z1 tunen
Moderator:Beheerders
hey,
ik ben er achter gekomen dat mijn vork bij tamelijk hoge drops (1.5+ m)/beetje lompe klappen niet perfect kan opvangen. ik bottom dit ding dus ook soms. dit vorkje van me, z1 "02 is al een keer getuned maar dus met te slappe veren. ik wil eigenlijk maar 110 mm veerweg en wat sterkere veren. is dit zelf te doen? of is er een shop waar dat ding naar toe moet worden gebracht. hoe duur is zoiets? waar ligt het? alvast bedankt
[spastisch genoeg snap ik niks van die zoekfunctie, dus ik vind niks, of wat ik helemaal niet moet hebben]
ik ben er achter gekomen dat mijn vork bij tamelijk hoge drops (1.5+ m)/beetje lompe klappen niet perfect kan opvangen. ik bottom dit ding dus ook soms. dit vorkje van me, z1 "02 is al een keer getuned maar dus met te slappe veren. ik wil eigenlijk maar 110 mm veerweg en wat sterkere veren. is dit zelf te doen? of is er een shop waar dat ding naar toe moet worden gebracht. hoe duur is zoiets? waar ligt het? alvast bedankt
[spastisch genoeg snap ik niks van die zoekfunctie, dus ik vind niks, of wat ik helemaal niet moet hebben]
Re:z1 tunen
Als je van 130 naar 110mm en hardere veren wil, moet je gewoon kortere (110mm) hardere veren bestellen. Is best zelf te doen, maar probeer er maar eens aan te komen
.

Als je wil dat je vork niet meer zo makkelijk "bottomed" dan moet je gewoon wat
meer olie in je vork steken en/of zwaardere olie gebruiken --> met een dichtere viscositeit.
Bijvoorbeeld van 7.5 W naar 10 W.
meer olie in je vork steken en/of zwaardere olie gebruiken --> met een dichtere viscositeit.
-
- Forumbeheerder
verkopen en ne DJ of Sherman erin.
Z1 is niet gebouwd voor dit soort werk
Z1 is niet gebouwd voor dit soort werk
ik heb ok gemerkt dat t inddderdaad een smoothe vork is lion
ik zou ook voor een new vork gaan

ik zou ook voor een new vork gaan

Links schreef:
Als je wil dat je vork niet meer zo makkelijk "bottomed" dan moet je gewoon wat
Verhoog je dan de progressiviteit of wat verander je dan eigenlijk? Het is toch niet vergelijkbaar met hogere springrate? En wat is dan nog beter: meer olie of zwaardere olie?
Crash schreef:
ik heb ok gemerkt dat t inddderdaad een smoothe vork is lion![]()
ik zou ook voor een new vork gaan![]()
wie betaald?

-
door meer olie bottom je hem moeilijker uit, en door zwaardere olie vertraag je oa de rebound
-
- Forumbeheerder
Dirty-Harry schreef:
door meer olie bottom je hem moeilijker uit, en door zwaardere olie vertraag je oa de rebound
maar als je bottom out met je je compressie gaat voorkomen moet je volgende maand niet verschieten als je eens heel je binnenwerk aan garrels gedropt hebt he. Daar dient dat niet voor.
Idd en dan was je dus goedkoper uit geweest als je meteen een nieuwe vork had gekocht. Je kan je z1 nu nog verkopen;)
Ik heb een 2003 z1 gehad en die dingen zijn gewoon niet geschikt voor wat jij er mee wil doen. Zeker niet op 110mm.
Ik heb een 2003 z1 gehad en die dingen zijn gewoon niet geschikt voor wat jij er mee wil doen. Zeker niet op 110mm.

tja maar als ik hem nu verkoop moet ik nog weer even twee honderd euro erbij leggen, ik gooi er denk ik gewoon sterkere veren in en zoiezo, hij is echt niet helemaal kapot gedropt, de laatste tijd nu ik een beetje van beginner naar amateur overstap heb ik hem een paar keer gebottemed maar niet veel. ik denk dat hij mijn agressiviteit nog wel een jaartje ofzo uithoud