kadermaterialen

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
Mtbs
kadermaterialen

Bericht door Mtbs » vr jan 30, 2004 6:31 pm

Naar aanleiding van de discussie binnen de discussie in het topic "santos carbo"...

janman

Re:kadermaterialen

Bericht door janman » vr jan 30, 2004 8:16 pm

ik heb nu een scott usa team racing kader van 750 euro en een kinesis kadertje van 150 euro..
Kvoel totaal geen verschil in rijen alleen is de scott 250 gr lichter maar toch wel zeker geen 600 euro meer waart ::).
Koop beter een goeje vork en groep vindik

Ninko

Bericht door Ninko » vr jan 30, 2004 9:35 pm

Tsja... heb toenstraks priveles gehad dus nu vind ik het maar weer een onutttig topic :D:D Hoewel ik het nog wel steeds oneens ben over het feit dat de geometrie en stijfheid van het frame erg belangrijk is en zeker niet bij ieder merk het zelfde is... Zo kan een merida en specialized wel het zelfde zijn... Maar niet qua geometrie volgens mij en dat is ook erg belangrijk...

mvg Ninko

Mtbs

Bericht door Mtbs » vr jan 30, 2004 10:47 pm

explain..

Binker

Bericht door Binker » di feb 03, 2004 12:47 pm

Zefde fabriek, zelfde buizen,ander product. Bij toyota is de fabriek ook dezelfde met maar een paar productielijnen maar wel verschillende types.

fredo

Bericht door fredo » di feb 03, 2004 6:45 pm

janman schreef:
ik heb nu een scott usa team racing kader van 750 euro en een kinesis kadertje van 150 euro..
Kvoel totaal geen verschil in rijen alleen is de scott 250 gr lichter maar toch wel zeker geen 600 euro meer waart ::).
Koop beter een goeje vork en groep vindik

vergeet vooral een paar goede wielen niet !!!

trouwens het verschil tussen frame"s zit m volgens mij (zoals reeds velen gezegd hebben) vooral in de geometrie. vooral bij fully"s zal dit verschil merkbaar zijn (ander veersysteem).

maar of er veel vershil zit tussen aluminium, titanium, carbon of magnesium ???
ik kan enkel maar zeggen dat je met een carbo-bike niet lang zult rijden (scheuren) en de magnesium versie na 10 jaar nog steeds meegaat.

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » di feb 03, 2004 7:38 pm

da flow schreef:

maar of er veel vershil zit tussen aluminium, titanium, carbon of magnesium ???
ik kan enkel maar zeggen dat je met een carbo-bike niet lang zult rijden (scheuren) en de magnesium versie na 10 jaar nog steeds meegaat.

Verschillen té over! Daarbij is magnesium juist één van de meest fragile materialen om een frame uit te bouwen. Is het niet behandeld of is de laklaag beschadigd... neem dan maar alvast afscheid, want magnesium is niet bestand tegen "de elementen"....

En een carbon frame gaat in de regel zeker langer mee dan magnesium. De nagenoeg kompleet magnesium frames díe er zijn gemaakt.. kan je op 1 hand tellen. Carbon frames zijn er in veel meer soorten en maten geweest en worden nog steeds in redelijke aantallen gemaakt.

Pimiento

Bericht door Pimiento » di feb 03, 2004 9:07 pm

De kenner heeft gesproken! :)

En als ik zou moeten kiezen tussen een minder frame met superonderdelen en een superframe met wat mindere onderdelen, koos is de laatste. Of zoals DeKerfs luva laatst al zei, bike met XTR gaat echt niet harder dan een bike met LX. Tis all bout the frame people...

Gast

Bericht door Gast » di feb 03, 2004 9:22 pm

Idd, wat kan de rijder nu schelen!

:-*

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » di feb 03, 2004 10:24 pm

Ruud schreef:
Idd, wat kan de rijder nu schelen!

:-*

Ginne drol. Mijn fietsen zijn niet snel. Met mij er op zelfs nog minder....

BattleSickO

Bericht door BattleSickO » do feb 05, 2004 12:12 am

[quote="DeKerf"s"]
Verschillen té over! Daarbij is magnesium juist één van de meest fragile materialen om een frame uit te bouwen. Is het niet behandeld of is de laklaag beschadigd... neem dan maar alvast afscheid, want magnesium is niet bestand tegen "de elementen"....
[/quote]
Klopt, maar tegenwoordig bestaan er vrij goede oppervlaktebehandelingen voor magnesium.

Plaats reactie