vraag die ik je niet over de mail ga beantwoorden (dit kan nog wel es handig zijn voor de rest :) ).

Ik was niet aan het twijfelen tussen de A60 en A70 maar de A70 en A80. De A60 is eigenlijk al weer te oud maar zeker wel mooi voor het hele lage budget.
De A80 heeft 4 MP, meer digitale zoom (jippie de pippie, bruikbaar :-X) en "t mooiste: een draaibaar schermpje. Schiet je eens van een andere hoogte dan schouderhoogte zeg maar.
Beide camera"s zijn voor de rest praktisch identiek en zeer makkelijk in gebruik. De Auto-functie is (op de niet zo denderende auto-focus na) practisch voor de foto-n00bs. Je kunt met de verschillende voor-geprogrammeerde standen (zoals landschap, snelheid, sneeuw , noem maar op, al redelijk uit de voeten.
Persoonlijk hoef ik die opties niet zo en stel veel liever gedeelte dingen handmatig in (of volledig als m"n onderwerp niet de neiging heeft "m te peren ;) ). Je kunt trouwens ook redelijke filmpjes schieten (tot 640x480).

Vergeet niet dat je naast de camera nog makkelijk 100> Euro kwijt bent aan aso-zwares.

Compleet andere prijsklasse/verhaal dan de heren spiegelreflexaladrieduizendeuro, maar wel nuttiger voor de anderen ;)

Sir Gonz Lays

Bericht door Sir Gonz Lays » wo feb 25, 2004 8:56 pm

ok thanx, hier hebben we wat aan!

Plons

Bericht door Plons » do feb 26, 2004 8:46 am

It"s a dirty job but some one got to do it :
Fotograferen ZUIGT big time in stromende regen en modder

Afbeelding

Mijn moeder was niet bepaald blij toen ik af kwam met die bad handdoek !

Gast

Bericht door Gast » do feb 26, 2004 11:16 am

Heersende ISOwaarde heb je daar ;)

Plons

Bericht door Plons » do feb 26, 2004 11:25 am

Vooralle duidelijkheid, ik ben die drol met die mooie laarzen, mooie blauwe handdoek en lelijk bakkes.

Ik ben niet die met die bril, dat is eigenlijk Sossa...

Normaniac

Bericht door Normaniac » do feb 26, 2004 2:23 pm

Met de powershot A60 kan je mooie foto"s maken door te spelen met sluitersnelheden iso waarden en diagfragma openingen.... alleen als je een foto groot wilt afdrukken kom je wat tekort aan pixels... (bijv 20x30)

http://members.lycos.nl/ghostrider86/IMG_1950.JPG
http://members.lycos.nl/ghostrider86/IMG_1906.JPG

Overigens zijn er bij veel reviews opmerkingen over de A70 omdat die meer pixels heeft en even grootte ccd als de A60, waardoor je "softe" foto"s krijgt (wat dat precies betekent kan ik je niet helemaal uitleggen, maar ik snapte wel een beetje wat ze bedoelden)

Pino

Bericht door Pino » do feb 26, 2004 2:29 pm

Waar vind ik meer tips over het maken van dit soort plaatjes met een "eenvoudige" digitale camera?
En liefst zonder overladen te worden met tips over groter, duurder materiaal.
(heb nu een Sony P72).

Gast

Bericht door Gast » do feb 26, 2004 9:26 pm

Sony"s zijn, voor zover ik weet, nogal traag (flits laden, wegschrijven en focussen zijn allemaal niet denderend).

Gast

Bericht door Gast » vr feb 27, 2004 9:50 am

Ik ben er gisteren achter gekomen dat ik beter de A80 had kunnen kopen. Na er even mee gespeeld te hebben kwam ik er achter dat die een aanzienbaar snellere focus heeft dan de A70, dat de handmatige focus handzamer is en dat je het schermpje ook zo kunt dichtklappen dat er geen krassen meer op je beeld kunnen komen.

Qua afmetingen zijn ze even groot, de A80 is iets zwaarder.

Normaniac

Bericht door Normaniac » vr feb 27, 2004 1:03 pm

Pino schreef:
Waar vind ik meer tips over het maken van dit soort plaatjes met een "eenvoudige" digitale camera?
(heb nu een Sony P72).

http://home.hetnet.nl/~heuker2000/basis1/basis1.htm misschien?

SHIFT 00
Contacteer:

Bericht door SHIFT 00 » vr feb 27, 2004 4:03 pm

mijn a70 rockt ook nog steeds de pan uit. enne net als ruut, liever handmatig, wat instellen, maar vaak "even" snel een foto maken gaat fijn in de auto stand.

sony traag wegschrijven? die memmory stick zou de snelst wegschrijvende mem. zijn?! flitser laden duurt met de a70 ook lang...

ik ben wel blij met die continues shooting mode. en dan in een lage res. zonder flits... dan schiet ie redelijk veel plaatjes achter elkaar aan zolang jij de knop in drukt... met snowboarden of auto "crossen" is dat wel lachen.

zodoende.

Pino

Bericht door Pino » vr feb 27, 2004 4:37 pm

Radical schreef:
[
Pino schreef:
(heb nu een Sony P72).

http://home.hetnet.nl/~heuker2000/basis1/basis1.htm misschien?

Zanks! Zal het bestuderen.

Plaats reactie