fietsrugzak +25L
Moderator:Beheerders
Zijn er hier mensen die af en toe met een rugzak rijden?
Ik zoek namelijk een rugzak die erg handig is, niet te zwaar, comfy, ....
Hij moet zeker meer dan 25L groot zijn, liefst naar de 30L toe.
Bovendien moet hij ook een drinkreservoir kunnen wegbergen.
Had gedacht aan een Deuter Transalpine 30.
Iemand ervaringen?
Mercikes
Ik zoek namelijk een rugzak die erg handig is, niet te zwaar, comfy, ....
Hij moet zeker meer dan 25L groot zijn, liefst naar de 30L toe.
Bovendien moet hij ook een drinkreservoir kunnen wegbergen.
Had gedacht aan een Deuter Transalpine 30.
Iemand ervaringen?
Mercikes
-
- Contacteer:
Re:fietsrugzak +25L
Camelbak TransAlp. Is ook ongeveer 30 liter. hij is alleen niet echt cheap geloof ik. Maar wel voor MTB gemaakt!
de camelbak H.A.W.G is ongeveer 20 liter.
Zie: www.camelbak.com
Ps. let goed op, vaak geven merken op een rugtas een naam met een nr. bijvoorbeeld 30. Die 30 zou dan voor t aantal liters moeten staan. Toch als je 2 verschillende "30"liter tassen naast elkaar ziet kun je soms echt duidelijk zien dat de 1 veel groter is dan de ander
Kheb zelf op de fiets geen ervaring met zulke grote tassen
de camelbak H.A.W.G is ongeveer 20 liter.
Zie: www.camelbak.com
Ps. let goed op, vaak geven merken op een rugtas een naam met een nr. bijvoorbeeld 30. Die 30 zou dan voor t aantal liters moeten staan. Toch als je 2 verschillende "30"liter tassen naast elkaar ziet kun je soms echt duidelijk zien dat de 1 veel groter is dan de ander

Kheb zelf op de fiets geen ervaring met zulke grote tassen
- Rinse Appelstroop
- Contacteer:
Ik rij zelf met een Camelbak Rocket, maar het gebeurt ook vaak dat ik ergens heen moet en kleding mee moet nemen. Dan gebruik ik de Vrijbuiter Tour
Dit is een 30L model met heup en borst banden. Is goed mee te fietsen. Verder donder ik gewoon mijn camelbak zak erin.
http://www.vrijbuiter.nl/htmlbestanden/ ... /tour.html
Rinse
Dit is een 30L model met heup en borst banden. Is goed mee te fietsen. Verder donder ik gewoon mijn camelbak zak erin.
http://www.vrijbuiter.nl/htmlbestanden/ ... /tour.html
Rinse
Kijk even op de site van Bever Zwerfsport. Daar staat de catalogus in pdf vorm. Misschien niet heel interresant om bij te kopen omdat je belgië komt, maar wel omdat ze uitgebreid info geven over een groot aantal merken. Oa welk type geschikt is om te gebruiken met waterreservior.
Ik heb net zelf een The North Face Recon gekocht, 30 L met heup en borst gordel, en compressie banden aan de zijkant. Alleen geen apart vak voor een camelbak
. Wel ideaal om mee te lopen (tested in NYC) en fietsen in de stad (backhoppen lukt prima
). Gebruik hem om ook kleren mee te nemen naar mn werk als ik op de fiets ga.
Deuter is volgens mij ook wel OK, in de duitse bike worden ze volgens mij altijd goed getest. Heb er zelf ook nog even naar gekeken.
stzr.
Ik heb net zelf een The North Face Recon gekocht, 30 L met heup en borst gordel, en compressie banden aan de zijkant. Alleen geen apart vak voor een camelbak

Deuter is volgens mij ook wel OK, in de duitse bike worden ze volgens mij altijd goed getest. Heb er zelf ook nog even naar gekeken.
stzr.
Nog eens even naar boven geschopt...
Misschien dat er nog iemand iets kwijt wilt.
Misschien dat er nog iemand iets kwijt wilt.
Deuter heeft goede rugzakjes, moet je wel los een drinkzak kopen. Is niet duur en met ventilatie. Lowe Flywheel is ook goed geen ventilatie wel comfort. Heb zelf van salomon een 20 l zak met ruimte voor Camelbak vulling. Is vooral heel licht gezien ik nog wel eens adventure races doe.
Keus bij Bever is zeer groot alleen ze zijn niet goedkoop in mijn ogen.
Veel succes
Keus bij Bever is zeer groot alleen ze zijn niet goedkoop in mijn ogen.
Veel succes
je kan ook in de richting van nomad kijken die heeft ook leuk spul. En is niet zo duur als camelbag ,maar bij camelbag krijg je wel zo een infuus bij.
-
- Contacteer:
Ik denk dat nomad niet echt tassen heeft die voor het biken ideaal zullen zijn. En Nomad werkt ook niet echt met waterzakken. T kan er vaak wel in maar je moet t idd altijd los erbij kopen, dan vraag jeje af wanneer je beter af bent, zowel met de prijs als de ergonomie!

- dobbel our zero
ik heb een dakine heli pro
kan ook zo"n waterzakkie in,
geen id hoeveel liter inhoud de tas zelf heeft
kan ook zo"n waterzakkie in,
geen id hoeveel liter inhoud de tas zelf heeft
Bij Perry sport hebben ze wat normale rugzakken maar zijn onwijs licht. Hele speciale materiaal zit echt lekker en ook speciaal plek voor een waterzak en een gat waar de slang naar buiten kan.
Ook ken je bij hun goedkope waterzakken kopen

19,99 euro en 2 liter kan erin. Ook handig is dat je op deze zakken een dop van een cola fles pas en deze slang met dop op een cola fles kan zetten.
Deze is wel lastig om schoon te maken in vergelijking met Camelbag. Alleen is deze wel goedkoper dan de 2liter versie van camelbag.
Ook ken je bij hun goedkope waterzakken kopen

19,99 euro en 2 liter kan erin. Ook handig is dat je op deze zakken een dop van een cola fles pas en deze slang met dop op een cola fles kan zetten.
Deze is wel lastig om schoon te maken in vergelijking met Camelbag. Alleen is deze wel goedkoper dan de 2liter versie van camelbag.
Bever zit ook in Merksem (Antwerpen) en wellicht op meer plaatsenRigard schreef:Kijk even op de site van Bever Zwerfsport. Daar staat de catalogus in pdf vorm. Misschien niet heel interresant om bij te kopen omdat je belgië komt
stzr.
Anyway, ik zou voor de Deuter Superbike L gaan, bevalt al jaren uitstekend.
Zelf heb ik een Deuter Superbike L en een Deuter Racer X-air, beide bevallen erg goed.
De Deuter Transalpine staat ook goed aangeschreven voor alpencross en huttentrektochten.
Mijn persoonlijke favoriet boven de 30ltr.?
De Osprey Atmos, verkrijgbaar in 25/35/45/55ltr
http://mirror.altrec.com/images/shop/ph ... 9257_l.jpg
http://www.usoutdoorstore.com/outlet/im ... mos_50.jpg
Ik heb zelf voor hiking eenOsprey Crecent 70 rugzak en die zit erg goed in elkaar.
De Atmos serie is oa gemaakt voor adventure-racing en fast&light-hiking.
Lichte maar stevige materialen en zinnige details maar geen fratsen.
De Deuter Transalpine staat ook goed aangeschreven voor alpencross en huttentrektochten.
Mijn persoonlijke favoriet boven de 30ltr.?
De Osprey Atmos, verkrijgbaar in 25/35/45/55ltr
http://mirror.altrec.com/images/shop/ph ... 9257_l.jpg
http://www.usoutdoorstore.com/outlet/im ... mos_50.jpg
Ik heb zelf voor hiking eenOsprey Crecent 70 rugzak en die zit erg goed in elkaar.
De Atmos serie is oa gemaakt voor adventure-racing en fast&light-hiking.
Lichte maar stevige materialen en zinnige details maar geen fratsen.
Put the fun between your legs!
-
Kijk eens rond bij de snowboardmerken. www.burton.com bijvoorbeeld.
-