Nieuwe fiets, Rocky Mountain Vertex
Moderators:JJ, Beheerders
Over dat gewicht...
ik zou haast denken dat hij nog lichter zou zijn, gezien de specs.. Het enige wat niet super licht is.. is o.a. die vork..
Maar mijn Epic Ti woog destijds met schijven en een SID SL 2002 9,318kg aan diezelfde Tune weeghaak.
Jouw frame is lichter dan mijn Epic... al was mijn Epic voor een tita frame niet zwaar met 1465gram incl. zadelpensluiter....
ik zou haast denken dat hij nog lichter zou zijn, gezien de specs.. Het enige wat niet super licht is.. is o.a. die vork..
Maar mijn Epic Ti woog destijds met schijven en een SID SL 2002 9,318kg aan diezelfde Tune weeghaak.
Jouw frame is lichter dan mijn Epic... al was mijn Epic voor een tita frame niet zwaar met 1465gram incl. zadelpensluiter....
Re:Nieuwe fiets, Rocky Mountain Vertex
Daarbij opgemerkt dat die SID SL 2002 absoluut niet woog wat RS zei.. iets van 1300 gram of zow... zat op 1450 met volledige stuurbuis lengte...
ik heb alles los op "n keukenweegschaaltje gewogen, bij elkaar opgeteld kom ik zo"n 50 gram lager uit dan "t werkelijk gewogen gewicht.
de vork weegt 1660 gram, het frame 1340 gram
er is natuurlijk altijd nog ergens wel wat gewicht te winnen maar vooralsnog ben ik erg tevreden. M"n streven was om "m onder die 10 kilo te houden en da"s gelukt.
Met wat kunst en vliegwerk is er nog wel wat te sparen op de banden, de bladen enzo.., ook op de wielen (tune naven), stuur, remmen zou nog wat te winnen zijn.
Het blijft toch altijd wel "n compromis van gewicht, kosten en functionaliteit.
Shark
de vork weegt 1660 gram, het frame 1340 gram
er is natuurlijk altijd nog ergens wel wat gewicht te winnen maar vooralsnog ben ik erg tevreden. M"n streven was om "m onder die 10 kilo te houden en da"s gelukt.
Met wat kunst en vliegwerk is er nog wel wat te sparen op de banden, de bladen enzo.., ook op de wielen (tune naven), stuur, remmen zou nog wat te winnen zijn.
Shark
Shark schreef:
Precies mijn instelling geweest bij het opbouwen van mn DeKerf Team SL (9.4kg) en de Epic destijds (9.3kg). Lichtgewicht is leuk, maar je hebt er niets aan als je 100 gram lichtere fiets in de Ardennen bij een afdaling voor 100 gram eerder de geest geeft

Tja gewoon mooi
Rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. Ik wil ook weer een RM!!! Aleen jammer van die tune zadelpen... ::)
waarom?ik vind die zadelpen vet mooiLSmtb schreef:
Rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. Ik wil ook weer een RM!!! Aleen jammer van die tune zadelpen... ::)
Nog even een vraagje over die zadelpen. Gebruikt RM geen 26,8mm zadelpen ipv de vermelde 28,6? Want dan past de 27,2 zadelpen van USE daar toch niet in?
Erg erg mooie fiets shark... vind persoonlijk die banden wat zwaar lopen... Maar die fiets... echt complimenten... Een keer weer een creatieve feits inplaats van de zoveelste xt of xtr fiets. Erg mooie afmontage. mooi frame, Enuuh die wielen... lichter dan crossmaxx sl denk ik of niet?
mvg Ninko...
mvg Ninko...
OMFG, zeer geslaagd ;D. Echt heel mooi geworden.
Er zit ook wel wat massa in de Avid Arch Supremes maar die ga jij niet wegdoen
.
Er zit ook wel wat massa in de Avid Arch Supremes maar die ga jij niet wegdoen

arch supremes zijn niet zo zwaar hoor.. valt nog best mee
Dat beetje dat ze meer wegen, weegt totaal niet af tegen de geweldige prestaties (en looks).
Ninko schreef:
Enuuh die wielen... lichter dan crossmaxx sl denk ik of niet?
mvg Ninko...
Wieltjes wegen 1677 gram, incl velglint en salsa snelspanners. Kweet niet precies wat crossmax SL "live" wegen. Aan het door de fabrikant opgegeven gewicht hecht ik weinig waarde, klopt zelden (zeg maar nooit)
Thanks voor de positieve reactie"s allemaal, toch leuk om te lezen dat niet alleen ikzelf "m erg mooi vind.
En wat nog belangrijker is.......hij rijdt echt super!!
Shark