Re:DT swiss 240 S
Moderator:Beheerders
Heeft iemand hier ervaring met het open gooien van een DT Swiss 240 S disc achternaaf???
Hij maakt niet genoeg geweld en moet dus harder gaan brullen die freewheel, maar dan moet hij wel open om hem droger te maken....
Massol
Hij maakt niet genoeg geweld en moet dus harder gaan brullen die freewheel, maar dan moet hij wel open om hem droger te maken....
Massol
Rijd er eens een tijdje mee, in het begin maken ze nooit veel geluid...
Dit is een notools systeem.
Je moet eerst de cassette eraf halen,dan het einddopje van de as eraf trekken.Dan moet je in principe de freeweelbody eraf trekken.Met behulp van een oude cassette gaat dit beter (je hebt dan iets om kracht op te zetten).
Je moet eerst de cassette eraf halen,dan het einddopje van de as eraf trekken.Dan moet je in principe de freeweelbody eraf trekken.Met behulp van een oude cassette gaat dit beter (je hebt dan iets om kracht op te zetten).
duurt al zo"n end voordat je hem iets of wat begint te horen...
Nu ik in de winter niet met mijn crossmax SL ga rijden moet ik natuurlijk wel iets anders hebben om mee te posen en iets wat bruut hard geweld maakt!!
Helemaal zonder tools??? Lijkt me sterk eerlijk gezegd. mavic heeft een van de simpelste systemen en daarbij heb je altijd nog 2 inbus sleutels voor nodig..... Maar het zou kunnen, ga het van de week een keer proberen
Massol
Nu ik in de winter niet met mijn crossmax SL ga rijden moet ik natuurlijk wel iets anders hebben om mee te posen en iets wat bruut hard geweld maakt!!
Helemaal zonder tools??? Lijkt me sterk eerlijk gezegd. mavic heeft een van de simpelste systemen en daarbij heb je altijd nog 2 inbus sleutels voor nodig..... Maar het zou kunnen, ga het van de week een keer proberen
Massol
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Ik hoop dat je de 240 bedoelt, anders ben je een van de gelukkigen met de nieuwe 240S naven, dat zou erg stoer zijn, ben er erg benieuwd naar...
De 240 body kunje er idd zonder tools vanaf trekken. gewoon de (nog gemonteerde) cassette met twee handen vast pakken en voorzichtig wrikkend van het naafhuis trekken. Er zit nog een endkap voor, deze of eerst verwijderen, of samen met de body eraf trekken.
Maar het is verstandig om even de pdf te downloaden van www.dtswiss.com, daar staat het allemaal precies in met plaatjes..
Suc6
JJ
De 240 body kunje er idd zonder tools vanaf trekken. gewoon de (nog gemonteerde) cassette met twee handen vast pakken en voorzichtig wrikkend van het naafhuis trekken. Er zit nog een endkap voor, deze of eerst verwijderen, of samen met de body eraf trekken.
Maar het is verstandig om even de pdf te downloaden van www.dtswiss.com, daar staat het allemaal precies in met plaatjes..
Suc6
JJ
ben idd een van de gelukkigen met een 240 s naaf!!!!!!
hoppaaaa
Heb hem net uit mekaar gehaald en iid geen tools nodig. End cap in de bankschroef en voorzichtig eraf trekken en de hele zooi komt al los.
Overtollig ver eruit halen, dunne olie erin en brullen die freewheel!!!!
Nog harder dan een droge crossmax sl!!!
Massol en bedankt voor de tips
hoppaaaa
Heb hem net uit mekaar gehaald en iid geen tools nodig. End cap in de bankschroef en voorzichtig eraf trekken en de hele zooi komt al los.
Overtollig ver eruit halen, dunne olie erin en brullen die freewheel!!!!
Nog harder dan een droge crossmax sl!!!
Massol en bedankt voor de tips
waarom niet met je xmax sl in de winter?
je wilt ze een beetje sparen?
je wilt ze een beetje sparen?
Inderdaad!! De SL"s zijn gewoon mijn wedstrijd wielen en de wielset met een de 240 S die origineel in me bike zaten hou ik gewoon om bijvoorbeeld met heel slecht weer mee te rijden.
Kwestie van de SL een beetje netjes houden, zuinig zijn op je spullen eej!!!
Massol
Massol
rob_the_biker schreef:
::)
We zijn toch aan het mountainbiken? ::)
Ok dan...
Maja, die 240S zou ik eerder beter houden dan die SL´etjes...
Maar die zijn wel een stuk modderbestendiger als die Mavico"s ;D
als je ze goed onderhoud houd je ze altijd wel netjes toch?
en die naven van mavic zijn toch ook goed modderbestendig? veel goede dingen over gehoord, de x max naven dan he
en die naven van mavic zijn toch ook goed modderbestendig? veel goede dingen over gehoord, de x max naven dan he
De SL"s houd ik liever gewoon netjes omdat ik bij de wedstrijden wielen wil hebben die het ook elke wedstrijd 2 uur uithouden....
Dat er een kras of weet ik wat op komt kan we weinig boeien al is het natuurlijk wel sonde...
Die 240 S zit zo op het eerste gezicht van binnen beter in elkaar om zooi buiten te houden dan de Mavic naven. Iedereen roept allemaal wel dat mavic perfect is, maar na een winter zijn toch echt ook je lagers aardig aan vervanging toe, en ik spreek uit ervaring!!!
Enne Dn Helle, ik weet niet hoe het met jou smaak is gesteld, maar een set Crossmax SL disc doet mij en menigeen ander VEEL meer dan een simpele set met een paar "gewone" Dt Swiss 240 S naven en X819 UST velgen.... maarja smaken verschillen, al is die van mij dus wel beter :P
Massol
Dat er een kras of weet ik wat op komt kan we weinig boeien al is het natuurlijk wel sonde...
Die 240 S zit zo op het eerste gezicht van binnen beter in elkaar om zooi buiten te houden dan de Mavic naven. Iedereen roept allemaal wel dat mavic perfect is, maar na een winter zijn toch echt ook je lagers aardig aan vervanging toe, en ik spreek uit ervaring!!!
Enne Dn Helle, ik weet niet hoe het met jou smaak is gesteld, maar een set Crossmax SL disc doet mij en menigeen ander VEEL meer dan een simpele set met een paar "gewone" Dt Swiss 240 S naven en X819 UST velgen.... maarja smaken verschillen, al is die van mij dus wel beter :P
Massol
rob_the_biker schreef:
Massol
Je smaak goed vinden is een punt van hoge eigendunk.
Een setje Crossmax SL vergelijken met handgespaakte wielen vind ik wazig.
Want een setje Crossrockertjes vind ik zelf mooier dan crossmax.
Hetzelfde dat ik een setje CK met x317 ofzo ook moier vind dan crossmaxen, zonder dat ik naar het aspect kwaliteit kijk.
Hetzelfde dat ik de shimano wielen ook totaal niet mooi vind.
En nogmaals, dit is mijn smaak, en die dring ik in ieder geval niet op... :P
Want een setje Crossrockertjes vind ik zelf mooier dan crossmax.
Aparte smaak heb jij zeg....
Laat verder maar zitten trouwens, ieder zen eigen ding, anders zouden we allemaal met dezelfde dingen rond rijden!!
Massol
Keey....
Andere vraag, heb je nu al een foto kunnen resizen en op I-net kunnen knallen? ben nog altijd benieuwd naar je bike, en met mij zijn er nog een paar denk ik zo...
Andere vraag, heb je nu al een foto kunnen resizen en op I-net kunnen knallen? ben nog altijd benieuwd naar je bike, en met mij zijn er nog een paar denk ik zo...
Dn Helle schreef:
Keey....
Geduld is een schone zaak, hehehehe :P
Ik zal ervoor gaan zorgen!
rob_the_biker schreef:
Op de brandstapel ermee!!
Geef mij maar een zelf samengesteld setje...