Nicolai
Moderators:JJ, Beheerders
Re:Nicolai
Binker schreef:
...en heb ik smaak?
Is dat zo belangrijk voor je..? Jij vindt hem toch mooi..? Who cares....

Ga es naar van Herwerden in Voorburg zijn officiele dealer en ze hebben wel het één en ander
hangen / staan en hebben hele goede service, los frame tussen de 1700 en 2000+ euro afhankelijk
van type en wensen qua kleur en geometrie.
Mail eens als je echt op zoek bent, ik ken iemand die heel veel met Nicolai doet voor iets normalere
prijzen.
Maar hij is relatief duur, het veersysteem is niet de top qua technologie (met een SPV of 5th
demper zal ie het trouwens waarschijnlijk wel heel goed doen) Maar de kwaliteit is heel hoog je
hoeft niet bang te zijn dat ie breekt alle draaipunten industrie gelagerd en hij is heel stijf.
Waar wil je em voor gebruiken? Ga anders voor een Bass (single pivot) die is wat goedkoper.
Of als je er flink wat geld voor over hebt mag je de mijne ook kopen. ;D
Hoor dat een Bass qua veersysteem echt minder is. Heb offertes aangevraagd denk inderdaad aan SPV swinger 4-way en evt toch een Minute 1:00 heb in bike gelezen dat deze twee goed bijelkaar gaan. Maar wat bedoel je met de veertechnologie die niet de top is? Geen Vpp? Zal me een worst wezen als die het maar een beetje doet zeker met SPV. Wil er mee touren etc Zeg maar all mountain gebruik want ben geen echte freerider. En welke 5th dedoel je die veer of lucht? en wat kan dat allemaal dan?Hoor er veel goeds over maar weet niet echt wat het doet.
Ben benieuwd wat jullie me kunnen vertellen?
Ben benieuwd wat jullie me kunnen vertellen?
5th = zelfde techniek als SPV
als je dr ene wil kopen... mail me dan ff
weinig lelijkere fietsen gezien dan nicolai.
no offens verder, gewoon antwoord op een vraag
Herweden is niet de enige officiële dealer van Nicolai.
Bike2Build is dichter bij Spijkenisse (Vlaardingen) en doet ook Nicolai.
Maar misschien is er een dealer bij jou dichter in de buurt... ik bel dan altijd gewoon ff met de importeur.
In dit geval http://www.onewaybike.nl
Greetz,
Jeroen
Ps. Ik ben het oneens met Jurriaan, want ik vind Nicolai een van de mooiere spullen maken op fiets gebied. Dus ik vind dat je meer smaak hebt dan de gemiddelde moderator... ::)
Bike2Build is dichter bij Spijkenisse (Vlaardingen) en doet ook Nicolai.
Maar misschien is er een dealer bij jou dichter in de buurt... ik bel dan altijd gewoon ff met de importeur.
In dit geval http://www.onewaybike.nl
Greetz,
Jeroen
Ps. Ik ben het oneens met Jurriaan, want ik vind Nicolai een van de mooiere spullen maken op fiets gebied. Dus ik vind dat je meer smaak hebt dan de gemiddelde moderator... ::)
surfstad schreef:
Gelukkig mag iedereen zijn eigen mening hebben

IK vind hem mooi gelukkig maar. Wel vreemd dat Jurriaan hem niet mooi vindt. Kijk eens naar die lasnaden,perfecte dubbeltjes, zo vind je ze niet een twee drie. Niet zo"n dikke stroperige ik heb haast las zoals je die bij bv Giant vind. Ben bij B2B geweest voor een offerte, ik wil er mooie spullen op maar het geld speelt helaas ook een rol. Ben ook bij Van Herwerden geweest. Maar als er mensen zijn die weten waar jezoiets voor weinig kan halen dan hoor ik dat graag. Zeg er wel bij dat Duitsland te algemeen is en ik heb daar al een beetje gezocht maar tot zover zijn het dezelfde prijzen als hier.
Binker schreef:
Kijk eens naar die lasnaden,perfecte dubbeltjes, zo vind je ze niet een twee drie. Niet zo"n dikke stroperige ik heb haast las zoals je die bij bv Giant vind.
Als er iemand is die vooral DIKKE lasnaden legt, is het Kalle Nico wel...

-
Ik vind het ook erg mooie fietsen ... je kan online een gratis catalogus aanvragen die zeker de moeite is.
Persoonlijk vind ik (van de xc fietsen) de Nonius CC ietsie mooier, maar dan heb ik weer twijfels bij het veerconcept (single pivot, net als de aardig prijzige Saturn TCC. Iemand die iets meer kan vertellen over deze twee frames ?
En qua prijs, de Nonius zit op 1300 euro, dat valt best mee. Saturn zit boven de 2000 en de Helius ergens rond de 1800 ... valt op zich nog redelijk mee.
Nonius CC

Saturn TCC

Persoonlijk vind ik (van de xc fietsen) de Nonius CC ietsie mooier, maar dan heb ik weer twijfels bij het veerconcept (single pivot, net als de aardig prijzige Saturn TCC. Iemand die iets meer kan vertellen over deze twee frames ?
En qua prijs, de Nonius zit op 1300 euro, dat valt best mee. Saturn zit boven de 2000 en de Helius ergens rond de 1800 ... valt op zich nog redelijk mee.
Nonius CC

Saturn TCC

Jurriaan schreef:
weinig lelijkere fietsen gezien dan nicolai.
??? jij rijdt toch op zo"n duitse hond
:-X..........

(of is dat dus één van die weinige ;D )
BattleSickO schreef:
Nonius CC
![]()
Saturn TCC
![]()
Hoe krijgen ze die achterbrug gemonteerd? Op deze plaatjes lijkt het dat deze tijdens het lassen er al in gezet moet worden? Of zijn ze deels demonteerbaar? (lijkt me wel zo handig)
-
Stel je hebt het vakwerk van een Nonius (onderbuis, zitbuis, etc)
En je hebt een achterbrug van een Nonius
Hoe zet je die dan in mekaar ? Dat is zijn vraag volgens mij, en ik zie het antwoord ook niet zo direct.
//edit alhoewel dat ding past er gewoon overheen - scharnierpunt vastzetten en pen door de demper en klaar is klara. Of niet dan ?
Zoals ik het zie, is de achtervork gewoon alleen bij de trapas bevestigd aan het frame.
Bij de bovenkant is er gewoon een pen door de demper en vork gestoken.
Wytze, ik zie het probleem ook niet...
Bij de bovenkant is er gewoon een pen door de demper en vork gestoken.
Wytze, ik zie het probleem ook niet...

nee, ik ook niet, je haalt het enige scharnierpunt los en je trekt de hele achterbrug er zo af, misschien ff naar bovenhalen, om om die verbreding op de zadelbuis te kunnen, maar lijkt me stug dat je em niet los zou kunnen halen ::)
Nog eef over die lasnaad. Het klopt dat ze dik zijn maar wel perfect vakwerk. Strak, recht, gelijkmatig. Eigenlijk net een rol dubbeltjes op z"n kant. Als materiaal freak kan je niet ontkennen dat dat mooi is. Beter dan wanneer het lijkt of iemand de kitspuit hanteert en er een soort ribbelige onvaste slingernaad is te zien. Misschien kan iemand een paar leuke plaatjes laten zien.
@Binker, misschien een tip maar als je een nicolai gaat kopen is het misschien wel zo leuk om het bedrijf eens te bekijken, Kalle kennende (dat is Kalle Nicolai, de Boss) zal je met plezier rondleiden of je gang laten gaan om alles processen eens te bekijken. Zover woont hij niet van Nederland, dan mag je natuurlijk ook meteen je bevindingen hier plaatsen 
...misschien zit er nog iets extra"s in !
een heel klein plaatje! http://www.nicolai.net/04/download-area ... t-team.jpg

...misschien zit er nog iets extra"s in !
een heel klein plaatje! http://www.nicolai.net/04/download-area ... t-team.jpg
Oehhhh, Erg blits,peppi fietsie
Had ik al gespot! Wat dachten jullie van :
Brons ano met zwarte letters
Manitou swinger 4-way,
Minute 1:00
Chris King balhoofd
XT 04 crank + voorder
XO achterder
Gobi zadel
Thomson stem en zadelpen
EA70 riser + ODI lock-on grepen
Big JIm UST banden
Twijfel: DT 240+ XM819+ Dt comp spokes of Magura pro wielen(volgens mij hetzelfde)
Twijfel: Marta, Louise FR04, XT 03 schijfremmen
Lijkt me leuk maar zo wordt ie wel erg duur dus misschien moet ik nog wat schuiven of snijden
Brons ano met zwarte letters
Manitou swinger 4-way,
Minute 1:00
Chris King balhoofd
XT 04 crank + voorder
XO achterder
Gobi zadel
Thomson stem en zadelpen
EA70 riser + ODI lock-on grepen
Big JIm UST banden
Twijfel: DT 240+ XM819+ Dt comp spokes of Magura pro wielen(volgens mij hetzelfde)
Twijfel: Marta, Louise FR04, XT 03 schijfremmen
Lijkt me leuk maar zo wordt ie wel erg duur dus misschien moet ik nog wat schuiven of snijden
Big Jim niet doen. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik hoor van alle kanten dat (schwalbe in het algemeen) heel zwakke sidewalls heeft. Andere UST-opties: Michelin, Maxxis, Hutchinson,..
edit: btw: als je naar Nicolai zelf gaat; kan ik dan mee?
edit: btw: als je naar Nicolai zelf gaat; kan ik dan mee?