topswing of downswing voorderailleur?
Moderator:Beheerders
Hoi,
vertel het eens mensen, wat schakelt beter: een topswing of een downswing voorderailleur? Of maakt het geen klap uit?
vertel het eens mensen, wat schakelt beter: een topswing of een downswing voorderailleur? Of maakt het geen klap uit?
Re:topswing of downswing voorderailleur?
Zie een 10 tal vroegere topics
Maar een downswing (of wel met hoge klemband) is als ie past op je frame veel duurzamer
Maar een downswing (of wel met hoge klemband) is als ie past op je frame veel duurzamer
Mmm...zijn mijn zoekskills toch niet zo goed ontwikkeld..kan niks vinden.
Maar duurzaamheid is het gouden woord....heb genoeg van snel sneuvelende voorderailleurs. Punt is alleen dat ik bij het monteren van een downswing dan een langere kabel van de shifter door mijn frame heen (it"s a Klein) naar de derailleur moet trekken, want de bout waar de kabel aan vast moet zit verder weg
Maar duurzaamheid is het gouden woord....heb genoeg van snel sneuvelende voorderailleurs. Punt is alleen dat ik bij het monteren van een downswing dan een langere kabel van de shifter door mijn frame heen (it"s a Klein) naar de derailleur moet trekken, want de bout waar de kabel aan vast moet zit verder weg

ik zou echt een downswing nemen inderdaad, deze zijn veel sterker, de meeste topswings hebben na een jaar intensief gebruik speling en rammelen aan je frame... wel moet je voor ee downswing iets meer kracht zetten.
Downswing besteht nicht; Topclamp. Deze gaan idd veel langer mee. Het verschil in schakelwerking is nihil, op uitzondering van de XTR Topswing Differential Cage...

-
Brum schreef:
Downswing besteht nicht; Topclamp. Deze gaan idd veel langer mee. Het verschil in schakelwerking is nihil, op uitzondering van de XTR Topswing Differential Cage...![]()
omdat shimano ze topclamp noemt hoeft downswing nog geen -nietbestaand woord te zijn...
Synoniem voor een wel bestaande Topclamp derailleur... Shimano maakt geen Downswing derailleurs, maargoed, dit is vrij zinloos om over te discussieren!