Ooit M3 maar Nu Manitou versus de rest
Moderator:Beheerders
Re:Ooit M3 maar Nu Manitou versus de rest
Wur tot de Wurde Macht
Wur in het kwadraat + 1
Tbx
Tbx
Plons schreef:
Niet alleen ben ik hier de lelijkste,
...blabalbla.....
ik durf rustig te zeggen, dat ik niet alleen skitterend ben,
...blablabla
En DAAR ging hij de fout in!

Plons hypte zo ook ff de WB. En nu gaat Plons Proceed hypen.
-
Plons,
Mijn Wallet is zo dik als jou Ego [heel dik that isz]
En ik ben een behoorlijk " voor de heb" mannetje.
En toch koop ik geen Dorado Dorito Chipito met dipsaus :P
Waarom ?
Ons benne zuunig. Ons benne Nederlander.
En da fucking ding is gewoon kutkolere verkrijgbaar [nu met bikeright wel ok verwacht ik]
Maar voor 2500 euro, man waar gaat het over. We vergelijken duidelijk appels met peren, tetten met voorhuiden, negerinnen met zweedse diktettige zuigsletten.
Ik laat jullie wel weten hoe de 888 R rijdt. De vork voor het klootjesvolk. Ik heb er 10 om te proberen, de beste douw ik gewoon in me eigen slet.
Hoe zit het met een Dorado en crashen ? Serieuze vraag, kun je gelijk 2 nieuwe poten bestellen @ 500 euro/st. elk of valt dat wel mee ?
E
Mijn Wallet is zo dik als jou Ego [heel dik that isz]

En ik ben een behoorlijk " voor de heb" mannetje.
En toch koop ik geen Dorado Dorito Chipito met dipsaus :P
Waarom ?
Ons benne zuunig. Ons benne Nederlander.
En da fucking ding is gewoon kutkolere verkrijgbaar [nu met bikeright wel ok verwacht ik]
Maar voor 2500 euro, man waar gaat het over. We vergelijken duidelijk appels met peren, tetten met voorhuiden, negerinnen met zweedse diktettige zuigsletten.
Ik laat jullie wel weten hoe de 888 R rijdt. De vork voor het klootjesvolk. Ik heb er 10 om te proberen, de beste douw ik gewoon in me eigen slet.
Hoe zit het met een Dorado en crashen ? Serieuze vraag, kun je gelijk 2 nieuwe poten bestellen @ 500 euro/st. elk of valt dat wel mee ?
E
Ik monteer gewoon bij elke dh rit een nieuwe Manitou en gooi de oude in de prullenmand, want daar horen na gebruik in thuis.
Iedereen hier weet wel dat als er hier iemand serieus op zijn patatten gaat dat ik daar een van ben en deze vork is Oerdegelijk , en blah blah blah ....
Plons schreef:
Het grappige aan heel deze discussie is dat iedereen hier zit te lullen over iets waar ze geen bal van weten en zich belachelijk maken tot de onvoorstelbare macht.
Hoe kan je in godsnaam een mening hebben over iets als je er NOG NOOIT meegereden hebt ?
Als dat op mijn post bedoeld is, VOOR DE 3DE KEER, HET WAS MIJ HELEMAAL NIET OM DE WERKING TE DOEN, en idd heb ik nog helemaal geen ervaring, ben 20j en ben nog geen 2 maand "ervaring" met FR/DH
en als iemand van 20 kunt ge sowieso ni zoveel ervaring hebben als iemand die het ontstaan van MTB en DH heeft meegemaakt, toen lag ik in de wieg
Maar net zoals toen met de Boxxers hoor (lees) je bijna niks anders meer dan Dorado en hoe goed die wel is, hier op "t forum, en dat vind ik irritant, en toch kom je dan zeggen dat veel mensen genoeg hebben met een shiver, maar door heel deze poespas denk ik dat er mensen zijn gaan denken dat ze wel een dorado nodig hebben.
Ok, als ze er het geld voor hebben moeten ze hun goesting doen.
En ja, gij weet veel (klopt het trouwens da gij ooit zelf voor Intense reed?) en hebt veel ervaring, maar ik heb zo de indruk dat veel DP"ers u als hun god aanbidden. Ok, ook dat moeten ze zelf weten.
En nu hou ik het voor bekeken, ik ga fietsen
Koop maar een Fork en ga Fietsen
At The End Of The Day They All Do The Same Thing.

At The End Of The Day They All Do The Same Thing.
Ik wil meer high speed compressie demping op mijn 169 euro kostende Zokes MX Comp vork... en dat is echt waar.
btw: Plons is onze god, en niet alleen op fiets gebied.
btw: Plons is onze god, en niet alleen op fiets gebied.
-
Die Dorado is wel degelijk sterk te noemen, BEAST gaat geregeld op zijn bakkes, heeft al een dikke deuk in zijn M1 frame, maar zijn Dorado is nog steeds heel, dat zegt toch genoeg!
-
tja, ik kan me nog een gozer uit amersfoort voor de geest halen (een patser die meer geld dan techniek had), hij had een Tomac DH (het eerste model) met een kartonnen manitou. even springen op het illegale parcours bij soesterberg en over het fietspad aldaar en na 1 crash was zijn rechter vorkpoot losgescheurd van de steekas...... dat was de duurste vork toendertijd (3 a 4 jaar geleden) en blijkbaar niet eens hufterproof.....
ik ben inmiddels een triljoen keer op mijn bek gegaan met de monster T (inmiddels 4 jaar oud, de 1-ste die in Nederland verkrijgbaar was) en noppes nada aan schade! die kartonnen manitou had bij mij al waarschijnlijk in honderduizend stukjes geweest.
Manitou is voor mij absolute meester in mooi bewerkte CNC-parts op hun Dorado"s. Maar ons ben idd zunig en ga dus voor duurzaamheid en weinig onderhoud: een zochci dus!
ik ben inmiddels een triljoen keer op mijn bek gegaan met de monster T (inmiddels 4 jaar oud, de 1-ste die in Nederland verkrijgbaar was) en noppes nada aan schade! die kartonnen manitou had bij mij al waarschijnlijk in honderduizend stukjes geweest.
Manitou is voor mij absolute meester in mooi bewerkte CNC-parts op hun Dorado"s. Maar ons ben idd zunig en ga dus voor duurzaamheid en weinig onderhoud: een zochci dus!
ik ga elk ding hypen waarvan ik denk dat het de moeite is en vooral betaalbaar voor de arme sloebers van Dirty-pages.
Dus voor 2004 is en blijft dat de woodbumble ( en de plus) en Proceed, maar dan vooral omdat ik het gewoon heel knap vind en Anneke heeft mij belooft mij te berijden en haar tweeling in mijn mond te steken als ik wat reclame maak voor haar.
Dus voor 2004 is en blijft dat de woodbumble ( en de plus) en Proceed, maar dan vooral omdat ik het gewoon heel knap vind en Anneke heeft mij belooft mij te berijden en haar tweeling in mijn mond te steken als ik wat reclame maak voor haar.
-
- Forumbeheerder
Heb er dit seizoen ook twee crashes opzitten die ik nie op video wil zien. eentje ervan was na een landing 5 meter te overshooten en vertikaal de grond in te gaan. De andere was na een jump vol in een boom.BOMBPROOF erik schreef:
Dorado is nog perfect.
Maar je hebt gelijk die vorige DH vork (die nog geen upside down was) daar dierven breuken in komen.
Nog even over dat hypen: i for one, vertel waar ik overtuigd van ben, en dat verandert. Anders stond ik nu nog de Girvin Flextem op te hemelen en leren riempjes rond je pedalen
Hoe kon ik een dorado hypen als ik er niet mee gereden had? In tegenstelling tot velen hier lul ik niet over iets dat ik niet ken...........
Hoe kan ik nu nog een Boxxer Race 2003 hypen als hij weekends lang olie lekte als een tanker voor de kust van Galicie? ** En zo echt roet in t eten gooide.
Ik hype nog altijd boxxers, maar de Pre SRAM Boxxers.
Bijvoorbeeld: Hakke zijn Boxxer is 5 jaar oud, en na flooks tuning is ie minstens even goed als een works dorado.
De Ex Haro Boxxer van Ben (de amerikaan die de pistes in Morgins bouwt) is zelfs nogstukken beter.
** : Nadat Tim Flooks hem dan grondig onder handen genomen heeft met een service die je broer je nog niet zou geven is ie nu perfect. Zal wel weer my bad luck geweest zijn. Toen kwam Plons zijn dorado vrij en beleeft mn boxxer happy days in de handen van Bernard. Iedereen happy
Re:De nieuwe Intense M3 !
Owla, Ik had het over de smering van het hele TPC systeem, niet over de werking van TPC.TPC (Twin Piston Chamber) is geen smeringssysteem maar een dempingsysteem.
Het oude manitou "grease-systeem" was volgens vele een niet-zo-geweldig-systeem,
terwijl oude open oil bath Marzocchi"s beter en vooral langer bleven werken dan de oude Manitou"s.
Maar nu zitten we in 2003 en Manitou staat nu wel op de "welke-vork-verlanglijst."
-
- Contacteer:
ik rij met een zocchi uit 2000, met te weinig veerweg, weinig instelmogelijkheden, die weinig stijf is, volgens mij weinig olie heeft want ik kom snel op de max van het weinig veerweg wat ie heeft, maar ik rij wel...en ik vraag me af of die dorados het ook nog doen na drie jaar rijden...en hoeveel geld heb je dan al uitgegeven aan onderhoud?
mijn ervaring met manitou stopt na een 2001 sx-e en een paar black"s. maar die sx-e schoot je naar de maan met die xtreme rebound en die blacks zijn inmiddels allemaal kapot.....dat zijn de enige manitous over welke ik kan oordelen en mijn oordeel daarover is niet zo goed...
mijn ervaring met manitou stopt na een 2001 sx-e en een paar black"s. maar die sx-e schoot je naar de maan met die xtreme rebound en die blacks zijn inmiddels allemaal kapot.....dat zijn de enige manitous over welke ik kan oordelen en mijn oordeel daarover is niet zo goed...

Re:De nieuwe Intense M3 !
Links schreef:
TPC (Twin Piston Chamber) is geen smeringssysteem maar een dempingsysteem.
Owla, Ik had het over de smering van het hele TPC systeem, niet over de werking van TPC.
Het oude manitou "grease-systeem" was volgens vele een niet-zo-geweldig-systeem,
terwijl oude open oil bath Marzocchi"s beter en vooral langer bleven werken dan de oude Manitou"s.
Maar nu zitten we in 2003 en Manitou staat nu wel op de "welke-vork-verlanglijst."
Dat "grease" systeem is om stictie te voorkomen bij de stanchions/vorkbenen en niet om het TPC systeem te smeren. Tenminste, ik neem aan dat je die vetnippels achterop de lowers bedoeld?
hei beavis, he said nipples... uh uhhh uhhh
ik vind het idd goed zoals hier gezegd is door oa plons, nog een paar ....
wie het niet nodig heeft hoeft het niet....
en wie vind dat ie het nodig heeft en het kan betalen, dat hij of zij hem gerust in zijn fiets mogen steken....
wie vind dat hij met een zocchi moet rijden, mag daar ook best tevreden over zijn....
ik rijd met een flick en ik ben daar ook enorm content mee....
zo simpel is het.....
wat ik nog kan zeggen over de dorados is dat ik tegenwoorig nog wel vaak films als kranked5, nwd3, killing time, statement, chainreaction 4 bekijk,
en op een van die films
viel enorm goed op dat er VEEL met dorados gedaan werd....
waarmee ik bedoel dat het niet enkel een race vork is, of niet enkel als racevork gebruikt kan worden, mits ze zoals al bekend met stevigheid gepaard gaat....
ik zag veel dorados op shores, zeker in dh races, maar ook voor die gigantische drops, zag ik eerlijk gezegd weinig zocchis.....
althans dat is wat ik zag....
daar wou ik nog het fijne van weten als het kan......
wie het niet nodig heeft hoeft het niet....
en wie vind dat ie het nodig heeft en het kan betalen, dat hij of zij hem gerust in zijn fiets mogen steken....
wie vind dat hij met een zocchi moet rijden, mag daar ook best tevreden over zijn....
ik rijd met een flick en ik ben daar ook enorm content mee....
zo simpel is het.....
wat ik nog kan zeggen over de dorados is dat ik tegenwoorig nog wel vaak films als kranked5, nwd3, killing time, statement, chainreaction 4 bekijk,
en op een van die films
viel enorm goed op dat er VEEL met dorados gedaan werd....
waarmee ik bedoel dat het niet enkel een race vork is, of niet enkel als racevork gebruikt kan worden, mits ze zoals al bekend met stevigheid gepaard gaat....
ik zag veel dorados op shores, zeker in dh races, maar ook voor die gigantische drops, zag ik eerlijk gezegd weinig zocchis.....
althans dat is wat ik zag....
daar wou ik nog het fijne van weten als het kan......
ff Off Topic, hoe staat t met je letoy en supermonster?
zane
zane
u got mail....
back ontopic....
back ontopic....
OT, ik wil wel het fijne weten van jouw keuze om de grote schijf achter te plaatsen

hehe
ik wil ontopic blijven en jullie stellen me offtopic vragen ;D
de grote schijf vanachter, ik kan je zeggen dat dat zuigt als je geen dh doet.....
waarom:
mijn beste vriend rob akkermans had na enige tijd mijn 2 adapters binne, ik bel, ga naardaar, kom ik daar aan:
"sorry robin, maar er ging iets fout bij de levering)
het was zijn schuld niet, maar ik had dus maar enkel mijn 6 inch adapter voor achter,
inmiddels is de 8 inch adapter ook aangekomen en zal ik die wel monteren.....
vanaf dat moment zal mijn grote schijf voor staan en die kleinere achter.....
zo is dat gewoon....
jij wou me uit gaan schelden voor noob, is het niet ruudje? :P :-*
de grote schijf vanachter, ik kan je zeggen dat dat zuigt als je geen dh doet.....
waarom:
mijn beste vriend rob akkermans had na enige tijd mijn 2 adapters binne, ik bel, ga naardaar, kom ik daar aan:
het was zijn schuld niet, maar ik had dus maar enkel mijn 6 inch adapter voor achter,
zo is dat gewoon....
-
smax schreef:
hehe
waarom:
zo is dat gewoon....
Dan doe ik t wel voor Ruud: n00b!