fizik aliante zadel
Moderator:Beheerders
Ik overweeg om m"n Bontrager model van 385g weg te mieteren, en zoek dus wat lichters. Het liefst onder bv 230g. Maar een plankje van 100g is niks voor mij. De aliante is 185g en zou nog wel comfortabel zijn?? Ervaringen?? andere opties in deze gewichtsklasse?
Ik rijd een fully en weeg 82kg
Emil
Ik rijd een fully en weeg 82kg
Emil
-
Re:fizik aliante zadel
ik heb altijd zo m"n twijfels bij dit soort vragen, iedereen heeft nen andere kont. Comfort verschilt dus per persoon, denk dat je hem zelf eens moet proberen bij een sjop!
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Alliante met carbo rails voor MTB wordt afgeraden, Rij zelf met Ti rails Alliante op mijn racefiets, ben 90 kilo en na een Jaar geen problemen, en ik vind het een heerlijk zadel...
Wat dacht je van een Flite Ti, zitten na een "break-in-period" super.
Het ging me ten dele om de ervaringen wat betreft comfort, maar ook betreffende evt zadelbreuken. Hoe kleiner/lichter hoe kwetsbaarder? ???
Die aliante van 185g is inderdaad carbon rails, en valt dus af. De tita versie is 230g, ook prima.
De flite tt tita is ook zeer licht, 165g en ziet er mooi uit ::), daarnaast goedkoper dan de aliante.
Ik zal volgende week eens rondkijken+"testen" in m"n LBS. Het lijkt me alleen anders dan in het bos met wortels, afdalingen ed. Vandaar dat ik vraag naar ervaringen. Uiteraard heb ik een kont met uniek profiel ;D, maar die zet ik maar niet op het forum :"(
Die aliante van 185g is inderdaad carbon rails, en valt dus af. De tita versie is 230g, ook prima.
De flite tt tita is ook zeer licht, 165g en ziet er mooi uit ::), daarnaast goedkoper dan de aliante.
Ik zal volgende week eens rondkijken+"testen" in m"n LBS. Het lijkt me alleen anders dan in het bos met wortels, afdalingen ed. Vandaar dat ik vraag naar ervaringen. Uiteraard heb ik een kont met uniek profiel ;D, maar die zet ik maar niet op het forum :"(
-
Ik heb een tijd gereden op een Selle Italia SLR XP, 165gram, daar komt me toch een comfort uit.
Daar zijn de silicone tieten van Pamela Anderson niks bij!
V.
PS: Ik rijd nu op een SLR, 135gram, nog steeds super!
V.
The Flying V schreef:
Ik heb een tijd gereden op een Selle Italia SLR XP, 165gram, daar komt me toch een comfort uit.
V.
Overdrijven is ook een vak hoor. ::)

Nee rijdt zelf met Fiz;ik Nisenes en ben er erg tevreden over.Als zoveele mededpérs zelfs Inzane rijdt er op, dus dat zegt nogal wat. ;D ;)Over betrouwbaarheid en kwaliteit en stevigheid.Ik heb zelf eerst 3 jaar met de eerste gereden voor xc een cow-ti en die heeft het 3 jaren goed volgehouden,zonder problemen te geven.En doet nou nog dienst op mn dual slaom fiets.
Tevens rijden daar veel profteams mee.Alsmede ook de Plateau.Dat is om aan te geven dat het zeer goede zadels zijn.
Maarja idd zoals Baqeulappe al zegt, het is heel persoonlijk.Probeer er dus een paar uit bij je Lbs.
Btw deze zadels wegen 265 gram met Ti-rails.
Arnold v.d.Hill. schreef:
mededpérs
wat is een mededpérs?
daar hoor jij ook bij, Enduro

sjuust..reason schreef: daar hoor jij ook bij, Enduro![]()

zo dan "mede-dp"ers."
mede-DP"ers