taal vouten

Deel hier je goede en slechte ervaringen met betrekking tot service of garantie van een product, merk of dealer.

Moderator:Beheerders

aab
taal vouten

Bericht door aab » zo jan 25, 2004 11:30 pm

ik irriteer me vreselijk aan sommige sukkels hier die de schoolmeester uit hangen.
het maakt mij echt geen hol uit wat iemand van mijn taalgebruik vindt.
ik heb al mn opleidingen afgemaakt en heb een goeie baan.
verder is MTBen mijn passie en daarvoor kom ik hier op het forum.
so cut the crab over al dat gezeik over die taalfouten, anders lees je het maar niet.

Gast

Re:taal vouten

Bericht door Gast » zo jan 25, 2004 11:32 pm

Woordt!

k@tze

Bericht door k@tze » ma jan 26, 2004 12:03 am

...gaan we een crab snijden? ???

Pino

Bericht door Pino » ma jan 26, 2004 6:59 am

Dad gaat de spellingscontrole leuk finde!
Schrijv maar lekke wech.
Tis wel handich als lezers een bétje begreipen wad je bedoel.
Want je wil tog niet voor de cat z"n Stradivarius schreiven, hoob ic.

BF = DeJean
Forumbeheerder

Bericht door BF = DeJean » ma jan 26, 2004 11:29 am

jij ergert je aan schoolmeesters,
schoolmeesters ergeren zich aan fouten en sms-taaltje.

Dit is een forum. Jullie gaan het met elkaar moeten stellen.

GTLTS

Bericht door GTLTS » ma jan 26, 2004 11:37 am

taalfouten zijn absoluut niet erg....maar sommigen maken het wel heel bont....en sommige schoolmeesters hiero maken het ook heel bont (we noemen geen namen) door iedereen op kleine foutjes te wijzen en zelf ook dikke fouten maken, vooral op zin-technisch gebied, interpunctie enzovoorts.....
dus schrijf lekker door allemaal,...als het onleesbaar is antwoordt er toch niemand...

AFTERBURNER

Bericht door AFTERBURNER » ma jan 26, 2004 1:24 pm

Ik vraag me af waarom je niet in goed Nederlands zou schrijven. Is het meer moeite? Is het stoerder? Is het leuker?
Als je niet het geestelijk vermogen hebt om goed Nederlands te schrijven, oké.
Maar je geeft aan dat je gestudeerd en een goed baan hebt, dan is het toch vanzelfsprekend dat je goed Nederlands schrijft. Dan is het toch een automatisme?
Of laat je je hersenen achter op je werk? Of is jouw definitie van een studie en een goede baan anders dan mijn definitie daarvan?
Ik weet ook wel dat ik niet op DP moet zijn voor goed Nederlands. Ik zal ook niet vallen op (simpele) schrijf- en tikfouten, maar sommige fouten zijn zo ongelooflijk dom, dat andere leden daar wel op moeten reageren.
Ohja en het maakt mij ook geen reet uit wat je van mijn reactie vindt, als je het er niet mee eens bent moet je het gewoon niet lezen.
Amen.

Gast

Bericht door Gast » ma jan 26, 2004 1:43 pm

Misschien vergeten een bult mensen dat wanneer iemand ze op een fout wijst, het (iig door mij) niet aanvallerig bedoelt is, maar als tip. Dat sommige mensen te lui of te stom zijn om af en toe eens een entertje, puntje, comma"tje of wat dan ook te gebruiken stoor ik me gewoon aan.
Dat bepaalde mensen het niet kunnen hebben dat iemand ze op hun fouten wijst kan ik begrijpen, maar het getuigt misschien ook wel een beetje van zwakte.

Ik doe een beetje moeite om het leesbaar te maken, dan verwacht ik dat ook van de rest. Simpel toch?

dobbel our zero

Bericht door dobbel our zero » ma jan 26, 2004 4:59 pm

Ruud schreef:
Misschien vergeten een bult mensen dat wanneer iemand ze op een fout wijst, het (iig door mij) niet aanvallerig bedoelt is, maar als tip. Dat sommige mensen te lui of te stom zijn om af en toe eens een entertje, puntje, comma"tje of wat dan ook te gebruiken stoor ik me gewoon aan.
Dat bepaalde mensen het niet kunnen hebben dat iemand ze op hun fouten wijst kan ik begrijpen, maar het getuigt misschien ook wel een beetje van zwakte.

Ik doe een beetje moeite om het leesbaar te maken, dan verwacht ik dat ook van de rest. Simpel toch?

en daarbij wil ik opmerken dat die sms-taal weinig tot niet te volgen is

Cubeman

Bericht door Cubeman » ma jan 26, 2004 5:11 pm

Ha Ha, ben ik blij dat ik dyslectisch ben en moeite heb met d"s, t"s en dt"s!
Ik erger me helemaal niet aan taalfouten.
En dat mensen Belgisch schrijven is prachtig want dat is de beste taal van heel de wereld als je mij vraagt!

Gast

Bericht door Gast » ma jan 26, 2004 5:42 pm

ik schijt hem op taal fouten .
mijn lopen ze ook altijd te verbeteren.
ow gebruik eens ..... en ,,,,,,
boeie toch

TumTum

Bericht door TumTum » ma jan 26, 2004 6:35 pm

Nee das niet boeie. Hier en daar een . of een , vergeten is niet erg en mensen die daar over gaan lopen zeiken....
Maar als iemand zich niet de moeite neemt om gewoon in duidelijk nederlands te schrijven dan is dat heel storend. Vooral die sch**t sms-taal of die f*cking irritante spreektaal....damn, daar krijg je toch ook de dunne poep van.
Dus stelletje zielige zeikerd, typ gewoon normaal en dan kan iedereen alles fatsoendelijk lezen en hoeft niemand zich te ergeren en dan hoeven al helemaal geen topics over gezeur van gezeur geopend te worden.

En ga nou niet zeiken over eventuele spelfouten hierboven of foute zinsconstructies...

aab

Bericht door aab » ma jan 26, 2004 6:45 pm

wat ik typ is best te lezen, ik zal vast wel eens een komma of d of t verwisselen en ik geloof best dat ik dat vaker doet dan andere maar sommige zijn gewon vreselijke zeikerts en zoeken dr gewoon naar in plaats van eerst een andwoord te geven op de gestelde vraag of een reactie te geven op een topic

Watje

Bericht door Watje » ma jan 26, 2004 7:11 pm

De oplossing: Ecrivons en Français ;D

Exar

Bericht door Exar » ma jan 26, 2004 9:14 pm

Aap, jouw Nederlands is wel serieus bar, niet alleen interpunctie maar ook reteveel spelfouten, doe er mee wat je wil maar voor het geval dat je nog eens een solicitatieformulier in moet vullen, misschien handig om nog eens naar te laten kijken o.i.d.

Pimiento

Bericht door Pimiento » ma jan 26, 2004 9:47 pm

Watje schreef:
De oplossing: Ecrivons en Français ;D

Ah mais oui c"est mieux, hein? Kunnen we lekker gaan zeiken over vergeten accentjes enzo ;D

aab

Bericht door aab » di jan 27, 2004 7:01 pm

Exar schreef:
Aap, jouw Nederlands is wel serieus bar, niet alleen interpunctie maar ook reteveel spelfouten, doe er mee wat je wil maar voor het geval dat je nog eens een solicitatieformulier in moet vullen, misschien handig om nog eens naar te laten kijken o.i.d.
Dat weet ik zelf, maar ik heb andere, voor mij veel belangrijkere kwaliteiten.
een solicitatie brief lees je altijd wel een paar keer over dus dat hoeft geen probleem te zijn.
als ik op elke lompe fout hier op het forum zou moeten letten zouden jullie je dr ook aan ergeren.
Het blijft een MTB forum en zolang je geen normaal antwoord weet op de vraag ga dan niet zeiken over iemand zn taalfouten.

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » di jan 27, 2004 7:46 pm

Exar schreef:
...solicitatieformulier...

sollicitatieformulier
[
aap met een B schreef:
Het blijft een MTB forum en zolang je geen normaal antwoord weet op de vraag ....

.. reageer dan NIET....

Exar

Bericht door Exar » di jan 27, 2004 8:32 pm

[ [quote="DeKerf"s"]
...solicitatieformulier...

[/quote]

:-[ Point taken!

Meteen grappig, de Solicitatie Bijlesdocent: http://www.instituutmaltha.nl/newpage11.htm

Santa Cruz

Bericht door Santa Cruz » di jan 27, 2004 10:39 pm

Ik ben dus een van die mensen die zich ergert aan taalfouten.
Het is toch niet meer dan normaal dat je je taal beheerst.
Kijk dat je ooit eens een d of een t ergens vergeet of niet exact weet waar je die komma"s kwijt moet; ok, kan gebeuren. Maar dingen als:
me bike, me auto in plaats van m"n bike of m"n (of mijn) auto.
Maar jullie moeten het allemaal zelf weten, maar het komt o zo dom over als je niet fatsoenlijk een brief aan iemand kan schrijven.

Zomaar even een quote uit deze topic:

ik sch**t hem op taal fouten .
mijn lopen ze ook altijd te verbeteren.
ow gebruik eens ..... en ,,,,,,
boeie toch

Tenenkrommend slecht toch?

Die eerste zin: Geen hoofdletter en een zin die nergens op slaat.
Tweede zin: Geen hoofdletter en mijn i.p.v. mij.
Derde zin: Geen hoofdletter en ow???
Vierde zin: Geen hoofdletter en boeie i.p.v. boeien, maarja dat zal wel sms of msn taal zijn.

Gelukkig zijn er nog mensen die het wel begrijpen.

box one bastard

Bericht door box one bastard » wo jan 28, 2004 9:01 am

Cubeman schreef:
Ha Ha, ben ik blij dat ik dyslectisch ben en moeite heb met d"s, t"s en dt"s!
Ik erger me helemaal niet aan taalfouten.
En dat mensen Belgisch schrijven is prachtig want dat is de beste taal van heel de wereld als je mij vraagt!

dadis nei nogis gesproke sè moat, kzaa bekaanst zegge dadis et miejest zjuste dak hie oewet hem geleize noondedju! toalfaaten et zoo wa! laank leiven et dialekt joa! arrei, sluu en de koost en lot ze mor ziejeveren allemol de ziejevereirs!
:-*bob

TumTum

Bericht door TumTum » wo jan 28, 2004 9:41 am

hup Holland hup :?

Mtbs

Bericht door Mtbs » wo jan 28, 2004 10:06 pm

De prins spreekt prima Spaans. Wie vermoedt dat hij nog ver moet drinkt geen vermouth.

Fast

Bericht door Fast » wo jan 28, 2004 10:35 pm

Onze Neerlandse taal is als een krakende wagen.

Gast

Bericht door Gast » do jan 29, 2004 1:18 pm

Ik erger me ook behoorlijk aan taalfouten. Misschien heeft het met m"n opleiding te maken (vertaler), misschien niet. In elk geval getuigt juist taalgebruik van respect voor ALLE lezers op het forum. Zo moeilijk kan het toch niet zijn om een zin op poten te zetten die iedereen begrijpt? We zijn al een vrij onbetekenende taalgroep, dus laten we het Nederlands ook niet van binnenuit gaan vernietigen.

PS: Niet om te zagen, enkel uit nieuwsgierigheid, maar wat is WUR nu eigenlijk?

Plaats reactie