Halo sas wheelset
Moderator:Beheerders
Ik ben op zoek naar een 24 inch wheelset. Nu heb ik echt een stevig wielsetje nodig. Ik rijd street en skateparks en merk dat je bike dan wel wat klappen krijgt te verduren. Nu heb ik intresse in de halo sas wielset, maar kunnen jullie mij daar wat meer over vertellen. Misschien heeft een van jullie die ofzo of heeft daar ooit een test van gelezen.
http://www.halorims.com/halorims/index.html
Ga dan naar product, dan complete wheelsets en dan sas 24 inch.
http://www.halorims.com/halorims/index.html
Ga dan naar product, dan complete wheelsets en dan sas 24 inch.
Re:Halo sas wheelset
De 24" versie met 48 spaken is supersterk, volgens wat ik al gelezen heb (in Dirt). Is zeker een goede koop voor street en skateparks!
Het weegt wel wat, maar who cares?
Het weegt wel wat, maar who cares?
-
firefly heeft ze in 48spaaks, en naart schijnt zitten er al een paar kappen in...
Hennige-haarie schreef:
firefly heeft ze in 48spaaks, en naart schijnt zitten er al een paar kappen in...
Ik heb idd 48h sas velgen maar in 26", zitten idd blutsen in mijn velg maar dat komt omdat ik op aanraden van iets "meer" ervaren DH"ers mijn bandenspanning had verlaagd, mijn banden blijken nogal een soepele flank te hebben, als ik nogal hard over een steen of wortel knalde zat ik tot op de velg.
Ik rij met Michelin comp 32 2.8" en die geven een min van 2 bar op, aangezien ik maar 58kg weeg zeiden ze dus van die veel zachter te zetten, heb dus met 1.2 bar gereden, maar da doe ik nooit meer, min 1.8 in die comp 32ers. die anderen reden met Gazza 2.6 en die zijn veel stugger en kunnen dus lagere spanningen aan. sinds ik hogere spanning rijd, niks meer. En den Dirk heeft ze ook en daar is nog niks aan! Ge moet dus gewoon de juiste bandenspanning hebben anders krijgt ge elk wiel kapot .
Welke ook supersterk zijn, Sun Double track, ook ni kapot te krijgen
Ik ga er met maxxis hookworms 24"x2.5 in rijden dus ik zal me geen zorgen hoeven te maken denk ik.
Tuup J schreef:
Ik ga er met maxxis hookworms 24"x2.5 in rijden dus ik zal me geen zorgen hoeven te maken denk ik.
Gewoon de juiste bandenspanning en dat komt wel in orde
zullen wel zeer sterke wielen zijn, maar 48spaaks is misschien toch nogal veel, vooral met het oog op acceleratie en dat heb je toch wel nodig bij street/park lijkt mij
Maar juist met 24" accelereer je sneller.
Met alle respect, maar ik vraag me echt af of je dat wel merkt met dat accelereren enzo......... ??? Misschien wel hoor, maar het lijkt me sterk...
By the way......Ik ben zelf ook fan van die Sunn Doubletracks. Maar wat is dat spul beroerd te krijgen in Nederland ??? Hoe kan dat nou ???
....Jaja >:( ik weet het in Duitsland enzo..........maar toch jammer dat de fietsenboer hier ze niet gewoon heeft.....
By the way......Ik ben zelf ook fan van die Sunn Doubletracks. Maar wat is dat spul beroerd te krijgen in Nederland ??? Hoe kan dat nou ???
....Jaja >:( ik weet het in Duitsland enzo..........maar toch jammer dat de fietsenboer hier ze niet gewoon heeft.....
GTMAN schreef:
Met alle respect, maar ik vraag me echt af of je dat wel merkt met dat accelereren enzo......... ??? Misschien wel hoor, maar het lijkt me sterk...
ja dat merk je wel degelijk. Test maar eens uit: neem je moeders zware stadsfiets met dikke vette 28" wielen; neem daarna een bmx met 20" wielen en wonder bij wonder, je bent 10 keer sneller weg

Jaja.....Ik zat al te wachten op zo
n soort reaktie >:(.........Ik snap "em ...maar 24" 26".........Ik weet het niet........Heb jij op beiden gereden, en zoja heb je het dan ook gemerkt ???
....Ik bedoel met 24" zijn toch ook de banden weer dikker enzo.......Ik heb het idee dat het allemaal wel meevalt met het verschil...........Maar ik kan er natuurlijk ook naast zitten...... :-[
n soort reaktie >:(.........Ik snap "em ...maar 24" 26".........Ik weet het niet........Heb jij op beiden gereden, en zoja heb je het dan ook gemerkt ???
....Ik bedoel met 24" zijn toch ook de banden weer dikker enzo.......Ik heb het idee dat het allemaal wel meevalt met het verschil...........Maar ik kan er natuurlijk ook naast zitten...... :-[
-
waarom hbe je met 24" dikkere banden? dat klopt dus niet, in 24" heb je ook 1.8 en bvb 2.1...
en ja dat merk je wel want ik ben ook (net als stino) op 24" overgestapt
en ja dat merk je wel want ik ben ook (net als stino) op 24" overgestapt
O.k. dan is er dus toch verschil........Ik wil ook over naar 24"
- King Zeus @ DirtE19
Die sas"sen in de gouden kleur zijn COOL!!!! ook in 24" te krijgen dus....
Ik geloof dat die SAS velgen best goed zijn. Zijn in engeland vrij populair. Ik heb ze zelf nog nooit in handen gehad dus dat is alleen maar van horen zeggen. Wat ik wel kan vertellen is dat dual 24" mij persoonlijk ontzettend goed bevallen is. Zo goed zelfs dat ik m"n 26" setje de deur uit heb gedaan. Doublewides + hookworms. Lekker robuust..super voor op straat. Je versnelt veel sneller..maar je verliest wel iets op het gebied van topsnelheid...en vooral het vasthouden van je topsnelheid. Maar ja..op dual 24" ga je toch geen XC tochten doen

;D Dik man doublewides ;D .....Merk je nou nog dat ze vrij zwaar zijn, of valt dat wel mee ???....Iedereen heeft het hier steeds weer over...(ze wegen meer dan een kilo per velg toch) ???
bij DW weet je gewoon dat ze zwaar zijn dus maak je je daar niet druk om.
flatspots in de DW is wel n minpuntje
zane
flatspots in de DW is wel n minpuntje
zane
Klopt je moet je d"r ook absoluut niet druk om maken !!! Ze zijn super dik and that"s it ;D
Wat bedoel je trouwens met die flatspots ???
Wat bedoel je trouwens met die flatspots ???
Dan moet ge bij Patman zijn, kan ze leveren in 26 en 24", en als volledige wielset ook, met 9mm of 20mm naaf normaal gezien. ze zijn echter niet altijd voorradig, maar hij kan er wel vrij snel en gemakkelijk aan gerakenGTMAN schreef: By the way......Ik ben zelf ook fan van die Sunn Doubletracks. Maar wat is dat spul beroerd te krijgen in Nederland ??? Hoe kan dat nou ???

P.S.: en ze zijn echt supersterk
- Drooze @ DirtE19
- Contacteer:
maar kan helaas geen velgrem op. (op sas niet en op dtrack ook niet)
ja idd, ben er nog zo een die met voorhistoriese velgremmen rijdt ::)
ja idd, ben er nog zo een die met voorhistoriese velgremmen rijdt ::)
Wie is die Patman dan ??? En wat is z"n DP naam dan ???
Ehh, Patman misschien...GTMAN schreef: Wie is die Patman dan ??? En wat is z"n DP naam dan ???
Check: http://www.abcfiets.com
GTMAN schreef:
;D Dik man doublewides ;D .....Merk je nou nog dat ze vrij zwaar zijn, of valt dat wel mee ???....Iedereen heeft het hier steeds weer over...(ze wegen meer dan een kilo per velg toch) ???
Juh ze wegen inderdaad wel wat. Maar goed daar wen je aan en zoals zane ook al zei..dat weet je van tevoren. Als het op straat of freeride aankomt moet je niet op een kilootje meer of minder kijken. Een flinke maaltijd is ook zo twee kilo

-
- Forumbeheerder
stino schreef:
ja dat merk je wel degelijk. Test maar eens uit: neem je moeders zware stadsfiets met dikke vette 28" wielen; neem daarna een bmx met 20" wielen en wonder bij wonder, je bent 10 keer sneller weg![]()
En de verhouding van de tandwielen heeft er nix mee te zien?

Ik denk dat ik uit ervaring kan spreken als ik eerst een dmr had met 26" Atomics en tioga banden en erna een dmr met rigida"s en DMR streetbanden (zonder profiel):
Ge merkt er ni veel van. Nie genoeg om t daarvoor te doen.
Waar 24" wél goed in is da is dat je fiets kleiner , korrter, lager wordt zodat ie makkelijker te maneuvreren is gelijk voor een jump wheelie of whatever flicks your switch.
Nou heb met pat gebeld. Je wilt niet weten wa ze kosten
€330,-
Is veel geld , maar ik wil ze graag hebben duzzzzzzzzzzzz. ::)
€330,-
Is veel geld , maar ik wil ze graag hebben duzzzzzzzzzzzz. ::)