magura remleidingen
Moderator:Beheerders
omdat de remkabel van mijn rem te kort was, zet ik er een nieuwe, langere (d"uh) in. als we echter die vijskes aan het uiteinde van de plastieken kabels erin willen kloppen, scheurt het kabelke... hoe kunnen we hieraan een mouw passen?
volgens de handleiding moogt ge het boeltje niet verwarmen wegens definitieve vervorming...
volgens de handleiding moogt ge het boeltje niet verwarmen wegens definitieve vervorming...
Re:magura remleidingen
Je hebt het zeker over schijfremmen?
Voor HS33 remleidingen is het heel simpel. En kan het bijna niet fout gaan!
grtz Stefan
Voor HS33 remleidingen is het heel simpel. En kan het bijna niet fout gaan!
grtz Stefan
het gaat hier eigenlijk wel over de HS-remmen ???
het gaat dus eigenlijk wel mis: de leiding barst dus bij het inwerken van het vijsje
het gaat dus eigenlijk wel mis: de leiding barst dus bij het inwerken van het vijsje
hmmm..
Moet je er bij de remhendel dan iets inwerken?
Want aan de kant van de remmen is het een kwesti van zo"n klembusje erover heen te schuiven. Die zorgt voor een afdichting bij het aandraaien van de bout.
Maar wat aan de kant van de remhendel moet gebeuren zou ik eigenlijk niet weten!
Gaat zo wel ff kijken of ik online wat kan vinden daarover!
grtz Stefan
Moet je er bij de remhendel dan iets inwerken?
Want aan de kant van de remmen is het een kwesti van zo"n klembusje erover heen te schuiven. Die zorgt voor een afdichting bij het aandraaien van de bout.
Maar wat aan de kant van de remhendel moet gebeuren zou ik eigenlijk niet weten!
Gaat zo wel ff kijken of ik online wat kan vinden daarover!
grtz Stefan
Aha.. Op de site heb ik de manual gedownload.
En ik zie dat je bij de remhevels idd eriets in moet slaan.
Ben je in het bezit van die montage klemmen?
Ik kan me voorstellen dat met dit koude weer, als de kabels ook koud zijn, dat ze scheuren.
Ik zou de nieuwe kabels op kamer temperatuur bewaren of iets warmer. En dan voordat je ze ering slaat. misschien beetje olie op de slang pilaar iets insmeren met olie (de remolie die je gaat gebruiken). Probeer anders de kabel iets flexibelere te maken door hem op te warmen door hem tussen je vingers te draaien of iets dergelijks en beetje te buigen etc.
Suc6
grtz Stefan
En ik zie dat je bij de remhevels idd eriets in moet slaan.
Ben je in het bezit van die montage klemmen?
Ik kan me voorstellen dat met dit koude weer, als de kabels ook koud zijn, dat ze scheuren.
Ik zou de nieuwe kabels op kamer temperatuur bewaren of iets warmer. En dan voordat je ze ering slaat. misschien beetje olie op de slang pilaar iets insmeren met olie (de remolie die je gaat gebruiken). Probeer anders de kabel iets flexibelere te maken door hem op te warmen door hem tussen je vingers te draaien of iets dergelijks en beetje te buigen etc.
Suc6
grtz Stefan
misschien dat volgend prentje het probleem kan verduidelijken:

nog een prentje ter verduidelijking, ahem

het vijsje, dat dus breder is dan de buis, moet erin geraken. omdat dat vijsje breder is, moet de kabel errond gespannen geraken. het probleem is dus, dat ge volgens de magura-handleiding het vijsje erin moet tikken met een (rubber)hamer. bij dat tikken scheurt het buisje dus steeds door de schijnbaar te brede vijs...
EDIT: sorry, ik zie nu pas dat ge al gereageerd had, we zullen eens proberen met lichte "verwarming", bedankt; later nieuws volgt

nog een prentje ter verduidelijking, ahem

het vijsje, dat dus breder is dan de buis, moet erin geraken. omdat dat vijsje breder is, moet de kabel errond gespannen geraken. het probleem is dus, dat ge volgens de magura-handleiding het vijsje erin moet tikken met een (rubber)hamer. bij dat tikken scheurt het buisje dus steeds door de schijnbaar te brede vijs...

EDIT: sorry, ik zie nu pas dat ge al gereageerd had, we zullen eens proberen met lichte "verwarming", bedankt; later nieuws volgt
Wel creatief met Pro-E??
suc6
grtz
suc6
grtz
het is enigszins gelukt, bedankt voor de tip: we hebben de leiding wat warmer gemaakt boven de stoof in de living. daarna ging het ietwat beter
Weer een tevreden klant ;D
Dat horen we graag!
Veel fiets plezier!
grtz Stefan
Dat horen we graag!
Veel fiets plezier!
grtz Stefan