Wat voor olie zit er in de Fox TALAS vork?

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
BLRacing
Wat voor olie zit er in de Fox TALAS vork?

Bericht door BLRacing » ma dec 01, 2003 6:58 pm

Ik wil graag de olie vervangen van mijn Fox Float Talas RLC naar een lichtere olie. Alleen weet ik niet wat er standaart inzit qua dikte en soort olie. Iets van 10W denk ik en gewone vorken olie zoals dat spul van Rockshox of Magura?

Ook heb ik ooit ergens iets gelezen over deze vork dat je hem absoluut niet zelf uit elkaar mag halen. Iets met stikstofhouder te maken ofzo?

En heeft iemand ergens een handleiding van hoe je zo"n vork kan onderhouden, een scan is prima.
;)

Cubeman

Re:Wat voor olie zit er in de Fox TALAS vork?

Bericht door Cubeman » ma dec 01, 2003 7:34 pm

99% zeker dat er 7,5wt olie in zit.
Das geloof ik hetzelfde als in Marzocchi"s

zonoskar

Bericht door zonoskar » ma dec 01, 2003 7:52 pm

Er zit idd 7.5wt olie in, check http://www.orangebikes.co.uk/technical/ ... manual.pdf

Enne, er zit in een gewone Float geen stikstof kamer, dus openmaken kan best zelf. Ik denk dat een TALAS niet veel afwijkt. Let wel goed op hoe hij uit elkaar gaat :)

Enduro

Bericht door Enduro » di dec 02, 2003 3:18 pm

Ik heb zo"n boekje dat bij alle 2003 Fox vorken zit. Mag je hebben als jij de verzendkosten betaalt.

BLRacing

Bericht door BLRacing » zo dec 07, 2003 7:05 pm

zonoskar schreef:
Er zit idd 7.5wt olie in, check http://www.orangebikes.co.uk/technical/ ... manual.pdf

Enne, er zit in een gewone Float geen stikstof kamer, dus openmaken kan best zelf. Ik denk dat een TALAS niet veel afwijkt. Let wel goed op hoe hij uit elkaar gaat :)

Hey bedankt voor de link. Maare er staat wel in dat je TALAS niet zelf uit elkaar mag halen omdat deze (TALAS gedeelte) onder zeer hoge druk staat dus je moet hem wel laten servicen bij een foxtent.

Plaats reactie