prijs/kwaliteit efficient?
Moderators:JJ, Beheerders
Ik vraag me af of sommige fietsen prijs/kwaliteit nog wel efficient zijn. Ik rij net 2 rondjes op Schoorl met een Gazelle Ultimate van 190 euro en mn rondetijden zijn voor een beginner niet zo dramatisch. Ik vraag me af of ik nou echt een minuut sneller zou rijden met een Klein of Cannondale oid. Mn fiets is nog eens ongeveerd, heeft 21 versnellingen en is Acera/sram 5/stx afgemonteerd. Ik reed 1 uur en 45 minuten over die twee rondes Schoorl in de regen. Daarnaast ben ik beginnend mountainbiker. Wat vinden jullie ervan?
thx
thx
Re:prijs/kwaliteit efficient?
ik denk dat een hele duren fiets niet heel erg veel scheelt.
Maar het is niet deels prestatie wat je koopt, maar ook een beetje voor de heb. Bij mij dan, ik vind het gewoon leuk en heb het geld er ook voor over om mooie spullen te kopen.
Maar het is niet deels prestatie wat je koopt, maar ook een beetje voor de heb. Bij mij dan, ik vind het gewoon leuk en heb het geld er ook voor over om mooie spullen te kopen.
probeer maar eens honderd rondjes te rijden op die fiets door de regen............daarna weet je wel waarom mensen investeren in dure onderdelen en een geil freempie.
..."t is natuurlijk zoals ZAG zegt voor de heb....
..."t is natuurlijk zoals ZAG zegt voor de heb....

- Rinse Appelstroop
- Contacteer:
Denk dat het wel degelijk verschil maakt, naast dat het gewoon voor de heb is. Afgelopen zondag heb ik de hondsrug classic gereden. Daar was het modderig. In de laatste rond heb ik mensen langs de kant zien staan met vast gelopen kettingen etc. ik heb er zelf nergens last van gehad.
In schoorl zal je het merken als de fiets lichter is. En snel en zeker kunnen schakelen en een goeie (Verende) voorvork kan in schoorl heel veel schelen.
RInse
In schoorl zal je het merken als de fiets lichter is. En snel en zeker kunnen schakelen en een goeie (Verende) voorvork kan in schoorl heel veel schelen.
RInse
- Xircuit
- Contacteer:
Wat jij zegt, M.A., dat dacht ik ook, tot dat je op een "echte fiets" gaat zitten...
en
bling bling is natuurlijk ook belangrijk....
en

en je heb meer zekerheid
die goedkope fietsjes willen wel eens breken als je wat meer gaat doen dan rond fietsen, daar heb ik last van gehad.
en natuurlijk bling bling......
die goedkope fietsjes willen wel eens breken als je wat meer gaat doen dan rond fietsen, daar heb ik last van gehad.
ja ;D MAARRRRR
vanaf welke prijs is het nog efficient vinden jullie? Noem een richtprijs (nieuw of tweedehands, maakt niet uit wat je noemt, vermeld dan wel welke he?
)
vanaf welke prijs is het nog efficient vinden jullie? Noem een richtprijs (nieuw of tweedehands, maakt niet uit wat je noemt, vermeld dan wel welke he?

Hier op het forum wordt deze errug veel aangeraden.
En terecht.Een mooie beginnersbike voor niet veel pieken, en veel kwaliteit...
En terecht.Een mooie beginnersbike voor niet veel pieken, en veel kwaliteit...

hmmmm, das og niet eens zo gek nee

ik ga erover denken

dank je, een goeie tip

M.A. schreef:
ja ;D MAARRRRR
vanaf welke prijs is het nog efficient vinden jullie? Noem een richtprijs (nieuw of tweedehands, maakt niet uit wat je noemt, vermeld dan wel welke he?)
1400-1500 euri vind ik een kritieke grens dat je met een goed frame en XT en goede vork kan rijden. Ga je fullsuspension dan moet toch echt meer betalen natuurlijk. En als je Cannondale rijdt is het eigenlijk al zonde van je geld want daar betaal je relatief gezien meer voor de reclame dan voor let"s say Cube of Ghost.
peter schreef:
en je heb meer zekerheid
Dat gebeurd ook met a-merk fietsen hoor dus dat is al geen reden om geen b-merk te kopen.
- @sph@ltdude
- Contacteer:
Geometrie wil ook wel eens schelen. Met een meer racegerichte positie kun je meer kracht zetten bergop. Ik denk dat je op jouw Gazelle vrij ver achter het bracket zit. Dat daalt zekerder, maar klimt minder.
Enne...... aan je verhaal te zien is voor jou de prijs / fun verhouding iig dik in orde
. Da"s ook belangrijk! Het kan altijd duurder, maar ook op een goedkope fiets kun je veel lol hebben! Het kan alleen wel demotiverend zijn om te zien dat mensen op snelle lichte XC-fietsjes echt behoorlijk sneller zijn (ik werd gisteren op een licht parcours ingehaald door iemand op een cyclocrosser, damn wat een verschil is dat), maar zolang je alleen fietst of samen met mensen die ook niet zulke snelle fietsen hebben maakt het niks uit.
Enne...... aan je verhaal te zien is voor jou de prijs / fun verhouding iig dik in orde

Sufkut schreef:
[peter schreef:
en je heb meer zekerheid
Dat gebeurd ook met a-merk fietsen hoor dus dat is al geen reden om geen b-merk te kopen.
ja dat is zo ze breken even snel.
-
- Contacteer:
Voor het breken zou k niet een dure fiets kopen. Breken kan altijd gebeuren, maar een dure MCM sneuvelt ook nog wel eens, net als dikke c"dales. Ik weet niet of dat wel zo"n argument is.
Stijfheid, geometrie en dergelijke lijken me belangrijker op een duur frame. Een goede vork en onderdelen helpen ook veel, en de rest moet je toch zelf doen.
Stijfheid, geometrie en dergelijke lijken me belangrijker op een duur frame. Een goede vork en onderdelen helpen ook veel, en de rest moet je toch zelf doen.
-
Cannondale is zowiezo altijd al zonde van het geld. :"(
HAHAHAHA, zegt degene die dik betaald voor een santos terwijl je precies dezelfde fiets bij S-tec koopt voor de helft van de prijs ;D
beetje jammer :-*
Wytze schreef:
HAHAHAHA, zegt degene die dik betaald voor een santos terwijl je precies dezelfde fiets bij S-tec koopt voor de helft van de prijs ;D
Nur SCC02 "01....
je kan ook op oude niet gewaxte ski"s skien maar je zal merken dat je dat al snel niet meer zo leuk zal vinden. is net hetzelfde bij fietsen.
- Xircuit
- Contacteer:
nee, die oude ongewaxte skies skieen heerlijk, super en er is niks beters.
tot dat je nieuwe ski"s koopt...
tot dat je nieuwe ski"s koopt...
Ik merk tussen verschillende (goedkope/dure) boards persoonlijk toch niet echt veel verschil, maar op een fiets merk ik het meteen als de geometrie niet echt spoort, verder schakelen, remmen, wielen, zadel... Heel veel verschillende dingen, terwijl een snowboard/ski (simplistisch)) eigenlijk maar gewoon een plank is....
Je merkt geen verschil tssen boards ???
Ehm heb je er dan alleen opgestaan of heb je ze ook geprobeerd? (en dan ook waar ze voor bedoeld zijn, park, pipe, oid)
Ehm heb je er dan alleen opgestaan of heb je ze ook geprobeerd? (en dan ook waar ze voor bedoeld zijn, park, pipe, oid)
idd ik heb (naast m"n echte board :P ) zo"n Ben reclame board en dat ding is echt te slap voor woorden, bij snelheid begint ie te klapperen en afzetten kun je er al helemaal niet mee (wel makkelijk tailrijden hehe
)
zoals met alles voor kwaliteit betaal je denk"k

zoals met alles voor kwaliteit betaal je denk"k