schijfrem probleem

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
savage
schijfrem probleem

Bericht door savage » za sep 27, 2003 5:26 pm

Heej wie kan me helpen. Me schijfrem doet het niet meer zoals ik van het loeder gewend was. Alles wat ie nu doet als ik rem (zo hard als ik kan) is piepen en kraken en een heeeeel klein beetje remmen. Ik heb hem al uit elkaar gehal, alles ontvet, schoongemaakt, maa rik word helmaal gek. Dat ding doet t gewoon niet naar behoren. Ps, mechisch (avid cps)

@sph@ltdude
Contacteer:

Re:schijfrem probleem

Bericht door @sph@ltdude » za sep 27, 2003 6:10 pm

Niet remmen, wel raar geluid...... blokjes versleten?

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » za sep 27, 2003 6:30 pm

CPS?

Loop naar uw fiets toe, kijk naar de klauw, u ziet een rood knopje in het midden van de klauw.

draai deze enkele malen om naar rechts.

indien dit niet helpt dient u blokken te wissellen.

grrrrr

Bericht door grrrrr » zo sep 28, 2003 7:23 pm

uw remblok/schijf is vet: u bent de lul. Dat wordt schuren, ontvetten met thinner en een half uur inremmen. Lang leve mijn magura"s

baquelappe

Bericht door baquelappe » zo sep 28, 2003 7:49 pm

grrrrr schreef: uw remblok/schijf is vet: u bent de lul. Dat wordt schuren, ontvetten met thinner en een half uur inremmen. Lang leve mijn magura"s
wat is dit nu weer voor onzin? Alsof de blokken van een Magura het wel gewoon doen als ze vet zijn ???

ZAG

Bericht door ZAG » zo sep 28, 2003 9:33 pm

als de blokken vet zijn kun je ze weggooien.
Met magura hetzelfde probleem hoor, gewoon een schifjrem probleem.
Maar dit ziet er inderdaad naar uit dat je nieuwe blokken moet kopen. Ontvet je schijf dan wel ff goed

Grobbebol

Bericht door Grobbebol » zo sep 28, 2003 9:56 pm

Blokjes zover gesleten dat de remhaan te ver moet worden aangetrokken en stuit tegen de remklauw zodat deze niet verder kan...gevolg is gepiep, het gevoel dat je de knokkels uit je vingers remt en een remkracht van lik me k*t. Met de rode stelknop kan je de blokjes iets aandraaien maar nieuwe blokjes monteren is toch echt de oplossing in zo"n geval.

Succes! ;)

savage

Bericht door savage » ma sep 29, 2003 7:13 pm

Goed, ebn dus weer aan de slag geweest met dat kreng. Nieuwe blokjes gekocht etc. hielp niet. Heb hem helemaal uit elkaar gehaald. Blijkt de binneste schroefring helmaal beschadigt te zijn. Ik kan die hele unit dus niet meer naar behoren in elkaar zetten. dit was dus waarschijnlijk ook het gehele probleem. Nu neem ik aan dka de boel naar Avid op moet sturen ofzo?

Sven

Bericht door Sven » ma sep 29, 2003 8:18 pm

Ga terug naar de dealer waar je je onderdelen hebt gehaald, leg het verhaal uit, en luister wat die beste man (of vrouw) voor je kan doen...

Ligt eraan of het een garantiegeval is of niet?

N I E L S

Bericht door N I E L S » di sep 30, 2003 10:31 am

natuurlijk, je had gewoon drukverlies. ik denk inderdaad niet dat je je benodigde schroefje ergens gemakkelijk zal vinden. Ik zou ook terug gaan.

Abuse that Sl*t

Bericht door Abuse that Sl*t » di sep 30, 2003 12:59 pm

M.A. schreef:
natuurlijk, je had gewoon drukverlies. ik denk inderdaad niet dat je je benodigde schroefje ergens gemakkelijk zal vinden. Ik zou ook terug gaan.

hee M.A. lees als je iets post wel het hele verhaal, het gaat over [glow=green,2,300]mechisch (avid cps)[/glow] dus drukverlies lijkt me een beetje ??? ??? ;D ;)

N I E L S

Bericht door N I E L S » di sep 30, 2003 5:09 pm

:-[ oeps sorries zal beter lezen :(

Rob G

Bericht door Rob G » di sep 30, 2003 8:13 pm

je schijven zijn waarschijnlijk vet en er zal olie in je blokken zitten....

Schijven dus goed ontvetten en nieuwe remblokken steken of je uit je ouwe blokken de olie uitbranden.

Verder kan op tijd de hele handel een keer ontluchten en nieuwe olie doorspuiten nooit kwaad

GreetZ Rob

Abuse that Sl*t

Bericht door Abuse that Sl*t » di sep 30, 2003 8:28 pm

rob_the_biker schreef:

Schijven dus goed ontvetten en nieuwe remblokken steken of je uit je ouwe blokken de olie uitbranden.

Verder kan op tijd de hele handel een keer ontluchten en nieuwe olie doorspuiten nooit kwaad

GreetZ Rob

lest er niemand meer een post helemaal of ligt het aan mij?? :o :o zelf het 1 na laatste berichtje niet :( :(

Rob G

Bericht door Rob G » di sep 30, 2003 8:33 pm

Abuse that Sl*t schreef:
[
rob_the_biker schreef:

GreetZ Rob

lest er niemand meer een post helemaal of ligt het aan mij?? :o :o zelf het 1 na laatste berichtje niet :( :(

Eej anders ga je zelf lekker wa nuttigs doen......ipv anderen af te zitten zeiken......

sorry hoor,

massol

ZAG

Bericht door ZAG » do okt 02, 2003 5:45 pm

denk dat we dat beter tegen jou kunnen zeggen rob, die opmerking bij die nieuwe oplossing van de krijsende v brakes sloeg natuurlijk ook nergens op.
en als je even iets van dit stukje had gelezen had je gezien dat het ten eerste mechanische remmen zijn, ten tweede dat er al nieuwe blokken al zijn geprobeerd en dat er ten derde nog iets anders kapot is.

Heb je geen handleiding? Daar stata misschien een bouwtekening op waar de nummer van verschillende ondelen op staan, die kun je dan als het goed is zo bestellen. Bij b2b heb ik ene paar keer een klein rubber ringetje van hope moeten bestellen, deden ze helemala niet moeilijk over.

savage

schijfrem probleem

Bericht door savage » vr okt 03, 2003 4:26 pm

Allemaal hartstikke bedank voor jullie medeleven :) maargoed, tot dusver nog niets opgeleverd. Helaas, heb al contact proberen te maken met avid, allen als particulier gaat t vrij moeilijk blijkt. Ga vanavond ff naar Bilthoven, en dan kijken wat ze daar zeggen. of ff nieuwe onderdeeltjes regelen, of ik koop een nieuwe allen dan hydro. schrijfrem. E trouwens, nee ik heb geen ondeerhoudsboekje, dus kan ook gee onderdeelnummers doorgeven....
thanx anyway...

baquelappe

Bericht door baquelappe » vr okt 03, 2003 4:44 pm

Avid moeilijk doen? HAHAHAHA, ik heb nu al 2 setjes schijven van ze gekregen, niet omdat de andere stuk waren ofzo, maar omdat ik wat schijven nodig had voor m"n andere fietsen. Ik had wat 160mm schijven nodig voor m"n XT"s, Avid gemailt dat m"n schijven krom waren (NOT), kreeg zo setje nieuwe opgestuurt.

Dus als Avid moeilijk doet, dan doe je toch echt zelf iets fout :D

savage

Bericht door savage » za okt 04, 2003 2:31 pm

hnmm dan doe je het idd beuidend beter dan ik... Ik heb egmaild, en bij mij reageren ze dus gewoon niet. ook niet na3 keer mailen. enfain. andere wegen liggen nog open. maargoed, goede zak dat dat soort dingen jouw wel lukken *lol*

Plaats reactie