170 of 175mm cranks op trialfiets?
Moderator:Beheerders
is het makkelijker om die 170 te nemen ivm bodem vrijheid?
-
- Berichten:3652
- Lid geworden op:wo jul 04, 2001 9:25 pm
Re:170 of 175mm cranks op trialfiets?
hoe korter hoe beter zou ik zeggen, megamo 150mm?
Re:170 of 175mm cranks op trialfiets?
wat kost een megamo en waar zijn die te halen?
Re:170 of 175mm cranks op trialfiets?
Van www.biketrials.com :
Drivetrain
Shorter cranks
*Â Â Â for ground clearance (when spinning, pedals are less likely to hit something on the ground as you go over them)
*Â Â Â make it easier to balance because your feet are closer together
*Â Â Â make it easier to pedal-kick further (take into account how far you can move your body forward on longer cranks before you run into the handlebars or stem)
*Â Â Â make a full 360 degree pedal rotation a lot smoother, which helps for ups and pedal-gaps.
You lose some leverage with shorter cranks, howerver, making it harder for far pedal-kick gaps (according to Jeff Lenosky, says Chris Pascucci). It is generally agreed upon that stock bikes should have 170 mm cranks.
Mod bike cranks are generally 158 mm (both X-Lite and Plazmatic cranks, the two nicest mod cranks in my opinion, are 158 mm)
Hele korte, 150 en 158 mm cranks zijn alleen interresant als je met een mod(20") fiets rijd. Op een stock is 170 kort genoeg, je verliest nl ook moment met een kortere crank.
Ik reed zelf met 170mm cranks, die had ik toen ik mn trial fietsje bouwde over.
Nu heb ik 175mm cranks klaar liggen, die als mn fiets terug is van de spuiter gemonteerd gaan worden.
Ik zal wel laten weten wat ik ervan vindt. Dit zal waarschijnlijk na het weekend worden.
stzr.
Drivetrain
Shorter cranks
*Â Â Â for ground clearance (when spinning, pedals are less likely to hit something on the ground as you go over them)
*Â Â Â make it easier to balance because your feet are closer together
*Â Â Â make it easier to pedal-kick further (take into account how far you can move your body forward on longer cranks before you run into the handlebars or stem)
*Â Â Â make a full 360 degree pedal rotation a lot smoother, which helps for ups and pedal-gaps.
You lose some leverage with shorter cranks, howerver, making it harder for far pedal-kick gaps (according to Jeff Lenosky, says Chris Pascucci). It is generally agreed upon that stock bikes should have 170 mm cranks.
Mod bike cranks are generally 158 mm (both X-Lite and Plazmatic cranks, the two nicest mod cranks in my opinion, are 158 mm)
Hele korte, 150 en 158 mm cranks zijn alleen interresant als je met een mod(20") fiets rijd. Op een stock is 170 kort genoeg, je verliest nl ook moment met een kortere crank.
Ik reed zelf met 170mm cranks, die had ik toen ik mn trial fietsje bouwde over.
Nu heb ik 175mm cranks klaar liggen, die als mn fiets terug is van de spuiter gemonteerd gaan worden.
Ik zal wel laten weten wat ik ervan vindt. Dit zal waarschijnlijk na het weekend worden.
stzr.