coast to coast pyreneeen

Fietsvakanties en populaire mountainbike gebieden.

Moderator:Beheerders

Jurriaan
coast to coast pyreneeen

Bericht door Jurriaan » zo okt 12, 2003 9:51 pm

iemand die dit wel eens gedaan heeft of het ook van plan is in 2004? (uiteraard om de mtb)

Splinter

Re:coast to coast pyreneeen

Bericht door Splinter » ma okt 13, 2003 9:32 am

Ik neem aan dat je bedoelt in 2004, of wil je hem nu nog voor het eind van het jaar gaan rijden?

Niet van plan lijkt me wel heel gaaf om zo de vakantie door te brengen.

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » ma okt 13, 2003 5:30 pm

2004 inderdaad

fonzie

Bericht door fonzie » di okt 14, 2003 7:55 am

heb ik gedaan in 2001 gewelldig ga in 2005 nog een keer voor info, http://www.pocolocoadventures.com

ROXY

Bericht door ROXY » di nov 04, 2003 7:36 pm

Ik ben dit jaar naar de bijeenkomst geweest om kennis te maken met de organisatie en de potentiële deelnemers. Normaal was op deze dag ook de mogelijkheid om dat gps-systeem te proberen, maar door omstandigheden waren de toestellen niet aanwezig.

De organisatie maakte een goede, solide indruk. Het enige wat ik kon aanmerken is dat van die gps-toestellen (daar ging ik eigenlijk ook voor :? ).
Het waren gezellige mensen, die toch genoeg structuur erin wisten te brengen.

Wat mij wel tegenviel waren de mensen die eropaf kwamen, niet de mensen op zich, maar meer de ingesteldheid. Veelal waren het mensen die max één keer per week op de fiets zaten. Deze fiets was dan soms ook iets wat niet eens "boswaardig" was.
Tijdens de tocht in Oud-Heverlee, +/-75km, vielen de deelnemers één na één af... Er waren er verschillende die niet eens de 40km haalden! Ik weet wel dat het geen wedstrijd is ofzo, maar met zo"n basisconditie haal je je toch zoiets niet in je hoofd!? Ik denk misschien wel iets te ver na enzo, maar ik vind dat je niet onbezonnen aan zoiets kan beginnen...
Voor mij was de opvatting iets te toeristisch, iets te mak, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Ik zie graag af :P , en dat was bij die tocht niet het geval. Dat heb ik dan ook doorgetrokken naar de reis op zich, omdat de begeleiders het niet zo"n probleem bleken te vinden dat verschillende personen die 70km niet aankonden, en het was toch al mei, dus veel tijd om te trainen was er niet meer.

Maar goed, de tocht op zich en de organisatie zit wel snor.

ROXY

Bericht door ROXY » di nov 04, 2003 7:54 pm

@ Fonzie: Wat ik me afvroeg: zit er eigenlijk ook wat singletrack in die tocht?? Ik kreeg namelijk de indruk dat het eigenlijk zo goed als allemaal van die bredere schotterwegen enzo zijn!? Dat heeft me eigenlijk ook tegengehouden om mee te gaan... Ik hou van singletrack ;) . Ben dit jaar enkele malen naar de alpen geweest, en daar heb ik er veel gevonden zunne!

PROserver

Bericht door PROserver » vr dec 12, 2003 9:23 am

Afgelopen 2 jaar heb ik 2 grote alpen tochten gedaan waaronder een transalp Werfenweng - Cortina en de Tirol Vital route. Nu heb ik het zotte idee gekregen om voor de verandering eens een tocht te gaan doen in de pyreneen. Om precies te zijn een trans pyreneen (van atlantische oceaan naar middelandse zee langs de spaanse kant van de pyreneen). Deze tocht zou dan 14 dagen moeten duren en behoorlijk pittig zijn. Mocht dit niet haalbaar zijn dan zijn er ook mogelijkheden om bijvoorbeeld een week rond te biken in de pyreneen.

Ik post dit bericht hier omdat ik natuurlijk niet alleen zo"n tocht ga doen en er ca. 5-8 personen nodig zijn om een reis op maat te plannen. Mochten er ca. 8 personen geinteresseerd zijn dan kunnen we zelf een datum bepalen en de verschillende reisorganisaties die actief zijn op dit gebied offreren.

Mocht je geinteresseerd zijn en tijd/ geld overhebben voor zo"n zotte actie dan hoor ik dat graag en kunnen we als er voldoende animo bestaat in details treden.

Ik hoor het wel...

WAARSCHUWING:
Deze tocht vereist een goede conditie zowel lichamelijk als materieel (bike) ervaring in de bergen is sterk aan te raden. ::)

Links:
Impressie filmpje (10mb): http://helium.nerim.net/vtt/84_01.mpg (right click en opslaan als...)
http://www.pocolocoadventures.be/
http://www.col-d-extreme.nl/ (beetje verouderde site)

Meer links?? laat het ff weten :)

ROXY

Bericht door ROXY » vr dec 12, 2003 12:39 pm

Check je mail!

k@tze

Bericht door k@tze » vr dec 12, 2003 12:59 pm

@Jur,

paar leden van de club waar ik bij zit hebben inderdaad de coast to coast gedaan, ik kan je wellicht het artikel eens toesturen. Ze vonden het in ieder geval prachtig.

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » za dec 13, 2003 3:26 pm

K@tze, stuur maar door.

met col-d-extreme.nl, 14 dagen fietsen, elke dag! tussen de 55 en 109km per dag. 28.000 hoogte meters! aldus het nieuwe bikeschema voor 2004. ik vraag me inmiddels af is dit voor normale mensen? maar ik streef er nog steeds naar om mee te gaan!

k@tze

Bericht door k@tze » za dec 13, 2003 5:35 pm

jawel, het is voor normale mensen, maar een goede basisconditie is altijd aan te raden, je moet er wel voor trainen en gewend zijn 6+ uur in het zadel te zitten.

k@tze

Bericht door k@tze » ma dec 15, 2003 11:32 pm

hier is de link voor dat artikel...

http://www.shadowbyte.info/discovery/nl ... 1-2003.php

ff scrollen of Ctrl F en poco loco invoeren

veel plezier.

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » wo dec 17, 2003 7:59 pm

leuk om te lezen. krijg er echt zin in!

ROXY

Bericht door ROXY » wo dec 17, 2003 9:14 pm

Hey Jurriaan, ben je van plan om zo"n volledig georganiseerde reis te doen, of wil je het iets avontuurlijkers maken door meer op jezelf te gaan (met wat assistentie van een organisatie).

Niet geïnteresseerd in proserver zijn voorstel??

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » zo dec 21, 2003 12:11 am

wat is het exacte plan van proserver? ik ga toch graag voor de 14 dagen coast to coast. belangrijk vind ik een goede slapplaats en goed en voldoende eten.
tell me more.

PROserver

Bericht door PROserver » di dec 23, 2003 3:09 pm

scroll ff een paar posts omhoog in dit draadje en je ziet mijn idee... :) mits er voldoende gegadigden zijn moet dit idee kunnen slagen.

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » di dec 23, 2003 7:53 pm

je woont bij mij om de hoek....
goed plan, welke organisatie kan dit dan op verzoek organiseren? de 3 die jij noemt?

Cubeman

Bericht door Cubeman » za dec 27, 2003 7:26 pm

Hoe meer ik over die Coast-to-Coast reis lees hoe meer zin ik er in krijg!
Ook de informatieflyer van de organisatie ziet er aardig uit!
Alleen wel zwaar trainen voor zo"n reis denk ik:)

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » ma dec 29, 2003 9:55 pm

lijkt mij helemaal te gek om te doen, het verslag van discovery is een extra motivatie. Ik trap al een jaartje of 11 op een mtb en train dit jaar voor het eerst serieus. maar met zo"n doel voor ogen ben ik gemotiveerd om nog eens op de bike te springen, zelfs met regen..

Zand er over

Bericht door Zand er over » zo jan 04, 2004 11:43 pm

PROserver schreef:
Afgelopen 2 jaar heb ik 2 grote alpen tochten gedaan waaronder een transalp Werfenweng - Cortina en de Tirol Vital route. Nu heb ik het zotte idee gekregen om voor de verandering eens een tocht te gaan doen in de pyreneen. Om precies te zijn een trans pyreneen (van atlantische oceaan naar middelandse zee langs de spaanse kant van de pyreneen). Deze tocht zou dan 14 dagen moeten duren en behoorlijk pittig zijn. Mocht dit niet haalbaar zijn dan zijn er ook mogelijkheden om bijvoorbeeld een week rond te biken in de pyreneen.

Ik post dit bericht hier omdat ik natuurlijk niet alleen zo"n tocht ga doen en er ca. 5-8 personen nodig zijn om een reis op maat te plannen. Mochten er ca. 8 personen geinteresseerd zijn dan kunnen we zelf een datum bepalen en de verschillende reisorganisaties die actief zijn op dit gebied offreren.

Mocht je geinteresseerd zijn en tijd/ geld overhebben voor zo"n zotte actie dan hoor ik dat graag en kunnen we als er voldoende animo bestaat in details treden.

Ik hoor het wel...

WAARSCHUWING:
Deze tocht vereist een goede conditie zowel lichamelijk als materieel (bike) ervaring in de bergen is sterk aan te raden. ::)

Links:
Impressie filmpje (10mb): http://helium.nerim.net/vtt/84_01.mpg (right click en opslaan als...)
http://www.pocolocoadventures.be/
http://www.col-d-extreme.nl/ (beetje verouderde site)

Meer links?? laat het ff weten :)

ik heb dit filmpje ff bekeken en de berg met dat meertje er voor kwamen me weel heel bekend voor. dus heb ik ff in mijn fotos zitten graven en toen vond ik deze foto.. volgens mij is het de zelfde berg. oja dat stipje ben ik..
Afbeelding

PROserver

Bericht door PROserver » vr jan 09, 2004 4:37 pm

Lache! da"s wel knap van je dat je die bergtop nog herkende!

@ de rest

Misschien moeten we even iets concreets gaan opzetten en even inventariseren wie er echt geinteresseerd zijn.

Laten we beginnen met de geinteresseerden... wie meldt zich aan??

ROXY

Bericht door ROXY » zo jan 11, 2004 12:03 pm

Idd, hoog tijd.
Want als het niet lukt om wat mensen bij elkaar te zoeken moet iedereen nog de kans hebben om iets anders te zoeken... :?

Ikke dus alvast wel geïnteresseerd!!!

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » zo jan 11, 2004 10:04 pm

ik ga dit jaar coast to coast rijden.
dus heb wel belangstelling

PROserver

Bericht door PROserver » zo jan 11, 2004 11:45 pm

Oke, dan zijn we dus al met 3 personen?? Jurriaan heb je al concrete plannen?

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » ma jan 12, 2004 1:25 pm

mijn concrete plan is dat al ik binnen afzienbare tijd(ongeveer 3 weken) geen ander plan heb ik met col-d-extreme mee ga in september.
in de bouwvak van de regio midden kan ik geen vrij krijgen. exacte data zoek ik even op.

Plaats reactie