hs33 afstellen.
Moderator:Beheerders
Ontluchten is gelukt. Geen probleem ook zonder servicekit, gewoon met een spuit, een ventiel slangetje, en een ventiel zelf! [even doorboren] kun je zo in de magura"s draaien! En gewoon naaimachine olie... goh heeft me toch zo"n 0euro gekost totaal [omdat ik alles zo had liggen, maar normaal kan dit ook niet totaal duurder dan 5euro zijn] ipv de 28 euro die magura er voor vraagt.
Maar enfin, wat een geklooi om die remmen goed afgesteld te krijgen, heeft iemand tips? Ze zitten nu er wel op, maar ik moet mijn remgrepen nog veel te ver indrukken voordat hij remt, dus waarschijnlijk staan ze nog te ver van de velg. Maar heeft iemand tips /trucs om zo snel mogelijk die dingen goed te krijgen?
Maar enfin, wat een geklooi om die remmen goed afgesteld te krijgen, heeft iemand tips? Ze zitten nu er wel op, maar ik moet mijn remgrepen nog veel te ver indrukken voordat hij remt, dus waarschijnlijk staan ze nog te ver van de velg. Maar heeft iemand tips /trucs om zo snel mogelijk die dingen goed te krijgen?
Re:hs33 afstellen.
heb je geen stelknoppen op je remhendel?
omfg....dit vindt ik echt n00b
volges mij kan je alle olie wel wegdonderen, naaimachine olie is heel andere dikte etc als royal blood(za heet dat toch?) dit krijg je niet 1 2 3 goed denk ik
volges mij kan je alle olie wel wegdonderen, naaimachine olie is heel andere dikte etc als royal blood(za heet dat toch?) dit krijg je niet 1 2 3 goed denk ik
afstellen van maguras is idd niet zo simpel als je het nog nooit gedaan hebt. Probeer dit eens:
-aan remhendel afstelschroef volledig dicht draaien
-brakebooster er af
-elke kant van de rem apart afstellen zodat de remblok zo"n 2-3mm van de velg staat.
-vergeet niet de steunvoetjes (of hoe je dat ook noemt) goed tegen de vork/kader te zetten
-als alles vast staat, check of de remhendel nu ongeveer ver genoeg ingedrukt wordt, anders bijregelen
-brakebooster er terug op
-aan remhendel afstelschroef volledig dicht draaien
-brakebooster er af
-elke kant van de rem apart afstellen zodat de remblok zo"n 2-3mm van de velg staat.
-vergeet niet de steunvoetjes (of hoe je dat ook noemt) goed tegen de vork/kader te zetten
-als alles vast staat, check of de remhendel nu ongeveer ver genoeg ingedrukt wordt, anders bijregelen
-brakebooster er terug op
veel geduld, vooral de eerste keer ;D
-
wat een miserie die hs 33"s afstellen zeker de eerste keer!! en nu lekken ze ook nog! >:(
Yep, je hebt echt veel geduld nodig! Lees ook zeker de manual! Dat ding zit er niet voor niets bij...
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Wat een gepruts, denk je dat ze voor de lol speciale olie ontwikkelen voor remmen en speciale olie voor de smering van een motor etc?
-
kan me nog wel voorstellen dat je het zonder service kit wilt doen maar koop dan voor de gein wel de goeie olie ben je 4.50 kwijt maar zit er wel de shit in die ervoor bedoeld is

je zounin principe de eerste keer ook ff iemand anders kunnen vragen om gewoon ff te helpen die het al vaker gedaan heeft, dan weet je het zlef ook meteen voor de volgende keer.
Ik heb een manier gevonden om redelijk snel de remmen af te stellen.
haal je band eraf.
Druk de remblokjes net uit de bevestiging.
Doe zoals op de foto lucifers ertussen en druk de remmen tegen de velg.
Zet eerst de kant met de hendel vast om de velg in het midden te houden terwijl je de ander kant precies afsteld etc.
Laat maar eens weten wat je van deze oplossing vindt.
Succes!
haal je band eraf.
Druk de remblokjes net uit de bevestiging.
Doe zoals op de foto lucifers ertussen en druk de remmen tegen de velg.
Zet eerst de kant met de hendel vast om de velg in het midden te houden terwijl je de ander kant precies afsteld etc.
Laat maar eens weten wat je van deze oplossing vindt.
Succes!
opzich best wel een goede tip...
Maar om daar nou een topic van dik een half jaar voor naar voren te halen?!
doet me wel weer terugdenken aan die geweldige spamacties van de meneer met de hergebruikte fiets...
mzzls Gemini
Maar om daar nou een topic van dik een half jaar voor naar voren te halen?!
doet me wel weer terugdenken aan die geweldige spamacties van de meneer met de hergebruikte fiets...
mzzls Gemini
-
Het afstellen van de remmen ten opzichte van de velg vind ik het moeilijkste. Het remblokje moet niet alleen ongeveer twee milimeter van de velg af staan, maar ook loodrecht op de as en kaarsrecht tegenover het remblokje aan de andere kant. Het is een heel gedoe met veel geduld om dat honderd procent goed te krijgen, maar het is de moeite waard.
Hallo mensen.
Om je HS33 met naaimachine olie af te toppen.
NEEEEEEEEEEEEEEE, dit is een zeer grote fout. De fiscociteit is te verschillend, als je goedkope olie wilt gebruiken moet je de olie van citroen gebruiken.
Om specificer te zijn de hydrolische olie van de demping.
MvG Spike
Om je HS33 met naaimachine olie af te toppen.
NEEEEEEEEEEEEEEE, dit is een zeer grote fout. De fiscociteit is te verschillend, als je goedkope olie wilt gebruiken moet je de olie van citroen gebruiken.
Om specificer te zijn de hydrolische olie van de demping.
MvG Spike