topswing of downswing voorderailleur?

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Steulen
topswing of downswing voorderailleur?

Bericht door Steulen » ma sep 22, 2003 9:03 am

Hoi,

vertel het eens mensen, wat schakelt beter: een topswing of een downswing voorderailleur? Of maakt het geen klap uit?

aardvark

Re:topswing of downswing voorderailleur?

Bericht door aardvark » ma sep 22, 2003 9:57 am

Zie een 10 tal vroegere topics

Maar een downswing (of wel met hoge klemband) is als ie past op je frame veel duurzamer

Steulen

Bericht door Steulen » ma sep 22, 2003 10:35 am

Mmm...zijn mijn zoekskills toch niet zo goed ontwikkeld..kan niks vinden.
Maar duurzaamheid is het gouden woord....heb genoeg van snel sneuvelende voorderailleurs. Punt is alleen dat ik bij het monteren van een downswing dan een langere kabel van de shifter door mijn frame heen (it"s a Klein) naar de derailleur moet trekken, want de bout waar de kabel aan vast moet zit verder weg :(

Ruben
Forumbeheerder

Bericht door Ruben » ma sep 22, 2003 11:14 am

ik zou echt een downswing nemen inderdaad, deze zijn veel sterker, de meeste topswings hebben na een jaar intensief gebruik speling en rammelen aan je frame... wel moet je voor ee downswing iets meer kracht zetten.

Brum.

Bericht door Brum. » ma sep 22, 2003 2:16 pm

Downswing besteht nicht; Topclamp. Deze gaan idd veel langer mee. Het verschil in schakelwerking is nihil, op uitzondering van de XTR Topswing Differential Cage... :o

baquelappe

Bericht door baquelappe » ma sep 22, 2003 2:35 pm

Brum schreef:
Downswing besteht nicht; Topclamp. Deze gaan idd veel langer mee. Het verschil in schakelwerking is nihil, op uitzondering van de XTR Topswing Differential Cage... :o

omdat shimano ze topclamp noemt hoeft downswing nog geen -nietbestaand woord te zijn...

Brum.

Bericht door Brum. » ma sep 22, 2003 3:42 pm

Synoniem voor een wel bestaande Topclamp derailleur... Shimano maakt geen Downswing derailleurs, maargoed, dit is vrij zinloos om over te discussieren!

Plaats reactie