nieuwe fully kiezen

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

ZERO
nieuwe fully kiezen

Bericht door ZERO » ma dec 01, 2003 6:45 pm

hoi,
Ik wil een nieuwe mtb kopen, een fully. Nou zit ik te twijfellen tussen een scott nitrous 30 en een kona stinky. mijn budget is 2200 euro.
kunnen jullie mij misschien helpen.

hier de linx naar de websites

http://www.scottusa.com/product.php?UID=4818
http://www.konaworld.com/kw_index.cfm

i

fredo

Re:nieuwe fully kiezen

Bericht door fredo » ma dec 01, 2003 11:18 pm

probeer me niet wijs te maken dat je daar nog over twijfelt!!!
??? ???

enkel de kleuren van de scott zouden me een reden zijn om de kona te nemen. :"( :"(
Als je dan ook nog eens de afmontage ziet, is de Kona echt wel stukken beter.

Over de rij-eigenschappen kan k echter nx zeggen, maar aangezien velen op een kona Stinky rijden..... (en zoals iedereen weet is het frame het belangrijkst voor de rij-eigenschappen)

zelf heb ik ook Hayes-remmen en ze zijn werkelijk verynice :D ;D enkel durft Kona wel eens met de remleidingen te prutsen (check maar www.mtbreview.com)

andere forum-gebruikers zullen je wel meer info kunnen geven over het frame

Old Manitou

Bericht door Old Manitou » ma dec 01, 2003 11:20 pm

ik heb meer vertrouwen in de stinky
maar dat is mijn menig
ik heb er zelf nog niet mee gereden

ZERO

Bericht door ZERO » ma dec 01, 2003 11:24 pm

Aan een stinky is best moeilijk te komen. had b2b gemaild maar daar kreeg ik te horen dat ze ze pas in februarie weer hebben.:"(

en ik ben al zo lang aan het wachten. de stinky is zeker wel 10x beter

Wytze

Bericht door Wytze » ma dec 01, 2003 11:28 pm

Zag dat je ook twijfelde over T"s Da Bomb, als je bang bent dat je em niet zelf kan opbouwen zijn er hier vast een heleboel gasten uit de buurt van Nederlands lelijkste dorp ;) die maar al te graag helpen met MTB"s opbouwen 8) En met een bijna nieuw frame voor een tweedehands prijs ben je natuurlijk een stuk goedkoper uit, al is die Da Bomb niet helemaal te vergelijken met die Stinky of Scott

Myake

Bericht door Myake » di dec 02, 2003 8:49 am

Welke stinky zou het worden dan?

STINKY , STINKY DEE-LUX , STINKY NINE , STINKY JR

Maar ik vind alle stinkies beter dan de Scott...

N I E L S

Bericht door N I E L S » di dec 02, 2003 10:05 am

ah ok, maar is scot over het algemeen niet een beetje meer XC bouwer?

Exar

Bericht door Exar » di dec 02, 2003 10:28 am

niet per se.

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » di dec 02, 2003 10:31 am

ik zou gaan voor de Kona, zeker weten!

ZERO

Bericht door ZERO » di dec 02, 2003 11:10 am

het gaat over de gewone stinky. ik heb de scott nitrous er ook bijstaan omdat de stinky dus waarschijnlijk pas in februarie weer bij b2b is.

haha inderdaad, ik woon in het lelijkste dorp van NL maar dat is daardoor niet meteen het saaiste gelukkig.
toevallig dat stuk op het plein gezien (panterkoppen) echt vette spot, zo hebben we er nog veel meer.

maarre misschien hebben jullie andere ideen. het is de bedoeling dat het een beetje een alleskunner is. grote drops, UA, FR, en moet ook nog een licht downhillbessie zijn. nou en dat zie ik dus wel in de stinky. Al is ie wel een beetje zwaar misschien voor UA.

MZL

tell me if I"m wrong.

Lynx

Bericht door Lynx » di dec 02, 2003 12:37 pm

ZERO schreef: maarre misschien hebben jullie andere ideen. het is de bedoeling dat het een beetje een alleskunner is. grote drops, UA, FR, en moet ook nog een licht downhillbessie zijn. nou en dat zie ik dus wel in de stinky. Al is ie wel een beetje zwaar misschien voor UA.
Ik heb een Stinky en heb net mijn BoXXer (150mm) verkocht en er een Z1 in gestopt
om hem vooral lichter en nog wendbaarder te maken.
Zo kan ik hem "nog" meer als all-round-freerider-dirtjumper gebruiken.
De kans dat je een Stinky-frame breekt is heel erg klein, zelfs al gebruik je hem als hardcore DH of urban hucker.
De Stinky 2004 heeft 150mm voor en achter en daar kan je zowat alles mee
wat er in een straal van +500km van je voordeur te vinden is.
Het is een heel wendbaar en makkelijk fietsje, hij weegt 39lbs, dit is een standaard gewicht voor dit type fiets maar als je echt XC wil rijden is het wel "werken", vooral door de 150mm Dual crown Drop-Off .
Ik ben 1.83m en heb een 17" (medium) Stinky en heb niets te klagen.

Een Specialized Bighit Comp en een Giant AC2 zitten ook ergens in de buurt van je budget, maar daar heb ik weinig tot geen rij-ervaring mee.

supernormal

Bericht door supernormal » wo dec 03, 2003 8:18 am

Wat dacht je van de 2004 Commençal Pizza Power? Past binnen je budget en kan werkelijk alles

Fry

Bericht door Fry » wo dec 03, 2003 10:56 am

ZERO schreef: het gaat over de gewone stinky. ik heb de scott nitrous er ook bijstaan omdat de stinky dus waarschijnlijk pas in februarie weer bij b2b is.

haha inderdaad, ik woon in het lelijkste dorp van NL maar dat is daardoor niet meteen het saaiste gelukkig.
toevallig dat stuk op het plein gezien (panterkoppen) echt vette spot, zo hebben we er nog veel meer.

maarre misschien hebben jullie andere ideen. het is de bedoeling dat het een beetje een alleskunner is. grote drops, UA, FR, en moet ook nog een licht downhillbessie zijn. nou en dat zie ik dus wel in de stinky. Al is ie wel een beetje zwaar misschien voor UA.

MZL

tell me if I"m wrong.
gaat best denk ik voor UA hoor, UA is toch immers freeriden in de stad, en dan moet je ook een zware fiets hebben die sterk genoeg is voor de drops en de trappen. dus zo een stinky is perfect voor UA

T
Contacteer:

Bericht door T » wo dec 03, 2003 11:29 am

:D Mail me anders een keertje, je mail is onzichtbaar!!

snx.online@hetnet.nl

ZERO

Bericht door ZERO » wo dec 03, 2003 8:25 pm

wat zijn de voor en tegens van de stinky, of de dabomb .
2004 Commençal Pizza Power??? hoe duur is die dan, kan em niet vinden op internet.

Dirty-Harry

Bericht door Dirty-Harry » wo dec 03, 2003 8:31 pm

er bestaan meer shops dan B2B wist je dat? dus das geen reden om geen stinnky te nemn

T
Contacteer:

Bericht door T » wo dec 03, 2003 9:12 pm

ZERO schreef:
wat zijn de voor en tegens van de stinky, of de dabomb .
2004 Commençal Pizza Power??? hoe duur is die dan, kan em niet vinden op internet.

pasta power?! www.barracuda.be
Pasta Power 2004: Aluminium frame, 4bar linkage with industrial bearing on every pivot point, square sections chainstays and seatstays, gussets everywhere needed, steerertube reinforced: perfect light freeride machine, very well enginered. Weight (L size with Fox Float RL shock): 3,2 kg. Price without rear shock (you choose, 200 mm long). Unit price 999 Euro

en kijk maar op http://www.dirty-pages.net/links/winkel ... order.html voor de vele adresjes waar je veel aan kunt hebben.

fredo

Bericht door fredo » wo dec 03, 2003 10:46 pm

zowel de pizza fower als de pasta power bestaan in het gamma van 2004. de pizza power is de gekopere versie van de pasta power. meer info kan je vinden op www.commencal.net

ik zelf rij met de pizza (de hard-tail versie), en ik ben 200% tevreden. ;D ;) ;D
;) ik kan maar 1 tip geven: KOOP EEN LOS FRAME EN BOUW HET ZELF OP!!!!! Er zitten namelijk verschillende shitty-parts (zoals velgen, cranks) op, die je toch na een tijdje moet vervangen.

V-spec Stinky

Bericht door V-spec Stinky » vr dec 05, 2003 3:53 pm

Ik zou het wel weten; neem de Kona. Heb er zelf ook een ;D,
Zoek maar even binnen DP op kona..kom je mijn topic wel tegen met wat impressies/ ervaringen.

Succes

Lynx

Bericht door Lynx » vr dec 05, 2003 5:13 pm

flow-boy schreef: ik kan maar 1 tip geven: KOOP EEN LOS FRAME EN BOUW HET ZELF OP!!!!! Er zitten namelijk verschillende shitty-parts (zoals velgen, cranks) op, die je toch na een tijdje moet vervangen.
Als je voor de Pasta-Pizza Power kiest zou ik misschien ook eerder voor het frame gaan en alle onderdelen zelf kopen, omdat ze eerder richting Enduro gaan i.p.v. Freeride-DH.
Maar bij de Stinky, Bighit Comp en Giant AC2 zou ik zeker een complete fiets kopen omdat die parts zeker okee zijn voor wat je ervoor betaald. Ik heb eens ruw uitgerekend hoeveel mijn Stinky zou kosten als ik alle onderdelen zelf zou gekocht hebben, Stock was em 2100euro maar als ik alle onderdelen zelf gekocht zou hebben, kwam ik op 700 tot 1000 euro meer uit voor identiek dezelfde onderdelen, afhankelijk van de shop.
(de velgen -DitchWitch- zijn alleen als OEM te krijgen, dus nam ik Rhynolites in de plaats)
Ook niet vergeten dat we in Europa meestal meer betalen als in de USA.

Probeer eerst eens een testrit te maken op de fiets die je zou willen, dan weet je direct waar je aan toe bent.

Beast heeft nog een Intense SL frame (Battleship grey) te koop voor belachelijk weinig, ook iets wat op je lijstje zou kunnen passen, check de verkoop topic maar eens.

fredo

Bericht door fredo » za dec 06, 2003 6:21 pm

by the way: kona heeft ergens een test -center in frankrijk (als k me nie vergis in het noorden) en der is een bike-park (vraag me nie welk) da kona-fietsen verhuurt.
ideale gelegenheden om ne keer een bikesken te testen

N I E L S

Bericht door N I E L S » di dec 09, 2003 11:05 am

ik vind die pizza power acterdemper constructie er niet zo heel sterk uit zien maar goed, misschien is dat oogbedrog ofzo.

http://www.monvelo.com/FichePizzaPower2004.htm

kona lijkt me beter voor wat groffer gebruik, de scott echt voor XC
maar hang me dr niet aan op want zoveel verstand van al de types heb ik niet.
ik zie alleen de minpunten niet zoals jullie ze zien, iedereen raadt de kona aan...
succes met je keus.

Binker

Bericht door Binker » di dec 09, 2003 11:58 am

Scott is ook leuk vind echter Kona meer sfeer hebben en de pasta Power is niet een heel goede klimmer wil eigenlijk alleen maar naar beneden ( heb ik ergens gelezen hoor) Ik zou voor de Kona gaan zeker nu bv Bike2Build er nogal wat heeft staan. Lekker makkelijk toch?

N I E L S

Bericht door N I E L S » di dec 09, 2003 12:02 pm

http://www.inrace.no/2004/Terreng/TERRENG2004.htm

ik vind IN JOUW prijs categorie de essence s en de combi s een betere constructie hebben maar ja....

T
Contacteer:

Bericht door T » di dec 09, 2003 12:12 pm

tsjaap! schreef:
http://www.inrace.no/2004/Terreng/TERRENG2004.htm

ik vind IN JOUW prijs categorie de essence s en de combi s een betere constructie hebben maar ja....

volgens ZERO:
maarre misschien hebben jullie andere ideen. het is de bedoeling dat het een beetje een alleskunner is. grote drops, UA, FR, en moet ook nog een licht downhillbessie zijn. nou en dat zie ik dus wel in de stinky.  Al is ie wel een beetje zwaar misschien voor UA.

Deze voorgestelde Commençals zijn niet bepaald de juiste keuze als daar rekening mee houdt...

Plaats reactie