Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.
Moderators:JJ, Beheerders
-
aj - Berichten:287
Specialized P.2
Bericht
door aj » za nov 22, 2003 11:28 pm
Wist tot voor kort echt niet wat ik wilde (Acid, toen CMP Firestorm...), maar ben er nu wel uit: de Specialized P.2 "04.
Lijkt me een mooie fiets, nette prijs ook (€885), wil er echter nog wel wat aan vervangen.. Dacht zelf aan de remmen, er zitten nu mechanical Hayes dingen op, --> upgrade naar HFX-9, 8"" voor en 6"" achter. Of toch beter nog een andere? (Die upgrade, die zit dus ook zo bij de P.3, vandaar...)
Weet verder niet echt hoe het met die vork zit, als je niet al te ruig rijdt en gekke dingen doet, zal ie toch wel voldoen? [sub]hoop ik[/sub]
http://www.specialized.com/SBCBkModel.j ... eac.j27003
Sure like the looks!
-
Xircuit
-
Contacteer:
Bericht
door Xircuit » zo nov 23, 2003 12:30 am
-
lion - Berichten:533
Bericht
door lion » zo nov 23, 2003 1:17 am
die bike is ook net, maar toch zou "ik" voor de cmp gaan, nu krijg je bij bike-mailorder der ook nog kniescheen/elleboog/dirt helm bij, die heeft denk ik een meer ua proof vorkje, iets betere remmen.
maar alstjeblieft, 8" voor op een 105 mm sc vork heeft speci vast niet zonder nadenken gedaan maar 6" heeft betere looks (als er zo"n mega schijf op zo"n vork klopt gewoon niet) en is volgens mij beter doseerbaar (toch? 8" te sterk voor sc 105 vork)
-
Abuse that Sl*t - Berichten:1287
Bericht
door Abuse that Sl*t » zo nov 23, 2003 1:43 pm
zowiezo heb je voor UA geen 8" nodig..... het is al de vraag of je een voorrem nodig hebt.... ::) ;D
-
Bericht
door aj » zo nov 23, 2003 2:28 pm
Hmm... wat die CMP betreft, m"n ouders doen er zeer moeilijk over (garantie, betaling, en de hele zooi. Vertrouwen het allemaal niet

). Dus die zit er sowieso niet in.
Wat de looks van die remmen betreft, ik vind het wel vet staan juist
Alleen dat van die doseerbaarheid vind ik wel een punt. Iemand ervaring mee?
Blijft nog over: de stevigheid van die vork. Ik ben niet zo"n heel erge lomperik, en zal (zeker in het begin) niet al te gekke dingen ermee doen. Dan zal ie toch wel voldoen zeker?
-
Bericht
door aj » zo nov 23, 2003 3:00 pm
Btw, over die gebroken vorken.. er staat niet bij hóe ze em gebroken hebben he? Hoe ze "t voor elkaar hebben gekregen... Kan ook nog schelen
[sub]Goedpraterij van mijn komende vork

[/sub]
-
Gast
Bericht
door Gast » zo nov 23, 2003 3:13 pm
Goede fiets maar gaande weg ga je alle componenten vervangen tot je een P3 hebt. Beginnend met de vork.
Niks mis mee als je het geld niet hebt om meteen een P3 te kopen.
-
Xircuit
-
Contacteer:
Bericht
door Xircuit » zo nov 23, 2003 3:15 pm
klopt, maar ik heb mijn twijfels bij deze vork.
-
Fry
Bericht
door Fry » zo nov 23, 2003 4:34 pm
BlizZard schreef:
Wist tot voor kort echt niet wat ik wilde (Acid, toen CMP Firestorm...), maar ben er nu wel uit: de Specialized P.2 "04.
Lijkt me een mooie fiets, nette prijs ook (€885), wil er echter nog wel wat aan vervangen.. Dacht zelf aan de remmen, er zitten nu mechanical Hayes dingen op, --> upgrade naar HFX-9, 8"" voor en 6"" achter. Of toch beter nog een andere? (Die upgrade, die zit dus ook zo bij de P.3, vandaar...)
Weet verder niet echt hoe het met die vork zit, als je niet al te ruig rijdt en gekke dingen doet, zal ie toch wel voldoen? [sub]hoop ik[/sub]
http://www.specialized.com/SBCBkModel.j ... eac.j27003
Sure like the looks!
Als je voor hayes gaat, neem dan hfx mags, je betaalt meer maar betere levers en betere calipers
en als je denkt dat zo een EXR wel voldoet voor jouw rijstijl heb je volgens mij met zo een rijstijl ook geen dure remmen nodig en voldoen die standaard mechanische hayes wel, ik zou eerst vork veranderen
-
Xircuit
-
Contacteer:
Bericht
door Xircuit » zo nov 23, 2003 4:48 pm
juist, hang dan eerst een DJ3 of zelfs een nog mooiere zocchi.
of, koop een mooie
p.3
-
Gast
Bericht
door Gast » zo nov 23, 2003 4:49 pm
Een 8" schijf op een vork zonder steekas = problemen. 6" volstaat, geloof me.
-
Bericht
door lion » zo nov 23, 2003 4:50 pm
als je de remmen van een cmp veranderd heb je die p3 bijna. gewoon zeuren bij mamma! nu krijg je bij bike-mail order er ook nog eens knie/scheen beschermer,elleboog beschermer en een helm bij!
-
Bericht
door lion » zo nov 23, 2003 4:53 pm
bekijk goed, zie dat hij mooier is dan p2, zie dat hij beter is, laat mamma zien, kopen maar
-
Bericht
door aj » zo nov 23, 2003 5:14 pm
Je moest eens weten hoe ik gezeurd heb, hehe. Maar dat zit er dus echt niet in.... Maar uit alle reacties maak ik dan maar op dat ik eerst de vork moet vervangen. Maar! Eigenzinnig als ik ben, wil ik alleen maar hydraulische schijven erop.
Dusss.... wordt dat dan nog maar eventjes doorsparen, totdat er een DJ 3 met mooie schijven aan gehangen kan worden. Thanks voor alle reacties, indien ik zover ben, zal ik nog wel wat fotootjes posten.
-
Fry
Bericht
door Fry » zo nov 23, 2003 5:16 pm
En waarom wil je enkel hydraulishe schijven erop?? voor dirt en street is dat totaal overkill
-
Bericht
door aj » zo nov 23, 2003 5:29 pm
GT dude schreef:
En waarom wil je enkel hydraulishe schijven erop?? voor dirt en street is dat totaal overkill
Well.. rijd nu ook met hydraulische schijven, vind de doseerbaarheid ervan een groot pluspunt.
Heb ook wel eens op een fiets met mechanische schijfremmen gereden, zij het een beetje inferieure dingen, maargoed: ik vond ze echt stúkken minder goed remmen en doseren. Vandaar dat ik hydraulisch wil gaan
-
Bericht
door aj » zo nov 23, 2003 9:01 pm
Orkje schreef:
Een 8" schijf op een vork zonder steekas = problemen. 6" volstaat, geloof me.
Maar dit dan?
http://www.cannondale.com/bikes/04/ce/model-4FSDJ2.html
Dirt Jumper 3, met gewone as (QR), en toch een 8"" schijf, die Hayes HFX 9.
Kan dus blijkbaar wel goed samen? Ik kan me iig niet voorstellen dat Cannondale iets onverantwoords aflevert...???
-
Fry
Bericht
door Fry » zo nov 23, 2003 9:35 pm
het KAN wel 8" schijf op een normale QR maar 20 mm as is aangeraden
-
Bericht
door lion » zo nov 23, 2003 9:41 pm
misschien dat je aan een verkoper hier kan vragen of hij het speelgoed bestelt en even voor de grap in zijn winkel neerzet. <==[/doordenkmode] maar die chase is inderdaad erg leuk. als je toch 1300 euro uit gaat geven kan je volgens mij wel zelf een leuke bike samenstellen. maar toch, je moet echt je ouders overtuigen. cmp is volgens mij echt de best keuze!!!111
-
Rinse Appelstroop
-
Contacteer:
Bericht
door Rinse Appelstroop » ma nov 24, 2003 9:27 am
Ik rij op een spezi P.3 de oude matzwarte. Heb begin dit jaar m"n promax v-brakes gewijzigd in Hayes HFX XC 6. En meer als dat heb je echt niet nodig. Mijn marzocchi Z5 voldoet nog prima voor het in de stad biken en beetje raggen in m"n achtertuin en norg. Die wil ik binnenkort nog wel veranderen maar dan wel in een vork met een veerweg die je kan wijzigen
De marzocchi die in de p.2 zit zat ook in de p.2 van vorig jaar en een kerel die hier op dp zat had er een gekocht. Hij was er allesbehalve blij mee ding voldeet absoluut niet.
Rinse
-
Bericht
door aj » ma nov 24, 2003 2:59 pm
Gebruikersinfo=
Kee, ik ben braaf, en luister naar jullie. HFX XC 6 ofzo erop, in combinatie met DJ3. Kom ik dan wel door de kwaliteitscontrole heen?
-
Rinse Appelstroop
-
Contacteer:
Bericht
door Rinse Appelstroop » ma nov 24, 2003 5:22 pm
Als je die fiets wilt kopen, dan moet je dat gewoon doen. Dan moet je je niks van ons aantrekken. En als die remmen gewoon echt klote zijn dan vervang je die eerst.
En als je weer geld hebt de vork. En als alles goed bevalt dan laat je al het spul toch gewoon zitten..

simple as that!
Rinse
-
legion
-
Contacteer:
Bericht
door legion » ma nov 24, 2003 6:12 pm
Rinse Appelstroop schreef:
blaat
Niet naar Rinse luisteren als ie zegt dat je niet naar ons moet luisteren. Breekbare vorkjes zijn wat je noemt gevaarlijk bovendien, wanneer je je materiaal beter vertrouwd schijt je em ook minder rap voor een sprong...
-
Black Tragic - Berichten:583
Bericht
door Black Tragic » wo nov 26, 2003 6:54 pm
Ik ben op zoek naar een Spes P2, GT zaskar 16" (of avalache) of iets dergelijks voor een beetje "street" werk en voor tochtjes met Miss Tragic....
Laat maar iets horen als je iets hebt voor om en bij de 500 euro en in een straal van 100km van Genk-Maastricht woont.
filip@abv-vaessen.be
thanx
-
Space Man Spiff - Berichten:834
Bericht
door Space Man Spiff » wo nov 26, 2003 9:27 pm
gewoon de hayes vervangen door xc"s 6". die vork zal t wel houden. allemaal nie aantrekken en als t breekt koopte een nieuwe