deuken in men velg
Moderator:Beheerders
deze avond ontdekte ik deuken in men velg op de remflank, op de rand ervan, waar de buitenband begint. gaat dit problemen geven later bv snakebites en dergelijke, ik denk dat ze erin zijn gekomen toen ik enkele hops op men achterwiel maakte en men bandenspanning te laag stond en mijn velg tegen de grond is geketst. Wat moet ik doen? nieuwe velg kopen? hamer gebruiken en de deuken eruit kloppen?
Re:deuken in men velg
Heb het zelfde, en rij er nog steeds mee rond. ligt natuurlijk ook aan de grote maar naar mijn idee kun je er wel mee blijfen rijden. heb momenteel wel nieuw velgje besteld (is ook niet een erg dure dan), hij tikt nu een beetje tijdens het remmen
(geen disc nee)
jojo

jojo
ik heb ook geen discs dus en ze zijn ook niet heel groot, mijn neefje heeft ze ontdekt toen ie naast mijn wiel stond en een vreemde schijn zag in men velgwand en toen ik erover wreef voelde ik dat mijn velg een beetje was ingedeukt, maarja, gewoon altijd met voldoende bandenspanning rijden in het vervolg en oppassen met die backhops
Zou als ik jou was gewoon door blijfen rijden, en als je wel snakebite krijgt weet je wat je moet doen

...BLIJVEN rijden ::)
Als het niet TE erg is zou ik er mee blijfen rijden ja.
Een nieuwe velg is altijd beter natuurlijk
Een nieuwe velg is altijd beter natuurlijk

jojo schreef:
Zou als ik jou was gewoon door blijfen rijden, en als je wel snakebite krijgt weet je wat je moet doen![]()
[
GTLTS schreef:
...BLIJVEN rijden ::)
[
jojo schreef:
Als het niet TE erg is zou ik er mee blijfen rijden ja.
Een nieuwe velg is altijd beter natuurlijk![]()
Komt niet echt aan heh...
@ legion; ......voel jij je op dit soort momenten ook zo"n eenzame cowboy..????
I get it :P
Hiiiiiiiiiiiiiihaaaaaaaaa!!!!!!

Voordat je verder rijdt graag ff de wanddikte van de velg checken.
Omdat je met velgremmen rijdt kan het wel uit even te checken hoe ver de slijtage is gevorderd. Erg dunne (uitgesleten) velgwanden knikken namelijk makkelijker uit (dus een "deuk"). Misschien is dit de oorzaak van de deuk. Als je doorrijdt en de wand van de veld is bijna door dan kom je er snel genoeg achter: Klaboff
Omdat je met velgremmen rijdt kan het wel uit even te checken hoe ver de slijtage is gevorderd. Erg dunne (uitgesleten) velgwanden knikken namelijk makkelijker uit (dus een "deuk"). Misschien is dit de oorzaak van de deuk. Als je doorrijdt en de wand van de veld is bijna door dan kom je er snel genoeg achter: Klaboff
ja maar de velgen zijn pas een half jaar in gebruik (2003 Viper Sick boy)
nieuwe wielen zou ik natuurlijk wel fijn vinden
nieuwe wielen zou ik natuurlijk wel fijn vinden

lijkt me dan wat aan de vroege kant ja....
doorrijden dan maar!
doorrijden dan maar!

Ik zou er gewoon mee door rijden heb zelf ook een klein deukje in mijn velg.
Die deukjes ontstaan vaak in combinatie mét Snakebites.... Meer lucht in je banden of beter leren landen is dan het advies.