RM vertex 70
Moderators:JJ, Beheerders
Ga een RM vertex 70 kopen. Specs zijn:
sram XO
XTR cranks
XTR voorder
Chris King balhoofd
EA 70 riser stuur
ODI handgrepen
EA70 stuurpen
EA70 zadelpen
zadel:??
Marta schijfremmen
twijfel tussen: Crossmax XL disc en zelfbouw DT 240 met mavic velg.
twijfel tussen: Quake 125 en Marathon S coil 2004.
Ben zelf 183cm en denk een 18,5 inch framemaat.
Ik wil graag suggesties betreffende mijn twijfels en de framemaat. Verder zijn andere suggesties uiteraard welkom. Ik ben benieuwd.
sram XO
XTR cranks
XTR voorder
Chris King balhoofd
EA 70 riser stuur
ODI handgrepen
EA70 stuurpen
EA70 zadelpen
zadel:??
Marta schijfremmen
twijfel tussen: Crossmax XL disc en zelfbouw DT 240 met mavic velg.
twijfel tussen: Quake 125 en Marathon S coil 2004.
Ben zelf 183cm en denk een 18,5 inch framemaat.
Ik wil graag suggesties betreffende mijn twijfels en de framemaat. Verder zijn andere suggesties uiteraard welkom. Ik ben benieuwd.
Re:RM vertex 70
De framemaat die je in gedachten hebt, is volgens mij goed.
WIelen: ik vind handgebouwde wielen wat mooier dan crossmaxen, dus ik zou voor die DT 240"s gaan...
Voorvork: Die marathon S is een hele mooie vork... maar waarom geen SID team ofzo? als je toch een XC-racebak bouwt, waarom dan niet gelijk goed?
Maar waarom geen volledige xtr groep met schijven erbij?
Zit je gelijk niet te hannessen met shifters enzo.
Ook mooi: XO achterderailleur, shifters XO, Voorderalleur XTR en een Race Face Evolve crank, en dan marta remmetjes...
Voor de rest een mooie setup. Misschien een SLR zadeltje?
WIelen: ik vind handgebouwde wielen wat mooier dan crossmaxen, dus ik zou voor die DT 240"s gaan...
Voorvork: Die marathon S is een hele mooie vork... maar waarom geen SID team ofzo? als je toch een XC-racebak bouwt, waarom dan niet gelijk goed?
Maar waarom geen volledige xtr groep met schijven erbij?
Zit je gelijk niet te hannessen met shifters enzo.
Ook mooi: XO achterderailleur, shifters XO, Voorderalleur XTR en een Race Face Evolve crank, en dan marta remmetjes...
Voor de rest een mooie setup. Misschien een SLR zadeltje?
Mail me for wheels ...
waarom geen crossmax sl?
als je echt voor gewicht gaat, handgespaakt.
Of anders een echt complete xtr groep, ook met die wielen.
Vind ik persoonlijk mooier dan xo en marta remmen.
op zon fiets hoort een slr, dat maakt mooi racy en slank af.
Zou eerder kiezen voor een sid of een fox.
als je echt voor gewicht gaat, handgespaakt.
Of anders een echt complete xtr groep, ook met die wielen.
Vind ik persoonlijk mooier dan xo en marta remmen.
op zon fiets hoort een slr, dat maakt mooi racy en slank af.
Zou eerder kiezen voor een sid of een fox.
Phaon 125 ---> RONIN 110 is dat niet een betere keus ?
lucht stevig en lock out
lucht stevig en lock out
How about een Minute 02:00? Niet te zwaar, anti bob werkt goed (als ie een beetje te vergelijken is met mijn Sherman SPV) zeker voor een hardtail.
en een rsecht stuurtje (vind ik zelf mooier op een xc racebak)
-
- Contacteer:
-Kzou voor de zocchi gaan, of idd een nieuwe rond-magura
-handgespaakte velgen is leuker
Maar goed het enige wat je ECHT moet verranderen is de XTR crank want de nieuwe RF cranks ZIJN ZOOOO MOOI!
gewoon om te :-*
-handgespaakte velgen is leuker
Maar goed het enige wat je ECHT moet verranderen is de XTR crank want de nieuwe RF cranks ZIJN ZOOOO MOOI!

Ja, maar natuurlijk NIET die cheapass Evolve maar de mooie Deus cranks!
als je toch geld uit gaat geven... kan dat idd. ook nog wel! verder zijn die magura vorken wel hi tech enzo, maar dat moet je wel allemaal meeslepen....

En ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet veel goeds gehoord heb over de nieuwe Magura vorken...
Ik heb ze voorheen ook altijd mooi en goed gevonden, niet superlicht, maar wel erg solide, en een goede service. Maar nu zou ik het niet goed weten...
Een Minute lijkt me niks om in een race-HT te steken. Goh, is een moeilijke keuze eigenlijk.
Wat je voor jezelf wilt uitmaken is wat je het belangrijkste vindt: gewicht of sterkte. Kies je voor gewicht: ga dan voor een Sid, Pace of een Skareb, ga je voor sterkte: een Fox, Black of een zocchi.
Mijn mening hé!
Ik heb ze voorheen ook altijd mooi en goed gevonden, niet superlicht, maar wel erg solide, en een goede service. Maar nu zou ik het niet goed weten...
Een Minute lijkt me niks om in een race-HT te steken. Goh, is een moeilijke keuze eigenlijk.
Wat je voor jezelf wilt uitmaken is wat je het belangrijkste vindt: gewicht of sterkte. Kies je voor gewicht: ga dan voor een Sid, Pace of een Skareb, ga je voor sterkte: een Fox, Black of een zocchi.
Mijn mening hé!
-
- Contacteer:
Exar schreef:
Ja, maar natuurlijk NIET die cheapass Evolve maar de mooie Deus cranks!
Lijkt mij ook, een evolve en een XTR das GEEN vergelijk wel!?

Zie veel tips die ik absoluut ga napluizen ik zal nog extra info geven.
Ben zelf zwaar: 97 kilo en wil vnl touren soms spelen bij Bergschenhoek.
Voor wat betreft het frame, Vind ik mooi en spreekt me aan als merk ,geometrie vind ik ook mooi. Wil (nog) niet aan een Fully, vind ik duur en een hoop gehannes met afstellen en dat voor iemand die vooral in Nederland en af en toe in de ardennen zit is dat veel.
Ik ga voor stevig en degelijk maar wil geen te zware fiets. Vandaar de Crossmaxen (vind ik trouwens heel mooi) en de Veer /olie vorken.
Betreft de vorken: Wil geen Fox = Duur en service blijft vaak achterwege, zijn wel mooi en weet dat het nu "de standaard"is . De phaon is exact hetzelfde als de quake 125 zo zei NZ tegen mij. Maar het ETA systeem van de marathon S is erg mooi verder zijn dat wel de verschillen. Uiteraard zal ik nooit de 125mm veerweg volledig gebruiken anders verandert de geometrie teveel.
Ben zelf zwaar: 97 kilo en wil vnl touren soms spelen bij Bergschenhoek.
Voor wat betreft het frame, Vind ik mooi en spreekt me aan als merk ,geometrie vind ik ook mooi. Wil (nog) niet aan een Fully, vind ik duur en een hoop gehannes met afstellen en dat voor iemand die vooral in Nederland en af en toe in de ardennen zit is dat veel.
Ik ga voor stevig en degelijk maar wil geen te zware fiets. Vandaar de Crossmaxen (vind ik trouwens heel mooi) en de Veer /olie vorken.
Betreft de vorken: Wil geen Fox = Duur en service blijft vaak achterwege, zijn wel mooi en weet dat het nu "de standaard"is . De phaon is exact hetzelfde als de quake 125 zo zei NZ tegen mij. Maar het ETA systeem van de marathon S is erg mooi verder zijn dat wel de verschillen. Uiteraard zal ik nooit de 125mm veerweg volledig gebruiken anders verandert de geometrie teveel.
-
- Contacteer:
om je te overtuigen van de crankkeuze een plaatje van de in mijn ogen mooiste crank!
http://www.bikeaction.de/raceface/pics/kurbeln/deus.jpg
http://www.bikeaction.de/raceface/pics/kurbeln/deus.jpg
Heeeeel blits kos da??
-
- Contacteer:
http://www.bikeaction.de/raceface/kurbeln/deus.html
Hier staan wat prijzen genoemt, alleen k snap er vrij weinig van. misschien dat jij er meer van begrijpt
(ISIS snap ik, x-type wa is da?)
maareh we zijn t erover eens dat het mooi is?
en daarbij waarschijnlijk ook super goed, en levenslange garantie!!
Hier staan wat prijzen genoemt, alleen k snap er vrij weinig van. misschien dat jij er meer van begrijpt

maareh we zijn t erover eens dat het mooi is?
en daarbij waarschijnlijk ook super goed, en levenslange garantie!!

Zie de prijzen maar snap dat X-type niet. trouwens de deus komt niet voor op de raceface site wel de prodigy. Vind het allemaal mooi maar hoor geen goede geluiden over isis. Vaak storing en dus snel kapot. Daar zit ik niet op te wachten. Trouwens Freakazoid wat voor wielen heb jij op je fiets lijkt een Crossmax misschien Enduro?
-
- Contacteer:
Het 1ste wat je zegt klopt, op de Race face site staan de nieuwe modellen nog niet. Wat betreft de ISIS vallen de problemen wel mee geloof ik. Kheb zelf geen problemen met mijn ISIS BB en crank. (alleen de montage ging niet zoals het hoorde maar dat was meer pech denk ik zelf) ISIS is in mijn ogen een deugdelijk systeem.
ik heb op dit moment een niet bepaald "top of the range" wielset, krijdt nu met de standaard in mijn bike gemonteerde rigida zac 2000 DiscBrake, zien er wel leuk uit, zijn sterk, maar wegen gewoon veeel te veeel. Ik denk dat er van het voorjaar een paar zelfgespaakte wielen in komen. Wat gewicht betreft kun je zelf lichtere wielen maken dan vaak fabriek af word gelevert tegen meestal een leukere prijs. Vanalles is mogelijk van goedkoop tot extreem duur, sterk/slap, licht/zwaar enz.
Als geld niet echt een rol speelt kun je misschien mooie CK naven nemen met een goede mavic velg en leuke spaakjes. Iets mindere naven kan natuurlijk ook
(bijvoorbeeld die jij zelf voorstelde aan het begin) En daarbij, voor het geld van de crossmax kun je super wielen maken, een crossmax is ook een superwiel natuurlijk!
Binnenkort komt de bike workshop 2004 weer uit, (december) ook wel de bijbel voor bikers, hierin staan veel wielsets, ook setjes die je zelf zou kunnen bouwen. Met bijvoorbeeld tune naven en mavic velgen.
ik heb op dit moment een niet bepaald "top of the range" wielset, krijdt nu met de standaard in mijn bike gemonteerde rigida zac 2000 DiscBrake, zien er wel leuk uit, zijn sterk, maar wegen gewoon veeel te veeel. Ik denk dat er van het voorjaar een paar zelfgespaakte wielen in komen. Wat gewicht betreft kun je zelf lichtere wielen maken dan vaak fabriek af word gelevert tegen meestal een leukere prijs. Vanalles is mogelijk van goedkoop tot extreem duur, sterk/slap, licht/zwaar enz.
Als geld niet echt een rol speelt kun je misschien mooie CK naven nemen met een goede mavic velg en leuke spaakjes. Iets mindere naven kan natuurlijk ook

Binnenkort komt de bike workshop 2004 weer uit, (december) ook wel de bijbel voor bikers, hierin staan veel wielsets, ook setjes die je zelf zou kunnen bouwen. Met bijvoorbeeld tune naven en mavic velgen.
CK naven zeer peppi alleen op een moment houdt het helaas op en moet je een afweging gaan maken tussen peppi en goed. Zal de bijbel absoluut kopen die van vorig jaar heb ik nog liggen. Zie ook dat er overal wel leuke deals zijn dus kom er wel uit. Heb nog nooit met zo veel plezier geld willen uitgeven Wie heeft er nog meer suggesties om mij arm te maken. Uiteraard aan goodies geen liefdadigheid!