Conclusie:
cheap shimano kabel werkt wel een poos goed maar verslijt te snel op de MTB.
de BBB kabel heb ik gemonteerd en na 2x bike verwijderd.. ik had ze goed en voorzichtig gemonteerd.. (zagen er gaaf uit en goed) kabels ingespoten met cyclon silicone spray, alles liep soepel tot dat ik het bos in ging, de rek ging te snel uit de kabels waardoor ik onderweg bij moest stellen, de 2e x na goed afstellen en stukje testen ging het in het bos weer niet goed.. opschakelen wel maar terugschakelen niet.. de binnekabel bleef hangen..
Toen vervangen voor grijze xtr kabel die schakelde subliem zoals het hoort.
Even later viel mijn blik op een set Nokon kabels.. die waren leuk om te zien licht sterk en schakelde zeker naar mijn wensen.. maar wat was het nadeel ze maken een hoop herrie en zijn niet fijn schoon te maken.. die maar snel verkocht en uiteindelijk zwarte kabel van shimano gekocht die onder xtr.. xt zou je zeggen dus.. maar is gelijk aan xtr op de kleur na

... dit rijd perfect en er zit nu de 2e set op... incl afdichtings stukken van xtr kabel..
Greetzz Koenie
jaggwire zijn niet geweldig.. buitenkabel raakt vaak kapot wat roest oplevert in de kabels. Gore tec zijn ook fijn maar shimano fijner