Giant ATX 950 = verkocht, zoekt andere fully...
Moderators:JJ, Beheerders
Was op zoek naar een 2e bike naast m`n B1 Hyper 4, voor mijn vader, zodat we samen kunnen biken. Maar ja, na het vergelijk tussen een hardtail en een fully, zoals de Hyper 4, wil ik toch liever een fully erbij. Liefst niet al te prijzig, maar wel van redelijk tot goede kwaliteit. Dus viel mijn oog op deze, is dat wat?:
http://www.marktplaats.nl/markt/fietsen ... /33557.htm
En mocht dit dan eventueel wat lijken, waarop te letten bij aankoop, en wat te vragen in m`n eerste mails richting verkoper? Heb liever geen miskoop namelijk.
http://www.marktplaats.nl/markt/fietsen ... /33557.htm
En mocht dit dan eventueel wat lijken, waarop te letten bij aankoop, en wat te vragen in m`n eerste mails richting verkoper? Heb liever geen miskoop namelijk.
-
Re:Giant ATX 950, kopen of niet kopen?
voor 500,- is het een behoorlijk gedateerde fiets. En daarbij komt ook nog eens dat je waarschijnlijk vrij snel een nieuwe vork er in moet zetten, en dat kost ook weer geld.

Ok, bedankt voor de snelle reactie. Maar wat is er dan wel te krijgen in zegmaar categorie 500-1000 euro aan fully`s met een goede prijs-kwaliteitsverhouding? Giant NRS4 misschien? Of een NRS Napa? Andere suggesties?:) Op marktplaats kom ik naar mijn mening weinig tegen dat me wat lijkt.
Heb eigenlijk weinig ervaring aan MTB`s, maar zijn toch wel 2 dingen die`k toch wel erg prettig vind aan die Hyper 4..: z`n remvermogen met Magura Louise en dat`ie voor en achter geveerd is. 2 eigenschappen die ik dus eigenlijk wel ook wil op de 2e bike.
Heb eigenlijk weinig ervaring aan MTB`s, maar zijn toch wel 2 dingen die`k toch wel erg prettig vind aan die Hyper 4..: z`n remvermogen met Magura Louise en dat`ie voor en achter geveerd is. 2 eigenschappen die ik dus eigenlijk wel ook wil op de 2e bike.
-
- Contacteer:
tlijkt mij persoonlijk niet gemakkelijk om een goedkope fully te kopen die ook nog eens erg goed is. Ik denk dat je daar gewoon geluk mee moet hebben. Wanneer ik een goede fully zie dan kost ie al gauw 1500 euro...
Kzal wel een beetje voor je rond kijken want dat doe ik toch altijd al en als ik wat zie laat k t wel weten
voor 1599 euro staat een nieuwe NRS bij s-tec, erg mooi afgemonteerd voor het geld dat ze er voor vragen maarja das wel meer dan wat jij uit wilde geven. Met louise remmen RF crank en een pilot SL (het betreft hier een NRS 3 frame)
http://www.s-tec-bikes.de/seiten/preisliste_neu.htm
Kzal wel een beetje voor je rond kijken want dat doe ik toch altijd al en als ik wat zie laat k t wel weten
voor 1599 euro staat een nieuwe NRS bij s-tec, erg mooi afgemonteerd voor het geld dat ze er voor vragen maarja das wel meer dan wat jij uit wilde geven. Met louise remmen RF crank en een pilot SL (het betreft hier een NRS 3 frame)
http://www.s-tec-bikes.de/seiten/preisliste_neu.htm
Ok, bedankt in ieder geval. Dan wordt het gewoon geduld en doorsparen. Maar het is niet zo dat zo`n fiets kopen en vervolgens stukje bij beetje upgraden een goede optie is? Beter om gelijk wat betere specificaties te hebben? En hoe zijn die HS33`s eigenlijk in vergelijking tot de Louise`s op m`n Hyper 4? Is dat een groot verschil, voor mij als beginnend fietser?
Had trouwens die man van die ATX 950 ook al gemaild, die had er volgens mij nog minder verstand van dan ik, en kon me eigenlijk alleen vertellen dat de HS33`s er pas een maand opzaten:
"Ik zou het nniet zo goed allemaal weten.
Shox achterdemper? Magnesium voor vork.
Lx versnellingen?
Ik heb zelf een maandje geleden de magura"s er op laten zetten."
Had trouwens die man van die ATX 950 ook al gemaild, die had er volgens mij nog minder verstand van dan ik, en kon me eigenlijk alleen vertellen dat de HS33`s er pas een maand opzaten:
"Ik zou het nniet zo goed allemaal weten.
Lx versnellingen?
Ik heb zelf een maandje geleden de magura"s er op laten zetten."
-
- Contacteer:
Je kunt altijd een fiets kopen en hem stukje bij beetje opbouwen, alleen ik heb gemerkt dat dit eigenlijk altijd duurder uitpakt. Tenzij je natuurlijk gemakkelijk aan dure spullen voor weinig kunt kopen.
Fully"s zijn altijd eigenlijk wel duurder en een goede full al helemaal.
HS 33 zijn zeker goede remmen. Beter als louise? weet ik niet, is moeilijk te zeggen/is persoonlijk.
Ik zou gewoon even verder sparen of een mooie Hardtail kopen.
Wat je misschien ook kunt doen, als je nu nog een fiets hebt.. een frame kopen en je oude spullen eraan maken en het oude frame zien te verkopen. De oude onderdelen die je aan t nieuwe frame maakt kun je later vervangen
Maar ook daarbij is het weer zo dat het maar de vraag is of je voordeliger uit bent
Fully"s zijn altijd eigenlijk wel duurder en een goede full al helemaal.
HS 33 zijn zeker goede remmen. Beter als louise? weet ik niet, is moeilijk te zeggen/is persoonlijk.
Ik zou gewoon even verder sparen of een mooie Hardtail kopen.
Wat je misschien ook kunt doen, als je nu nog een fiets hebt.. een frame kopen en je oude spullen eraan maken en het oude frame zien te verkopen. De oude onderdelen die je aan t nieuwe frame maakt kun je later vervangen

Maar ook daarbij is het weer zo dat het maar de vraag is of je voordeliger uit bent
- Xircuit
- Contacteer:
JJvH schreef:
Lx versnellingen?
Shox=rockshock, goed spul mits het goed onderhouden is
Magnesium voorvork: zal SR Suntour zijn, die zetten dat nl. altijd groot op de vork. SR Suntour was toen niet echt geweldig, zeg maar slecht.
LX=shimano LX, gaat om de afmontage, lang niet slecht, mits het niet versleten is.
HS-33 VS Louise? HS-33 zijn erg goed, net als de louise, de laaste zal net iets meer remkracht hebben maar de HS-33 zijn erg goed te doseren. Ik heb er goede ervaringen mee!
@ Xircuit, daaruit mag ik concluderen dat het met een aantal onderdelen op die fiets best voor elkaar is, maar dat sommigen, waaronder de voorvork, wel `ns aan vervanging toe kunnen zijn? Is het dan toch de moeite waard? Of toch niet? Ik heb namelijk geen noemenswaardige fiets naast die Hyper 4 om op te gaan bouwen....
En hardtail, tsja, ik weet het niet. Laatst een vriend van me die helemaal gek was op z`n B1 hardtail ook `ns op m`n Hyper 4 laten rijden, en nu wil `ie na 2 jaar hardtail ook een fully. En na het proberen van zijn hardtail vond ik een fully ook een stuk "comfortabeler" rijden
En hardtail, tsja, ik weet het niet. Laatst een vriend van me die helemaal gek was op z`n B1 hardtail ook `ns op m`n Hyper 4 laten rijden, en nu wil `ie na 2 jaar hardtail ook een fully. En na het proberen van zijn hardtail vond ik een fully ook een stuk "comfortabeler" rijden
Kan je melden:
Tis geen rockshox demper die er in zit... Dat is een olie/lucht demper van DNM...
Maat van heeft zo"n fiets gehad en heeft best veel problemen met z"n achterdemper gehad (hield geen lucht vast, zat telkens vol met vuil..)
die voorvork is idd van Suntour en doet helemaal niks als het koud is!
d"r zit van dat mcu (schuimrubber) in dat keihard word als het buiten koud is...
mijn persoonlijke mening:
500 euro is denk ik veel te veel voor deze fiets... Volgens mij heeft dit model iets van 1600 gulden gekost toen d"r tijd..
Als je hem voor 350 kan krijgen is het misschien geen slechte deal..
ps. Als iemand er zo weinig vanaf weet... laat ie wel hs33 op z"n fiets zette?! Beetje vaag allemaal!
mzzl Gemini
Tis geen rockshox demper die er in zit... Dat is een olie/lucht demper van DNM...
Maat van heeft zo"n fiets gehad en heeft best veel problemen met z"n achterdemper gehad (hield geen lucht vast, zat telkens vol met vuil..)
die voorvork is idd van Suntour en doet helemaal niks als het koud is!
d"r zit van dat mcu (schuimrubber) in dat keihard word als het buiten koud is...
mijn persoonlijke mening:
500 euro is denk ik veel te veel voor deze fiets... Volgens mij heeft dit model iets van 1600 gulden gekost toen d"r tijd..
Als je hem voor 350 kan krijgen is het misschien geen slechte deal..
ps. Als iemand er zo weinig vanaf weet... laat ie wel hs33 op z"n fiets zette?! Beetje vaag allemaal!
mzzl Gemini
Misschien teveel geld te besteden, en/of een LBS die `m goed spul verkoopt?
Bedankt voor de reacties allemaal, maar denk dat ik voor 350 toch `ns ga proberen.
EDIT: Is dit niet wat?
http://www.dirty-pages.net/yabbse/index ... eadid=9400

EDIT: Is dit niet wat?
http://www.dirty-pages.net/yabbse/index ... eadid=9400
-
plaats hier een goed bod zou ik zeggen: http://www.marktplaats.nl/markt/fietsen ... /33191.htm
Bedankt voor de tip. Wat is ongeveer de waarde van de fiets, voorzover je dat natuurlijk kunt zien aan zo`n plaatje. 750 euro en kijken wat`ie doet? Of iets hoger misschien?
Enne, die fiets die ik hierboven gelinkt heb, die hierboven vermeld staat, is dat wat?
Ook heb ik nog even ge-informeerd naar een andere full suspension mountainbike. Dit blijkt een Giant Box 1 te zijn. Is dat wat? Voorzover ik mij kan herinneren was dit de goedkoopste uit de Box serie, of niet?
Enne, die fiets die ik hierboven gelinkt heb, die hierboven vermeld staat, is dat wat?
Ook heb ik nog even ge-informeerd naar een andere full suspension mountainbike. Dit blijkt een Giant Box 1 te zijn. Is dat wat? Voorzover ik mij kan herinneren was dit de goedkoopste uit de Box serie, of niet?
-
Doe maar geen Box, die zijn beetje te fragiel. Breken bij het leven, en ziet er ook niet uit vind ik...
Die fiets die je zelf vermeldt is opzicht niet verkeerd, alleen zet ik vraagtekens bij het frame, deze word totaal niet genoemd. Is dat omdat het het niet noemen niet waard is, of omdat ie deze vergeten is ??? ::)
Overigens: ik zou die Mamoet een 700,- geven, tis de op 1 na goedkoopste NRS, niet echt ameeezing afgemonteerd, maar toch een NRS frame. Dit maakt hem ongeveer 700,- vind ik
Ik zoek zelf al heel lang een NRS frame, en deze is toevallig uit 2001 (het jaar waarin de enige mooie NRS frames zijn gemaakt) dus gaat ik deze beste man eens meelen... ::)
Die fiets die je zelf vermeldt is opzicht niet verkeerd, alleen zet ik vraagtekens bij het frame, deze word totaal niet genoemd. Is dat omdat het het niet noemen niet waard is, of omdat ie deze vergeten is ??? ::)
Overigens: ik zou die Mamoet een 700,- geven, tis de op 1 na goedkoopste NRS, niet echt ameeezing afgemonteerd, maar toch een NRS frame. Dit maakt hem ongeveer 700,- vind ik
Ik zoek zelf al heel lang een NRS frame, en deze is toevallig uit 2001 (het jaar waarin de enige mooie NRS frames zijn gemaakt) dus gaat ik deze beste man eens meelen... ::)
Is goed, ga ik jou voorlopig niet dwarsliggen bij de door jou genoemde NRS. Mocht de koop later toch niet doorgaan, graag de gekregen info hieronder vermelden ;D
Vond het ook wel dat er van dat ding geen frame vermeld stond, laat ik het eens vragen
En zo`n box...kon nou ook niet zeggen da`k het moeders mooiste vond
Vond het ook wel dat er van dat ding geen frame vermeld stond, laat ik het eens vragen

En zo`n box...kon nou ook niet zeggen da`k het moeders mooiste vond

-
Nou, je mag de fiets nemen hoor. De beste man wil het frame niet los verkopen :"(
Das klote voor je....maar ja, de 1 z`n dood is de ander z`n brood....ik ga `ns mailen!
-
check deze dan, is dan wel geen schijfremmen, maar wel mooi fietsie voor weinig:
http://www.marktplaats.nl/markt/fietsen ... 1&oudei=30
http://www.marktplaats.nl/markt/fietsen ... 1&oudei=30
Hmm, die Mammoth-man wil 850 hebben als absolute minimum. Lijkt me een beetje veel als jullie 700 adviseren. Dan maar verder zoeken...
Giant over de NRS 950 2002:
Kleur Zwart / Rood
Versnellingen 24 versnellingen SRAM 5.0/7.0 met halpipe verstellers
Frame Nieuw oversized AluxX 6061 NRS dual suspension frame (marathon setting)
Demper RockShox SID XC instelbare demper
Voorvork RockShox Judy TT instelbare verende voorvork met 80 mm veerweg
Headset Geintegreerd semi-cartridge A-headset
Crankset Shimano Alivio crankset
Cassette Shimano 8 speed HG 50 11-30 cassette
Velgen Rigida ZAC 2000 zwarte alu velgen
Naven Formula driedubbel afgedichte zwarte naven Wildgripper Comp banden
Achterpat Vervangbaar achterpat
Remmen Tektro V-brakes
Zadel Selle Italia XO Transam ergonomisch zadel
Maat S-16.5 M18.5 L-20.5
Prijs 1.099,00 Euro
Gewicht 13.85 kg
Is die 600 euro`s die ìe vraagt redelijk? Of isìe eigelijnlijk minder waard?
Dit leek me ook wel leuk, misschien omdat dat me ergens bekend voorkwam
:
http://www.mountainbike.nl/forum/viewtopic.php?t=7326
Is dat wat? Lijkt me een soort budget-hyper-4. Maar wat is het waard?
Of deze, kwam ik ook ergens op het forum tegen:
http://www.marktplaats.nl/markt/fietsen ... /33692.htm
Giant over de NRS 950 2002:
Kleur Zwart / Rood
Versnellingen 24 versnellingen SRAM 5.0/7.0 met halpipe verstellers
Frame Nieuw oversized AluxX 6061 NRS dual suspension frame (marathon setting)
Demper RockShox SID XC instelbare demper
Voorvork RockShox Judy TT instelbare verende voorvork met 80 mm veerweg
Headset Geintegreerd semi-cartridge A-headset
Crankset Shimano Alivio crankset
Cassette Shimano 8 speed HG 50 11-30 cassette
Velgen Rigida ZAC 2000 zwarte alu velgen
Naven Formula driedubbel afgedichte zwarte naven Wildgripper Comp banden
Achterpat Vervangbaar achterpat
Remmen Tektro V-brakes
Zadel Selle Italia XO Transam ergonomisch zadel
Maat S-16.5 M18.5 L-20.5
Prijs 1.099,00 Euro
Gewicht 13.85 kg
Is die 600 euro`s die ìe vraagt redelijk? Of isìe eigelijnlijk minder waard?
Dit leek me ook wel leuk, misschien omdat dat me ergens bekend voorkwam

http://www.mountainbike.nl/forum/viewtopic.php?t=7326
Is dat wat? Lijkt me een soort budget-hyper-4. Maar wat is het waard?
Of deze, kwam ik ook ergens op het forum tegen:
http://www.marktplaats.nl/markt/fietsen ... /33692.htm
-
jaaaa, die kona, als ik jouw was zou ik daar voor gaan!
tis dat ik niet NOG een fiets ga kopen, anders stond ie hier al in de garage!
Moet je wel beloven meteen die zooi er af te slopen als je hem gekocht hebt, want mensen wat heeft die man hem toegetakeld!! :-X

Moet je wel beloven meteen die zooi er af te slopen als je hem gekocht hebt, want mensen wat heeft die man hem toegetakeld!! :-X
-
jaaaa, die kona, als ik jouw was zou ik daar voor gaan! 
Onthou wel dat dit een budget fiets is, je zult dus zeer spoedig (of voor je eigen veiligheid: NU) de vork moeten vervangen. Later komen er andre dingen kijken, misschien wil je wat mooiere/krachtigere remmen op, enz enz. Je zult dus iets meer moeten uitgeven dan de gevraagde 595,- voor de fiets.
Ik hoor graag wat je gaat doen :-*
Succes!
overigens, ik begon ook met een 1800 gulden tellend budget fietsje, enh kijk nu wat ik er van ge-epibreerd heb! Rond de 11 kilo, vliegt met gemak met 50 door het dorp heen! Begin dus met weinig en neem de tijd er voor, hij kan altijd nog beter/mooier/lichter/stijver/duurder worden
::)

Onthou wel dat dit een budget fiets is, je zult dus zeer spoedig (of voor je eigen veiligheid: NU) de vork moeten vervangen. Later komen er andre dingen kijken, misschien wil je wat mooiere/krachtigere remmen op, enz enz. Je zult dus iets meer moeten uitgeven dan de gevraagde 595,- voor de fiets.
Ik hoor graag wat je gaat doen :-*
Succes!
overigens, ik begon ook met een 1800 gulden tellend budget fietsje, enh kijk nu wat ik er van ge-epibreerd heb! Rond de 11 kilo, vliegt met gemak met 50 door het dorp heen! Begin dus met weinig en neem de tijd er voor, hij kan altijd nog beter/mooier/lichter/stijver/duurder worden

Hmm, denk da`k dat dan maar doe...Kijken wat die man zegt op m`n mail, of anders vanavond even bellen
Het is iig. hier in de buurt, dus misschien staatìe vanavond wel in de schuur

Niet dus...was al verkocht. Helaas, op naar de volgende

Re:Giant ATX 950 = verkocht, zoekt andere fully...
Bedankt voor de suggesties. Wat vindt de rest ervan?:)
-
Re:Giant ATX 950 = verkocht, zoekt andere fully...
2e hands heb je meer voor je geld, nieuw is natuurlijk heel erg leuk, maar minder voor je geld.
Neem nog eens goed de tijd, zet desnoods een Gezocht ad neer op Marktplaats.
Niet te overhaast gaan kopen, in de ban van "omdat je er zo snel mogelijk 1 nodig hebt" want daag ga je spijt van krijgen. Gewoon rustig zoeken, zodra je wat vindt moet je dus snel zijn anders istie weer weg
Neem nog eens goed de tijd, zet desnoods een Gezocht ad neer op Marktplaats.
Niet te overhaast gaan kopen, in de ban van "omdat je er zo snel mogelijk 1 nodig hebt" want daag ga je spijt van krijgen. Gewoon rustig zoeken, zodra je wat vindt moet je dus snel zijn anders istie weer weg