leuk geprijsde fully voor lichte UA en XC
Moderators:JJ, Beheerders
hey,
ik ben op zoek naar een volgeveerde mountainbike. is er met een budget van maximaal 900 euro wat te krijgen van kwaliteit of niet? Nieuw of tweedehands maakt niet zoveel uit. Ik vroeg me gewoon af of de kwaliteit van de fullies uit die prijsklasse wel o.k. kan zijn.
stumpjumper ;
http://www.marktplaats.nl/markt/fietsen ... tumpjumper (die is dan wel wat duurder)
cube XC comp 2003;
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=3092
Of is het verstandig om ergens op duitse sites te gaan zoeken?
zo ja, welke?
overjarige 2003 modellen zouden nu in de uitverkoop moeten zijn toch?
bedankt!
ik ben op zoek naar een volgeveerde mountainbike. is er met een budget van maximaal 900 euro wat te krijgen van kwaliteit of niet? Nieuw of tweedehands maakt niet zoveel uit. Ik vroeg me gewoon af of de kwaliteit van de fullies uit die prijsklasse wel o.k. kan zijn.
stumpjumper ;
http://www.marktplaats.nl/markt/fietsen ... tumpjumper (die is dan wel wat duurder)
cube XC comp 2003;
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=3092
Of is het verstandig om ergens op duitse sites te gaan zoeken?
zo ja, welke?
overjarige 2003 modellen zouden nu in de uitverkoop moeten zijn toch?
bedankt!
Re:leuk geprijsde fully voor lichte UA en XC
wat is lichte ua?
in mijn ogen zoek je een sterke xc fiets. wil je hard gaan in het bos? diep zitten, lichte fiets? dan kun je daar niet mee ua rijden. foute houding/te zwak.
andersom: wil je van trappen af rijden en wat drops doen? dan ga je ploeteren in het bos.
get my point?
in mijn ogen zoek je een sterke xc fiets. wil je hard gaan in het bos? diep zitten, lichte fiets? dan kun je daar niet mee ua rijden. foute houding/te zwak.
andersom: wil je van trappen af rijden en wat drops doen? dan ga je ploeteren in het bos.
get my point?
- Rinse Appelstroop
- Contacteer:
SHIFT 00 schreef:
wat is lichte ua?
get my point?
Dit klopt helemaal. Alleen als jij bijvoorbeeld je houding in het midden houd. Dan zal het lukken. Maar dat is dan voor beiden niet echt prettig.
Rinse
-
- Forumbeheerder
behalve een FR a la Kona ga je er niet uikomen want XC zijn de lichtst gebouwde fietsjes en UA is t slopendste dat je kan doen, hence de stevigste fietsen.
Als je beide met 1 fiets wil doen ga je serieuze compromissen moeten nemen.
Als je beide met 1 fiets wil doen ga je serieuze compromissen moeten nemen.
SHIFT 00 schreef:
wat is lichte ua?
get my point?
yeahh, thanks, ik snap het. een sterke XC fiets dan. naja, dan moet ik met de tijd maar een tweede fiets aan gaan schaffen. wat is een sterke XC fiets voor een betaalbare prijs? waar op te letten?
Als je al een combi XC-UA zoekt dan zou ik geen fully nemen, XC-fully"s zijn nml. heel kwetsbaar
Gewoon een stevige hardtail in een klein maatje en als je dan echte een eind wilt XC-en zadel omhoog, ander stuurpennetje, misschien zelfs een ander wielsetje zodat je banden niet hoeft te wisselen (laag gewicht van wiel + band scheelt zooooo veel voor lekker XC) Als vork gewoon een lekkere stevige Marzocchi met iets van 110mm of een psylo met u turn.
tsjek de Black in mijn signature daar kloot ik wat mee aan in de stad, maar voor vakanties komt er een ander licht wielsetje in, lichte XC-bandjes, ander vorkje en dan rijdt mijn vriendin er mee op mijn manier is ie iets van 14,5 kg andere setup is ie iets van 12 kilo.
Ik denk dat met jou budget dat gewoon echt het beste is, je zal er de meeste lol mee beleven, en op een hardtail leer je het het best
En met 2,35 banden en stevig wiel setje mis je die achtervering echt niet zo bij trapjes enzo, gewoon iets harder vanaf rijden dan voel je de treden niet eens

tsjek de Black in mijn signature daar kloot ik wat mee aan in de stad, maar voor vakanties komt er een ander licht wielsetje in, lichte XC-bandjes, ander vorkje en dan rijdt mijn vriendin er mee op mijn manier is ie iets van 14,5 kg andere setup is ie iets van 12 kilo.
Ik denk dat met jou budget dat gewoon echt het beste is, je zal er de meeste lol mee beleven, en op een hardtail leer je het het best

hey, is 14,5 niet zwaar bergop? is ie met de UA setup zwaarder dan de XC?
hmm, ja, ik denk dat ik inderdaad maar even beter moet bedenken wat ik wil
UA fietsjes zijn opzich niet eens zo duur, een goeie XC wel.
in ieder geval bedankt voor de uitleg
hmm, ja, ik denk dat ik inderdaad maar even beter moet bedenken wat ik wil

-
M.A. schreef:
hmm, ja, ik denk dat ik inderdaad maar even beter moet bedenken wat ik wil![]()
ander vorkje en dan rijdt mijn vriendin er mee op mijn manier is ie iets van 14,5 kg andere setup is ie iets van 12 kilo.
M.A. schreef:
Yeah, martijn wint de IQ test: logisch inzicht ;D
14,5 is zwaar bergop, maar nog prima te doen, 12 kilo is gewoon redelijk! en bij elke zware fiets: lichte wieltjes met lichte bandjes doen wonderen als je er mee wilt XC-en!! Het gaat dus niet puur om het gewicht maar ook waar het zit.
Wytze schreef:
[M.A. schreef:
---------->Yeah, martijn wint de IQ test: logisch inzicht ;D
14,5 is zwaar bergop, maar nog prima te doen, 12 kilo is gewoon redelijk! en bij elke zware fiets: lichte wieltjes met lichte bandjes doen wonderen als je er mee wilt XC-en!! Het gaat dus niet puur om het gewicht maar ook waar het zit.
tsjek de Black in mijn signature daar kl**t ik wat mee aan in de stad, maar voor vakanties komt er een ander licht wielsetje in, lichte XC-bandjes, ander vorkje en dan rijdt mijn vriendin er mee op mijn manier is ie iets van 14,5 kg andere setup is ie iets van 12 kilo.
////////////////////////
das 52 woorden in 1 zin, 20 is drs niveau. daarnaast zegt ie eerst dat er allemaal dingen verwisseld worden en hij op die manier 14,5 kg weegt en op de andere manier 12, ik ben niet stom met je inzicht, ggrrrmmbll :-*
waarom denk je dat ik het vraag, ik weet wel dat een XC fiets lichter is dan een UA. .... pizzaabezorger!
is een scott geen oplossing?"scott fullies zijn niet al te duur tweedehands.
UA zou ik op een hardtial doen. en nie top een scott fully
de specialized enduro is wel geschikt voor wat zwaarder werk denk ik. ik twijfel een beetje aan de kwaliteit van scott fullies.
-
M.A. schreef:
is een scott geen oplossing?"scott fullies zijn niet al te duur tweedehands.
nee.

haha, die is cool Xtuv
en chill gast was maar een grapje :-* dit is forum daar hoef je toch niet altijd serieus te zijn......
........enneh ik bezorg geen pizza"s, maar leg die es uit?
On topic: goedkope fully"s zuigen gewoon hard, ze breken, ze mollen je dempers, ze zijn zwaar, ze hebben geen progressieve vering, je hebt er alleen maar last van als je meer dan één km fietst
(mijn idee :-X )

en chill gast was maar een grapje :-* dit is forum daar hoef je toch niet altijd serieus te zijn......
........enneh ik bezorg geen pizza"s, maar leg die es uit?
On topic: goedkope fully"s zuigen gewoon hard, ze breken, ze mollen je dempers, ze zijn zwaar, ze hebben geen progressieve vering, je hebt er alleen maar last van als je meer dan één km fietst
(mijn idee :-X )
Wytze schreef:
haha, die is cool Xtuv![]()
nou ik kon d"r niet echt om lachen hoor.. :-X :P
lol,
ik heb dus een scott gekocht, zwaar is ie niet, 11 kilo ofzo een g-zero pro
en nu hopen dat dat me niet gebeurt ;D
ik heb dus een scott gekocht, zwaar is ie niet, 11 kilo ofzo een g-zero pro
en nu hopen dat dat me niet gebeurt ;D
hey xtuv,
kon je daar nog wat mee? met die scott of was het einde vgerhaal? het lijkt erop dat er nog wel wat aan te doen is.....maar prettig is het niet :?n
///edit
ik zag niet dat de achterbrug onder los zat :P
kon je daar nog wat mee? met die scott of was het einde vgerhaal? het lijkt erop dat er nog wel wat aan te doen is.....maar prettig is het niet :?n
///edit
ik zag niet dat de achterbrug onder los zat :P
Tsja, bij het scharnierpunt onder afgebroken.. en de demper is krom.
Hoofdframe ziet er nog goed uit, achterbrug is wel kapot.
Misschien is het nog te maken door er een nieuwe achterbrug en demper op te zetten ofzo. Maar garantie kan ik niet op rekenen, ik had "m ook 2e hands gekocht, vorige eigenaar wist van niks en "had de bonnetjes net weggegooid" ::) scott is ook lastig te berijken, heb gemaild met de importeur maar die werken ook niet lekker mee, en zonder garantie ofzo leek er niks van te komen.
Ondertussen wist ik al dat ik in het begin een fout gemaakt had door dat ding te kopen en rijd nu lekker op "n hardtail rond.. :P http://home.hccnet.nl/a.j.huijbregts/sa ... sklein.jpg
Hoofdframe ziet er nog goed uit, achterbrug is wel kapot.
Misschien is het nog te maken door er een nieuwe achterbrug en demper op te zetten ofzo. Maar garantie kan ik niet op rekenen, ik had "m ook 2e hands gekocht, vorige eigenaar wist van niks en "had de bonnetjes net weggegooid" ::) scott is ook lastig te berijken, heb gemaild met de importeur maar die werken ook niet lekker mee, en zonder garantie ofzo leek er niks van te komen.
Ondertussen wist ik al dat ik in het begin een fout gemaakt had door dat ding te kopen en rijd nu lekker op "n hardtail rond.. :P http://home.hccnet.nl/a.j.huijbregts/sa ... sklein.jpg
-
- Forumbeheerder
azl nu wel te laat zijn
maar een DMR trailstar, een Planet X compo of een commencal pasta, dat is wat voor jou
maar een DMR trailstar, een Planet X compo of een commencal pasta, dat is wat voor jou
hey xtuv,
uit welk jaar komt die scott van jou?
M.A. schreef:
hey xtuv,
2000
Scott Octane FX-3 is "t.

zonde man
echt kut, ik zou zeker mn best doen om scott verantwoordelijk te stellen want di is gewoon kut.
ga je em nog repareren? Anders laat je scott de reparatie betalen..

echt kut, ik zou zeker mn best doen om scott verantwoordelijk te stellen want di is gewoon kut.
ga je em nog repareren? Anders laat je scott de reparatie betalen..