Advies trek fuel
Moderators:JJ, Beheerders
Ben na 5 jaar HT (klein pulse) nu toch aan het denken over FS.
Mijn HT is een XL frame en ik ben 193 cm lang nu vraag ik mij af of ik op een 19,5 uit de voeten kan?
En hoe een 19,5 of 21 eruit ziet heeft iemand toevallig een foto van een fuel in deze maat?
Twijfel nog tussen 90 (mijn 1 jaar oude xtr components erop) of de 95 ( een heel stuk mooier kwa kleur)
Mijn HT is een XL frame en ik ben 193 cm lang nu vraag ik mij af of ik op een 19,5 uit de voeten kan?
En hoe een 19,5 of 21 eruit ziet heeft iemand toevallig een foto van een fuel in deze maat?
Twijfel nog tussen 90 (mijn 1 jaar oude xtr components erop) of de 95 ( een heel stuk mooier kwa kleur)
Re:Advies trek fuel
Ik zou een large nemen als ik 1,93 was...
-
Met jouw lengte: ZEKER voor een XL gaan! Ikzelf ben 1.90 (met relatief lange benen) en mijn vorige fiets (Gary Fisher met Genesis geometry) is quaframehoote/lengte geometrie gelijk aan de moderne Treks.
L gaat voor jou echt niet passen! Je gaat moeiljik een voldoend lange zadelpen vinden, het stuur komt te laag en de bovenbuis wordt te kort (dit alhoewel deTreks/FIshers lange bovenbuizen hebben).
Met een lang frame lever je wel wel wat in op wendbaarheid, maar je hebt in technische passages meer controle. Ik heb op mijn huidige fiets (Giant NRS maat L, die"s een stuk kleiner dan de Trek) eerder het gevoel over de kop te slaan!
Nog een tip: 180mm cranks, heb je een grotere hefboom en je zwaartepunt komt wat lager te liggen.
Groet, Lars
L gaat voor jou echt niet passen! Je gaat moeiljik een voldoend lange zadelpen vinden, het stuur komt te laag en de bovenbuis wordt te kort (dit alhoewel deTreks/FIshers lange bovenbuizen hebben).
Met een lang frame lever je wel wel wat in op wendbaarheid, maar je hebt in technische passages meer controle. Ik heb op mijn huidige fiets (Giant NRS maat L, die"s een stuk kleiner dan de Trek) eerder het gevoel over de kop te slaan!
Nog een tip: 180mm cranks, heb je een grotere hefboom en je zwaartepunt komt wat lager te liggen.
Groet, Lars
Dit is 19,5 inch. Ben zelf 1,83 en heb redelijk lange benen. En volgens mij is de maat na 19,5 21,5" (en niet 21") bij Trek. Ik schat dat je beter af bent met een 21,5 inch maar beter is het om te proberen.
Groter plaatje: http://oege.ie.hva.nl/~rossum18/fiets.jpg
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Dit is een 21.5 Fuel van een jaar of drie terug..
FIjne fiets..
Zou wel even proberen als je de kans krijgt..
FIjne fiets..
Zou wel even proberen als je de kans krijgt..

@JJ
Ik heb 1 november een Fuel 90 19,5 om te testen
en 8 november een Epic maat L om te testen daarna moet de keus worden gemaakt.
Wat is jou lengte eigenlijk ?
groet.
Ik heb 1 november een Fuel 90 19,5 om te testen
en 8 november een Epic maat L om te testen daarna moet de keus worden gemaakt.
Wat is jou lengte eigenlijk ?
groet.
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Ik ben 1.96, volgens mij stond het zadel nog niet op de juiste hoogte hier (moest nog iets hoger).
Dit is een foto toen ie net uit de doos kwam...
Succes met testen, als ie past heb je er een perfecte fiets aan, over de Epic weet ik niks, nog nooit op gereden..
Dit is een foto toen ie net uit de doos kwam...
Succes met testen, als ie past heb je er een perfecte fiets aan, over de Epic weet ik niks, nog nooit op gereden..
Ik ben 1.90 en heb ook een fuel 90 xl= 21.5 maar ga hier wel een iets kortere stuurpen op zetten. Een L is net wat te klein voor je denk ik. Verder
echt een lekkere fiets!
echt een lekkere fiets!
ga lekker langs op Bikemotion in Utrecht en vraag alle info bij Trek