Krijsende V-brakes: de oplossing!
Moderator:Beheerders
avid rulez....
Re:Krijsende V-brakes: de oplossing!
baom schreef:
Je verhaal gelezen Jeffry.
Er zit een foutje in je uitleg.
Net onder de afbeelding van de remblokjes staat tussen haakjes:
(lange zijde dus meer versleten)
Dit moet zijn:
(korte zijde dus meer versleten)
Anders klopt je theorie niet.
Rob
Verdorie... je hebt gelijk.
En grote fout mijner zijde...
Het is ondertussen al aangepast.
Bedankt!!!
lol, dat had ik dus ook gezien maar ik dacht ik hou mn bijdehandte bek voordat ik iets stoms zeg :-X
;D
;D
-
bedankt, ikzelf heb ook xt"s en ze remmen voor mijn doenj perfect, maar je bent zon kermis attractie met die sounds....
Maar ik ga het eens testen en post me bevindingen, ik gebruikt indd altijd de toe-in
Maar ik ga het eens testen en post me bevindingen, ik gebruikt indd altijd de toe-in
-
ik rij al lang niet meer met v-brakes maar volgens mij stond dit op de gebruikshandleiding van de nieuwe blokjes of van de brakes zelf ik weet het nemeer.
oplossing: koop zschijfremmen, ik was er vroeger ook niet echt voor maar w8 maar tot je ze hebt.
oplossing: koop zschijfremmen, ik was er vroeger ook niet echt voor maar w8 maar tot je ze hebt.
Als je oppervlakkig leest kies je een oppervlakkige oplossing.
V-brakes werken meer dan naar behoren voor mezelf. Alleen onder natte slijkerige omstandigheden verliezen ze veel te veel remkracht. Maar schijfremmen zijn daar nu ook weer niet de oplossing voor. Je had al die mechanische of hydraulische zuigers moeten horen dit week-end.

V-brakes werken meer dan naar behoren voor mezelf. Alleen onder natte slijkerige omstandigheden verliezen ze veel te veel remkracht. Maar schijfremmen zijn daar nu ook weer niet de oplossing voor. Je had al die mechanische of hydraulische zuigers moeten horen dit week-end.
met die remblokken van bbb heb j energens meer last van.
Die van mij krijste hartstikke erg maakt niet uit welke kant je ze opzette en met die andere blokken was het meteen over
Die van mij krijste hartstikke erg maakt niet uit welke kant je ze opzette en met die andere blokken was het meteen over
de blokken van m"n schijfremmen piepen ook.... bijv. als het nat is.. kan ik dat dan ook doen??
Frap
Frap
Iedereen praat hier over V-brakes en schijremmen.
Maar heb nog niemand over Magura"s velgremmen gehoord..
Dat komt omdat die gewoon PERFECT zijn... Ze piepen niet, ze rammelen niet, geen enkel gezeur na montange. Het enigste wat ze doen is REMMEN! EN HOE.....
OOK in de regen/natte/moderige omstandigheden. (mits juiste blokken gemonteerd).
Nog zo iets. Blokjes vervangen. Appeltje eitje... Klik oude eruit... klik nieuwe erin. Dit 4 keer.. en gaan met die banaan!
Grtz Stefan
Dat komt omdat die gewoon PERFECT zijn... Ze piepen niet, ze rammelen niet, geen enkel gezeur na montange. Het enigste wat ze doen is REMMEN! EN HOE.....
OOK in de regen/natte/moderige omstandigheden. (mits juiste blokken gemonteerd).
Nog zo iets. Blokjes vervangen. Appeltje eitje... Klik oude eruit... klik nieuwe erin. Dit 4 keer.. en gaan met die banaan!
Grtz Stefan
Faxmulder schreef:
Iedereen praat hier over V-brakes en schijremmen.
Grtz Stefan
Klopt. Ze zijn al zover de lucht ingeprezen dat we ze kwijt zijn.

Wat je zegt over blokjes wisselen: even makkelijk als schijfremmen, en als je een goed setje hebt, piepen of kraken of rammelen ze niet.
Tis gewoon je eigen voorkeur die je eraan geeft.
(en idd, HS33 remt als een tiet)
-
ik gebruik bij mijn xtr"s de groene blokjes van koolstop
geen gepiep meer
en ze staan gewoon paralel tov van mijn velg dus geen toe-in of toe-out
geen gepiep meer
en ze staan gewoon paralel tov van mijn velg dus geen toe-in of toe-out