Wervelbreuk
Moderator:Beheerders
Als iemand vragen heeft over wervelfracturen hoor ik het wel.
Helaas weet ik daar nu te veel van. >:(
Helaas weet ik daar nu te veel van. >:(
Re:Wervelbreuk

Jakkes, lijkt me erg..... Mijn vader heeft een hernia een een ex vriendin ook, das niet leuk. Maar dit is erger?
de foto"s:
en nog een:

en nog een:

Da"s dus een heftige compressie fractuur volgens mij moet een aardige klap geweest zijn als je het mij vraagt. Da gaat niet zo makkelijk. De wervelboog wel maar alleen als de rug sterk gestrekt is.
ik ben ook gevalle met fietse haduk ook mu rugguwervel gebroke
kan ju vutelle dat ju dat goed voelt hoor
mja tis nu 9 maanden later en zit gwoon weer op de fiets
9 maanden? Het zal best, maar jij zal nog blessures krijgen.kona-rider schreef: ik ben ook gevalle met fietse haduk ook mu rugguwervel gebroke
Ik zou toch maar wat rustiger aan doen, anders zit je later te kijken.
// edit: EInstein, beterschap!
Hoeft niet technisch kan het al na twee maanden met een botbreuk. Da"s altijd beter dan een hernia daar blijf je last van hebben. Breuk heeft altijd goede kans op herstel hoor!! tenzij je allerlei vergroeingen hebt dan krijg je daar weer last van.
Binker schreef:
Hoeft niet technisch kan het al na twee maanden met een botbreuk. Da"s altijd beter dan een hernia daar blijf je last van hebben. Breuk heeft altijd goede kans op herstel hoor!! tenzij je allerlei vergroeingen hebt dan krijg je daar weer last van.
Je zegt het zelf.
Vergroeïngen kunnen ook na 2 maanden nog optreden.
Tijdje geleden is hier ook een topic geweest over een geblesseerde knie. Die jongen wilde ook weer gelijk na zijn operatie op de fiet springen.
Het kan wel, maar je hebt dan meer last van revalidatietijd dan als je ff zou wachten... Het kan nooit kwaad.
Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel?
Nou, `k zal maar ff vertellen wat er gebeurt is.
Hoewel ik fanatiek biker (DH-er) ben, is dit niet door het fietsen gebeurt. Ik ben na een gave eerste parachutesprong een beetje verkeerd geland; in een boom. Die boom had geen zin om me ff tegen te houden, dus viel ik van een meter of 6 op m`n rug op de grond. De parachute had zonder snelheid natuurlijk niets te bieden.

Wat betreft de schade: het ziet er naar uit dat ik geluk heb gehad.
Na enkele weken totaal geen pijn meer en de controlefoto`s zien er goed uit. Als de wervel aan de achterkant beschadigd is, raken mensen vaak verlamd. Dit zie je vaak bij motorrijders.
Wat betreft die hernia; ik denk dat ik liever dit heb. Bij een hernia worden om bepaalde redenen, bijvoorbeeld uitstulpende tussenwervelschijven, de zenuwen geraakt en treedt pijn op of zelfs verlamming. Het zenuwstelsel is bij mijn letsel niet betrokken, gelukkig! Het gaat dus puur om een botbreuk. Deze moet natuurlijk wel zo mooi mogelijk genezen, daarom heb ik twee maanden een korset. De verwachting is dat ik gewoon weer kan biken (ook downhillen). Maar op advies doe ik uiteraard super rustig met het oppakken van belastende bezigheden.
Thanx, Dn Helle!!
1-Stein
Hoewel ik fanatiek biker (DH-er) ben, is dit niet door het fietsen gebeurt. Ik ben na een gave eerste parachutesprong een beetje verkeerd geland; in een boom. Die boom had geen zin om me ff tegen te houden, dus viel ik van een meter of 6 op m`n rug op de grond. De parachute had zonder snelheid natuurlijk niets te bieden.

Wat betreft de schade: het ziet er naar uit dat ik geluk heb gehad.

Wat betreft die hernia; ik denk dat ik liever dit heb. Bij een hernia worden om bepaalde redenen, bijvoorbeeld uitstulpende tussenwervelschijven, de zenuwen geraakt en treedt pijn op of zelfs verlamming. Het zenuwstelsel is bij mijn letsel niet betrokken, gelukkig! Het gaat dus puur om een botbreuk. Deze moet natuurlijk wel zo mooi mogelijk genezen, daarom heb ik twee maanden een korset. De verwachting is dat ik gewoon weer kan biken (ook downhillen). Maar op advies doe ik uiteraard super rustig met het oppakken van belastende bezigheden.
Thanx, Dn Helle!!
1-Stein
Oh wat erg!!!
Maar een sterk iemand houdt die paar maanden wel vol met een korset. Daarna kun je weer lekker gaan biken!!!!!!!!! :P
Alleen moet je dan niet weer tegen een boom knallen, dat zou minder mooi zijn! :"(
Hopelijk zit je weer snel op de fiets en kun je weer leipe dingen gaan doen.
Groetjes x Nolram(hahahha)
Maar een sterk iemand houdt die paar maanden wel vol met een korset. Daarna kun je weer lekker gaan biken!!!!!!!!! :P
Alleen moet je dan niet weer tegen een boom knallen, dat zou minder mooi zijn! :"(
Hopelijk zit je weer snel op de fiets en kun je weer leipe dingen gaan doen.
Groetjes x Nolram(hahahha)
[off-topic] Hahahaha! Nolram (inside - joke) welkom op het forum. Nu zul je eens zien wat hier allemaal gebeurd en achter jouw rug om gezegd wordt. Ik hoop dat je 1-steen goed verzorgd zodat hij en jij weer snel mee kunnen. [off-topic]
Ja hoor!!Hij is zo weer de oude he!!!!!!!!! :P hahah
Nu zie ik inderdaad eens wat jullie allemaal te melden hebben over dat biken enz.....
Wel een coole site trouwens!
Groetjes !!!!!!!!
Nu zie ik inderdaad eens wat jullie allemaal te melden hebben over dat biken enz.....
Wel een coole site trouwens!

Groetjes !!!!!!!!
kheb ook tijd met corset gelope niet fijn mja
2 weeks geleeje foto"s late make ent t zag der goed uit was goed recht gegroeid dus ;D ;D ;D
2 weeks geleeje foto"s late make ent t zag der goed uit was goed recht gegroeid dus ;D ;D ;D
-
en je kan nog steeds niet goed leesbaar typen ::)
Hey Kona, hoe kwam je aan die breuk?
Je bent toch niet met een Primo van de Euromast gedropt?
Je bent toch niet met een Primo van de Euromast gedropt?
Einstein wanneer moet die corset af? Kom je nog een keer mee na de hal ;D
lelijk de lelijk....
ik ben vorig jaar ook op mn plaat gegaan, onderste/laatste wervel was sindsdien voorzien van n scheurtje... de crash zelf was redelijk te doen, maar ik heb werkelijk waar een half jaar niet fatsoenlijk kunnen zitten op harde/houten stoelen etc.... nu nog, langer dan n half uur en t begint weer te zeuren daar onderin....
beterschap en hopen dat je er weinig aan over houdt!
zane
ik ben vorig jaar ook op mn plaat gegaan, onderste/laatste wervel was sindsdien voorzien van n scheurtje... de crash zelf was redelijk te doen, maar ik heb werkelijk waar een half jaar niet fatsoenlijk kunnen zitten op harde/houten stoelen etc.... nu nog, langer dan n half uur en t begint weer te zeuren daar onderin....
beterschap en hopen dat je er weinig aan over houdt!
zane
Dank je!!
Ik hoop voor je dat jouw klacht ook een keer de benen neemt.
Ik kan me voorstellen dat een aandoening in de de laatste wervel(s) moeilijk te behandelen is. En er staat natuurlijk bijna altijd druk op die wervel.
Let op je zitpositie mensen, zeker achter het scherm en in de auto.
Ik hoop voor je dat jouw klacht ook een keer de benen neemt.
Ik kan me voorstellen dat een aandoening in de de laatste wervel(s) moeilijk te behandelen is. En er staat natuurlijk bijna altijd druk op die wervel.
Let op je zitpositie mensen, zeker achter het scherm en in de auto.
Da"s idd geen pretje kan ik uit ervaring mededelen. Heb zelf ook 2 maanden met een afneembaar corset rondgewandeld na een nogal hardhandige aanvaring met een ijzige piste in Serre Chevalier.
sterkte maar
dussssss©
sterkte maar
dussssss©
kona-rider schreef:
kheb ook tijd met corset gelope niet fijn mja
[
kona-rider schreef:
ik ben ook gevalle met fietse haduk ook mu rugguwervel gebroke
[
kona-rider schreef:
jah da kun ju wel zegge jah :"(
[
kona-rider schreef:
Ja man zoon corset is nix kspreek ook uit ervaring![]()
All respect... maar je vraagt wel om aandacht eey... doet het zo"n pijn? Kusje? :-*