Mavic crossland
Moderator:Beheerders
Onlangs heb ik een parchtige Vantuyl fietske gekocht, hebben ze i.p.v. een mavic crossride een mavic crossland tubeless gemonteerd . Is dit een goede ruil, of moet ik dit gewoon niet accepteren. Wie o wie heeft ervaringen met beide velgen.. Voor de rest hebben ze wel goed aan mij gedacht, heb in plaats van magura 2 stroke 80 mm een quake gemonteerd gekregen zonder b betaling...
Re:Mavic crossland
volgens mij is de Crossland een ouder model...
correct me if im wrong.. ik ben niet zo thuis in die komplete wielsets...
correct me if im wrong.. ik ben niet zo thuis in die komplete wielsets...
-
- Contacteer:
Er is weer een nieuwe crossland, de crossride en roc zijn verdwenen, lijkt me gewoon een goede ruil. Heeft denk ik te maken met t nieuwe jaar
Had al even op de site van mavic gezien, daar stond ie nog gewoon bij, alleen niet bij de importeur van de benelux
Moet nog wel ff aan het tubeless idee wennen, heb ook het idee dat ie achter iets leegloopt. Heb vanavond de banden maar wat harder opgepompt, in de hoop dat het mogelijke lek verdwijnt...Wat te doen bij echte lekkage, wel speciale plakkers nodig denk ik??. Kan trouwens nog wel altijd met een bband gereden worden.. De voordelen van tubeless doe je dan lleen teniet.
Moet nog wel ff aan het tubeless idee wennen, heb ook het idee dat ie achter iets leegloopt. Heb vanavond de banden maar wat harder opgepompt, in de hoop dat het mogelijke lek verdwijnt...Wat te doen bij echte lekkage, wel speciale plakkers nodig denk ik??. Kan trouwens nog wel altijd met een bband gereden worden.. De voordelen van tubeless doe je dan lleen teniet.
-
De Crossland "04 is veel eenvoudiger en goedkoper dan de Crossland "03. Prijsverschil is zeker 100€ schat ik.
De belangrijkste verschillen (zie ook de Mavic-site)
Crossrock "03:
Verkrijgbaar in 2 uitvoeringen: Disc - of velgrem specifiek. Discvesfrie heeft meer spaken en velgzonder remvlak, velgremversie precies andersom
Speciale UST velg volnder velglint, en met de speciale "dubbele spaaknippels"
Mooi zwart
Crossland 04:
Slechts 1 uitvoering: Dicsnaaf, veel gekruiste spaken, gecombineerd met een velg met remvlak. Daarom NOGAL zwaar.
Normale velg, luchtdicht gemaakt met een speciaal velglint. Daarom eerder lekkage?
Eenvoudiger lagering?
Minder mooie kleur zilver
Nogal wat verschillen dus. Maar wellicht kun je voor iets mee geld een setje "04 Crosmax Enduro krijgen. Is echt wel een kwaliteit beter!
Groet, Lars
De belangrijkste verschillen (zie ook de Mavic-site)
Crossrock "03:
Verkrijgbaar in 2 uitvoeringen: Disc - of velgrem specifiek. Discvesfrie heeft meer spaken en velgzonder remvlak, velgremversie precies andersom
Speciale UST velg volnder velglint, en met de speciale "dubbele spaaknippels"
Mooi zwart
Crossland 04:
Slechts 1 uitvoering: Dicsnaaf, veel gekruiste spaken, gecombineerd met een velg met remvlak. Daarom NOGAL zwaar.
Normale velg, luchtdicht gemaakt met een speciaal velglint. Daarom eerder lekkage?
Eenvoudiger lagering?
Minder mooie kleur zilver
Nogal wat verschillen dus. Maar wellicht kun je voor iets mee geld een setje "04 Crosmax Enduro krijgen. Is echt wel een kwaliteit beter!
Groet, Lars
Ja, de velgen zitten er al onder en het is de 2004 editie , zilver uitgevoerd, en er kunnen schijfremmen opgemonteerd worden., rem zelf dus met V- brakes. Nadeel is misschien inderdaad de luchtdichtheid van de band in combinatie met de velg. En mocht ik er met een normale binnenband mee gaan rijden wordt het setje misschien ook wel weer zwaarde dan de crossride met normale binnen/buitenbanden
Kortom; ik hou me mond wel als het over wielsets (nieuwspul) gaat

Mavic crossride Gewicht voorwiel 730g, achterwiel 1020g
Mavic crossland Gewicht voorwiel 970g, achterwiel 1100g
voordeel crossland zit em misschien nog in het tubeless idee, maar als ik dit dus niet van plan ben, en met binnenbanden ga rijden hang ik dus...
kan dus van de mavic site herleiden dat de crossride niet meer wordt meegenomen in 2004
crossride zit bij b2build op 259 euri
crossland op ??? euri
Mavic crossland Gewicht voorwiel 970g, achterwiel 1100g
voordeel crossland zit em misschien nog in het tubeless idee, maar als ik dit dus niet van plan ben, en met binnenbanden ga rijden hang ik dus...
kan dus van de mavic site herleiden dat de crossride niet meer wordt meegenomen in 2004
crossride zit bij b2build op 259 euri
crossland op ??? euri
-
- Contacteer:
Naja weinig voorruitgang bij mavic zo te horen! Wat zijn die rakkers aan t doen vraag k me dan af ??? Khad nog niet zo naar de specs gekeken kwist alleen dat er een nieuwe crossland was. Nou das dan lekker!

op 199 pleuro......niet doen dus...
als die lekt.
haal je band van je velg, maak hem schoon met zeepsop, zowel velg als band, en dan monteren terwijl het sopje er nog op zit, naar 4 bar oppompen en ff nachtje laten staan.
Je zult merken dat die soms een knal geeft, is normaal, de band ze zich dan in de velg
haal je band van je velg, maak hem schoon met zeepsop, zowel velg als band, en dan monteren terwijl het sopje er nog op zit, naar 4 bar oppompen en ff nachtje laten staan.
Je zult merken dat die soms een knal geeft, is normaal, de band ze zich dan in de velg
-
Jan-fiets schreef:
Even ter verduidelijking: Crossland "03 is dus OOK tubeless! En kijk naar het gewichtsverschil: Ik vind het persoonlijk een zeer slechte ruil...
Tot slot: Tubeless zou ik zeker gebruiken. de buitenbanden zijn wel duurder, maar het rijdt erg fijn!
Groet, Lars
Lars: wel de goede termen gebruiken, je bedoelt niet Crossland "03 maar Crossroc "03.
-
klopt, foutje
Maar Crossrock 03 blijft beter dan crossland 04
groet, lars

Maar Crossrock 03 blijft beter dan crossland 04
groet, lars
-
- Contacteer:
en dat is een slechte zaak!