Re:Slechte Giants
Moderator:Beheerders
-
jongens ik heb mn box one tweedehands gekocht voor heeeeel weinig geld en nu zullen jullie zeggen ga weg met da fietske, maar ik heb me er toch al goe met geamuseerd en alles werkte nog na 2 jaar...
ondertussen is em bijna trug schroot maar als er al iets aan kapot ging wast eigen schuld dikke bult (behalve die klotevelgen die drop zaten, kan ik geen enkele trap doen) maar zie, over giant zelf geen kwaad woord!!!
ondertussen is em bijna trug schroot maar als er al iets aan kapot ging wast eigen schuld dikke bult (behalve die klotevelgen die drop zaten, kan ik geen enkele trap doen) maar zie, over giant zelf geen kwaad woord!!!
-
tis zo dat als je zegt ik heb een golf iedereen denkt aan de standaart golf
maar je hebt ook nog de golf r 32
zo is het ook bij giant
zo heb je ook nog een ander modelletje
daarom moet je giant niet zomaar aanspreken, overigens de versnellingen is niet de fout van giant maar het komt door de kwaliteit van de onderdelen, een lowbudget fiets schakeld niet als een xtr
Greetzz Koeni
PS is het zo duidelijk???:D:D

maar je hebt ook nog de golf r 32

zo is het ook bij giant

zo heb je ook nog een ander modelletje

daarom moet je giant niet zomaar aanspreken, overigens de versnellingen is niet de fout van giant maar het komt door de kwaliteit van de onderdelen, een lowbudget fiets schakeld niet als een xtr
Greetzz Koeni
PS is het zo duidelijk???:D:D
Je vergeet deze:

-
- Contacteer:
@ walter wat jij zegt over de MPH remmen komt mij helemaal niet bekend voor. ik heb ze van de zomer aardig extreem gebruikt (voor XC) in frankrijk op een aantal ook voor daar zeer technische afdalingen en ze worden heet inderdaad en remhendel moest geloof ik ook wel wat harder aangetrokken worden maar het meeste merkte ik toch echt in verlies van remkracht en niet van het vastlopen van de schijven. Hoe heter ze werden hoe minder hij kan remmen, lijkt me ook logisch. dat de rem zal vast lopen als het nog erger word kan ik me niet voorstellen. Daarbij het duurde wel eff voordat ik ze echt heet had hoor, nou weeg ik ook niet zoveel ongeveer tegen de 70 kilo aan.

-
wow ik vind die tubeless doorzichtige bandjes (foto hierboven) wel de max, kun je die ook apart krijgen? en zou daar een shiver op passen?
rij nu bijna een jaar op un xtc se 1 en nog geen problemen gehad dus......
Daar noem je ook wat ;D
surfstad schreef:
[Rodger schreef:
[Binker schreef:
nu heet het All Bikes (k*twinkel).
Op Serina, de kassadame, na!
Hee en Patrick en Fabian werken daar ook.
En dat zijn toch wel toffe lui.
De winkel zelf stelt niets voor.
Ik kom er af en toe alleen kijken naar veel te dure spullen. Valt mij ook op dat het er dan erg rustig is en personeel beetje verveeld bij tafel staan te roken ???(maar van dat laatste, kunnen ook klanten zijn)
Tommy
Binker schreef:
Twee maten van mij weigeren op een giant te stappen. Een x ging het niet anders wat denk je in een half uur was de bottom bracket naar z"n grootje. Echt goed merk. Heb zelf in een duister en donker verleden een ATX850 gehad na twee weken kon er een nieuw balhoofd in. Oja het was volgens de LBS geen garantie!! Je snapt dat ik daar niet meer kom en dat ze 6 mnd later failliet waren nu heet het All Bikes (k*twinkel).
dat zeg toch ook al genoeg
ik hoor al van verschillende LBS-ers dat ze veel problemen hebben met bepaalde type Giants. Zedelpennen, schijfremmen, schakelwerk, etc...
Mij hoor je ook niet klagen over Giant..
Mn Xtc 840 van 2002 is niet echt gemaakt voor stoppies en 180"s maar hij houd het al wel lang vol! Goed, het frame had een scheurtje maar ik heb gewoon netjes een nieuw terrago frame gekregen 1 maat kleiner en zelfs het overbouwen (om de garantie te behouden) was gratis.
Die remmen vind ik ook super, goeie feeling, blokken gaan lang mee en je kan ze makkelijk afstellen op de reservoirs. Alleen is het op een moment een beetje vervelend als je ze bij moet stellen bij extreme hitte. Moet er wel bij zeggen dat ik nooit lange stukken achter elkaar rem dus dat ze ook nooit echt warm worden.
Mn Xtc 840 van 2002 is niet echt gemaakt voor stoppies en 180"s maar hij houd het al wel lang vol! Goed, het frame had een scheurtje maar ik heb gewoon netjes een nieuw terrago frame gekregen 1 maat kleiner en zelfs het overbouwen (om de garantie te behouden) was gratis.
Die remmen vind ik ook super, goeie feeling, blokken gaan lang mee en je kan ze makkelijk afstellen op de reservoirs. Alleen is het op een moment een beetje vervelend als je ze bij moet stellen bij extreme hitte. Moet er wel bij zeggen dat ik nooit lange stukken achter elkaar rem dus dat ze ook nooit echt warm worden.
Wie kent er die giant halve-ligfiets. Nieuwe niche, zwaar populair, kwamen allemaal terug omdat de wielen niet goed waren. ALLEMAAL! Toen ik nog veel toertochten reed, was het altijd raden wat een giant was. Aan het lawaai konden we het altijd horen :P
JD (jaja ik weet we dat giant ook goeie bikes heeft)
JD (jaja ik weet we dat giant ook goeie bikes heeft)
themaniac schreef:
ik hoor al van verschillende LBS-ers dat ze veel problemen hebben met bepaalde type Giants. Zadelpennen, schijfremmen, schakelwerk, etc...
Ligt eraan wat ze zelf maken ( Giant) , schakewerk = Shimano/Sram meestal
Schijfremmen zijn van Giant ,Hayes etc
Zadelpennen zijn ook van diverse leveranciers
Omdit alles alleen op Giant te gooien is niet fair , onderdelen leveranciers hebben ook allemaal schuld als er iets kapot gaat.
Frames die Giant zelf maakt . ok . daar kun je ze op aanspreken.
[
themaniac schreef:
Verder is Giant voor een LBS niet de makkelijkste leverancier, ze doen nogal moeilijk over het vergoeden van producten die kapot zijn. Veel poespas en tijd gaat erin zitten
Ik weet alleen dat Giant , bij garantiegevallen , de frames vergoed maar de kosten van de ombouw die de LBS moeten maken vergoeden ze niet.
Meestal krijg je een beter frameklasse bij garantie , hopende dat daarmee het probleem uit de wereld is.
Alleen kan het ooit zijn dat ze je maat niet op voorraad hebben en dat het wat langer kan duren.
In mijn geval duurde het de laatste keer bijna 3 weken voordat ik mijn nieuwe frame in bezit had . ( XtC Team voor mijn kapotte XtC960 )
Mijn kamaraad heeft ook een gaint, veel problemen mee.
Maar dat komt door de fietsenzaak zelf.
Zelf ook wel eens gaint gereden,vind er niks slechts aan het ligt gewoon welk model je koopt. als je een goedkopere bike koopt, kan je verwachten dat je er sneller problemen mee hebt. ::)
Zelf ook wel eens gaint gereden,vind er niks slechts aan het ligt gewoon welk model je koopt. als je een goedkopere bike koopt, kan je verwachten dat je er sneller problemen mee hebt. ::)
WhoCares schreef:
Ik weet alleen dat Giant , bij garantiegevallen , de frames vergoed maar de kosten van de ombouw die de LBS moeten maken vergoeden ze niet.
Bij mij dus WEL en dat was niet omdat ik dure giant had

DOc schreef:
Mijn kamaraad heeft ook een gaint, veel problemen mee.
En dat is volgens mij vaker het geval dan dat het aan giant zelf ligt
JD JD JD schreef:
Nope...
hoezo niet ?
Ik ken een fietsenmaker (oude kennis van mijn ouders )
Die een vader heeft die ook fietsenmaakt. en die dus niet kan verkopen.
En verkocht aan een jongen een verkeerde fiets

jongen kwam week later terug met kapot frame
-
giant is een van de makkelijkste met garantie. gebroken frame,, ff bellen en ze sturen een nieuw frame met ombouwvergoeding. in dit soort gevallen hangt het sterk van de dealer af, of die er gelijk achteraan gaat of het laat liggen
Of de ombouwvergoeding in de zak steken en de klant laten betalen.
[Pino schreef:
Of de ombouwvergoeding in de zak steken en de klant laten betalen.
Heb iig nooit de ombouwkosten hoeven te betalen , maar mijn LBS zei dat ze liever een Gazelle-garantiegeval hebben dan een Giant-gg want bij Gazelle betalen ze wel de ombouwkosten en bij Giant niet.
Dat is wat hij mij vertelde enkel jaren geleden.
-
Rij zelf al jaren met Giant, heb al 4 frames vervangen gehad, 3 MCM"s en één TCR, wel goede service en mijn laatste MCM houdt het heel goed uit, al meer dan twee jaar;D
De meeste klachten die ik hier lees gaan over de onderdelen, ik denk dat je Giant daar niet aansprakelijk voor kan stellen.
De meeste klachten die ik hier lees gaan over de onderdelen, ik denk dat je Giant daar niet aansprakelijk voor kan stellen.
True, giant staat er om bekend best kekke frames te maken en ze vervolgens like crap op te bouwen om de kosten te drukken. Niet de manier om een product te verkopen naar mijn idee.
Maargoed, ik heb gewoon iets tegen giants.
JD

JD
JD JD JD schreef:
True, giant staat er om bekend best kekke frames te maken en ze vervolgens like crap op te bouwen om de kosten te drukken. Niet de manier om een product te verkopen naar mijn idee.![]()
JD
ik ook ::) Ik rij B1 en wou een nieuwe fiets, bij ons zit een fietsenzaak die handelt veel in gaint ( nu ook in scott ) maar ik vertikte het om een gaint te kopen
DOc schreef:
ik ook ::) Ik rij B1
What"s the difference ???
Erikje