Re: Benen scheren!? :)
Moderator:Beheerders
Ik denk dat ik er behoorlijk sexy uit zie met mijn doorschijnende ondershirt, zwarte broekje en geschoren beentjes... :P
-
Dat vind ik ook Muselaars.
Waarom kom je nog eens langs, ik heb zo zin in je !
Waarom kom je nog eens langs, ik heb zo zin in je !
TEILTJE!
vin zo n strakke broek achterlijker dan haar
LOL
Ik scheer ook niet en heb gewoon een FOX korte broek en fiets prima
Ik scheer ook niet en ik probeer gewoon rechtop te blijven. Val ik dan toch eens pech gehad en dan zal ik het goed ontsmetten en pleistertje erop.Komt dat stukje dan toch nog kaal na verwijderen van pleisterje.Ik heb geen benen om kaal mee te lopen.
oooow, daarom plekken die klotedinger zow!! ;D
-
oooow, daarom plekken die klotedinger zow!! ;D
LOL ;D
dus waarom zouw je nog scheren? ;)
-
Even reageren op deze zeer intilligente discussie:
Scheren alleen indien je veelvuldig gemasseerd wordt of zelf enig genot ondervind van je gladde benen. Niet scheren omdat:
1) Je sneller zou worden. Dan moet je ook je armen scheren en je kop. En dan nog wordt je wellicht 0,001% sneller. Dan mag je vervolgens niet teveel gaan biken want dan worden je benen dikker = meer luchtweerstand = langzamer. Stierenpoep dus.
2) Minder kans op infecties dan gladde benen. gedeelde waarheid. Wanneer val je nu ? En als je al valt zit er zoveel straatvuil in je [schaaf]wond, dat zijn hoeveelheden van een totaal hogere macht dan de bacterien op je haren. Gewoon dood vel verwijderen met een washandje en een flesje Betadine [jodium] ertegenaan en voila. Als er nog haren uit de wond zouden steken is de schaafwond niet diep genoeg, heb je niet hard genoeg gereden en waren geschoren benen voor jou toch al niet weggelegd.
3)Pleisters plakken zou makkelijker gaan. Liever geen pleisters op schaafwonden, een te kleine pleister kan nogal eens zeer doen.......
Scheren, een hype ontstaan bij wielrenners die zelf met tijgerbalsem aan de gang gingen.
Later
E
Scheren alleen indien je veelvuldig gemasseerd wordt of zelf enig genot ondervind van je gladde benen. Niet scheren omdat:
1) Je sneller zou worden. Dan moet je ook je armen scheren en je kop. En dan nog wordt je wellicht 0,001% sneller. Dan mag je vervolgens niet teveel gaan biken want dan worden je benen dikker = meer luchtweerstand = langzamer. Stierenpoep dus.
2) Minder kans op infecties dan gladde benen. gedeelde waarheid. Wanneer val je nu ? En als je al valt zit er zoveel straatvuil in je [schaaf]wond, dat zijn hoeveelheden van een totaal hogere macht dan de bacterien op je haren. Gewoon dood vel verwijderen met een washandje en een flesje Betadine [jodium] ertegenaan en voila. Als er nog haren uit de wond zouden steken is de schaafwond niet diep genoeg, heb je niet hard genoeg gereden en waren geschoren benen voor jou toch al niet weggelegd.
3)Pleisters plakken zou makkelijker gaan. Liever geen pleisters op schaafwonden, een te kleine pleister kan nogal eens zeer doen.......

Scheren, een hype ontstaan bij wielrenners die zelf met tijgerbalsem aan de gang gingen.
Later
E
Zouden we niet beter praten over hoe we ze moeten scheren, ipv over waarom we ze moeten scheren?
Waarom lijkt me wel duidelijk: Gewoon omdat iedereen het doet en omdat het er verzorgd uitziet...
Hoe lijkt me minder duidelijk: Met het mesje? Nat? Droog? Met een gel? Waxen?
Waarom lijkt me wel duidelijk: Gewoon omdat iedereen het doet en omdat het er verzorgd uitziet...
Hoe lijkt me minder duidelijk: Met het mesje? Nat? Droog? Met een gel? Waxen?
- @sph@ltdude
- Contacteer:
driekoppig philishave monster... lekker goedkoop, snel en glad.... met erg lang haar weet ie echter niet zo veel raad.
Groeit echter snel weer aan. Vraag me af of epileren iets is...
Groeit echter snel weer aan. Vraag me af of epileren iets is...
epileren lijkt me erg pijnlijk(3tot4 weken glad), mesjes is pijnlozer maar is meer werk. Wel nat en met scheergel, dan gaat het een heel stuk makkelijker. Scheermachien kan ook, maar is iets minder glad.
Ik heb het ooit eens een paar weken gedaan...
Met een mesje vond ik te veel werk. Ik moest het om de 2 dagen doen, anders werd ik gek van de jeuk...
Ik heb ook een ontharingscreme geprobeerd, maar dat werkte niet zo goed.
En ook waxen heb ik geprobeerd. Gewoon een stukje op het bovenbeen, 10 vierkante cm of zo. Er stonden nog geen 5 haartjes op... Pijn dat dat GVD deed! Dat kunt ge u niet voorstellen... Het duurde wel een paar weken voor ze terugkwamen...
Dus nu ben ik hairy and proud of it...
Met een mesje vond ik te veel werk. Ik moest het om de 2 dagen doen, anders werd ik gek van de jeuk...
Ik heb ook een ontharingscreme geprobeerd, maar dat werkte niet zo goed.
En ook waxen heb ik geprobeerd. Gewoon een stukje op het bovenbeen, 10 vierkante cm of zo. Er stonden nog geen 5 haartjes op... Pijn dat dat GVD deed! Dat kunt ge u niet voorstellen... Het duurde wel een paar weken voor ze terugkwamen...
Dus nu ben ik hairy and proud of it...
Eigen keus of je t doet, en als je t doet voor hygiene raad ik je aan toch maar eens onder de douche te stappen.
Pleisters zijn zwaar kut:
-de pijn van het er af halen van pleisters vind ik erger dan op mn bek keilen.
-een pleister van n schaafwond halen is nog pijnlijker.
-Ale je bloed en je douwt er n pleister op krijg je een korst die in de pleister zit, die rip je er weer af als je de pleister er af haalt en dan bloed je weer.
Mijn manier: Harige beentjes (gelukkig geen donkere aapbenen), as ik keil of mn spikey trapper tegen mn poot krijg.. naja pech, het droogt wel op, "savonds onder de douche pullik ik t allemaal open en wask t wel schoon  ;D
Pleisters zijn zwaar kut:
-de pijn van het er af halen van pleisters vind ik erger dan op mn bek keilen.
-een pleister van n schaafwond halen is nog pijnlijker.
-Ale je bloed en je douwt er n pleister op krijg je een korst die in de pleister zit, die rip je er weer af als je de pleister er af haalt en dan bloed je weer.
Mijn manier: Harige beentjes (gelukkig geen donkere aapbenen), as ik keil of mn spikey trapper tegen mn poot krijg.. naja pech, het droogt wel op, "savonds onder de douche pullik ik t allemaal open en wask t wel schoon  ;D
hé psssst, vertel het die mannen bij dh/dual/freeride niet, maar ik heb ook een tijdje mijn benen geschoren. Waarom?
Voor geen ontstekingen in de haarworteltjes alvast niet, want ik word niet gemasseert. Voor Airodynamica?Pffff kom zeg!
Gewoon, het voelt LEKKER weet je wel! Plus ik moest er toch "pro" uitzien als ik de Ronde van Vlaanderen met een mtb op de weg meereed... tussen al die roadies??? Niet dan?
Voor geen ontstekingen in de haarworteltjes alvast niet, want ik word niet gemasseert. Voor Airodynamica?Pffff kom zeg!
Gewoon, het voelt LEKKER weet je wel! Plus ik moest er toch "pro" uitzien als ik de Ronde van Vlaanderen met een mtb op de weg meereed... tussen al die roadies??? Niet dan?

Re:Benen scheren!? :)
Nog een reden om te scheren ( bij mij tenminste ! )
- Het gevoel ! Voor mij is het schenen van je benen gewoon iets wat bij het leven als fietser hoort,
een soort ritueel wat je voor jezelf doet. Het is voor mij iets vanzelfsprekends, net zoiets als repen eten,
fiets poetsen en biken kijken op tv, just part of life
Ik scheer met Gilette Mach 3, scheerschuim ook van Gilette geloof ik, en dan hoef ik er een week niet naar om te kijken, kweetniet wat die mannen doen die jeuk krijgen, zouden er zoveel huid / haartypen zijn ???
groenten, Arno
- Het gevoel ! Voor mij is het schenen van je benen gewoon iets wat bij het leven als fietser hoort,
een soort ritueel wat je voor jezelf doet. Het is voor mij iets vanzelfsprekends, net zoiets als repen eten,
fiets poetsen en biken kijken op tv, just part of life

Ik scheer met Gilette Mach 3, scheerschuim ook van Gilette geloof ik, en dan hoef ik er een week niet naar om te kijken, kweetniet wat die mannen doen die jeuk krijgen, zouden er zoveel huid / haartypen zijn ???
groenten, Arno
Jeah... dus om "sportief" te zijn, maar ik snap wat je bedoelt.
En ikzelf ben juist helemaal niet zow, ik zouw niet weten wie er wedstrijdrijden... ::) en als er n wedstrijd is ga ik liever zelf biken dan kijken.
Majah... ieders mening en way of life
mijn Bikers way of life is iig veel biken, geschoren benen zijn voor mij bezaak.. zouw t eerder voor n chick doen
En ikzelf ben juist helemaal niet zow, ik zouw niet weten wie er wedstrijdrijden... ::) en als er n wedstrijd is ga ik liever zelf biken dan kijken.
Majah... ieders mening en way of life
mijn Bikers way of life is iig veel biken, geschoren benen zijn voor mij bezaak.. zouw t eerder voor n chick doen

Je kan ook gewoon de epilady van vriendin,vrouw of (schoon-)moeder gebruiken. Effectief voor enkele weken maar doet verdotie wel pijn. Ik scheer of epileer mijn benen wel niet maar voor discussie met mn vrouw over al dan niet pijn doen heb ik toch een stukje geprobeerd en verdoeme da doe zeker zeeeeeeeer. maar wie "mooi " wil zijn moet lijden. ;D >:(
::)

Als ik mijn benen lange tijd niet geschoren heb gebruik ik Gilette Mach 3 of Veet ontharingscreme. Veet werkt makkelijker dan scheren, zolang je huid er niet allergisch voor is.
Het enigste haar wat ik nog over heb zijn een paar sprieten borsthaar, voor de rest nergens haar
Greetz
Animine
Het enigste haar wat ik nog over heb zijn een paar sprieten borsthaar, voor de rest nergens haar

Greetz
Animine
Animine schreef:
Het enigste haar wat ik nog over heb zijn een paar sprieten borsthaar, voor de rest nergens haar![]()
Greetz
Animine
Iew, moest je dat nou met ons delen, heb net gegeten ;D
maar die Mach 3 werken wel goed inderdaad, is Veet dus echt zo handig, moet ik ook eens proberen dan !
Animine schreef:
Het enigste haar wat ik nog over heb zijn een paar sprieten borsthaar, voor de rest nergens haar![]()
Greetz
Animine
En heb je HAAR ook laten staan. ;D ;D ;D
-
Jaja... en wat vinden jullie ervan om je armen te scheren?

- @sph@ltdude
- Contacteer:
Nee, je benen scheer je om te laten zien dat je een fietser bent en op je armen laat je het juist lekker staan om te laten zien dat je toch geen mietje bent!
Ik heb mijn benen trouwens ge-epileerd met een Philips Satin Ice. Maak daar maart Satan Ice van, want het voelt niet echt lekker. Dat koelelement verzacht de pijn inderdaad goed, maar toen ik klaar was met m"n rechterbeen was ie helemaal ontdooid, en toen moest m"n linkerbeen nog :"(
Het is wel heel glad trouwens
Hoe lang het zo blijft kan ik nu nog niks over zeggen, en of er haartjes gaan ingroeien weet ik ook nog niet
Ik heb mijn benen trouwens ge-epileerd met een Philips Satin Ice. Maak daar maart Satan Ice van, want het voelt niet echt lekker. Dat koelelement verzacht de pijn inderdaad goed, maar toen ik klaar was met m"n rechterbeen was ie helemaal ontdooid, en toen moest m"n linkerbeen nog :"(
Het is wel heel glad trouwens

Hoe lang het zo blijft kan ik nu nog niks over zeggen, en of er haartjes gaan ingroeien weet ik ook nog niet
-
Geschoren benen in de winter... is dit niet erg koud met korte broek aan? :P
Vin
Vin
- @sph@ltdude
- Contacteer:
Met haar op je benen en ook nog zo"n downhillpak aan is dat niet heel erg warm "s zomers ???
Natuurlijk is gladde benen met korte broek koud maar niet significant kouder dan behaard. Daar bestaan tegenwoordig been- of kniestukken voor.....
Natuurlijk is gladde benen met korte broek koud maar niet significant kouder dan behaard. Daar bestaan tegenwoordig been- of kniestukken voor.....