vreemd tikje zeer irritant
Moderator:Beheerders
na het monteren van een nieuw xtr voorblad heb ik een of ander vreemd tikje dat hoorbaar is als ik kracht zet op de pedalen tijdens het fietsen .Dus vooral tijdens klimmen . In eerste instantie dachten ze bij mn lbs dat het door die borgring kwam waar mee het grote blad (tevens spider) vast zit .die scheen de wissel truk niet te hebben overleefd . dus vervangen .......fietsen ..... tikken ???terug ring nagetrokken was wat losgelopen
tik weg voor 20 km
toen vast gezet met loctite tik nog niet weg
ik word hier getikt van
Nu is mn lbs al aan het informeren bij shimano...
maar hebben jullie nog suggesties?????please ???
tik weg voor 20 km
toen vast gezet met loctite tik nog niet weg
ik word hier getikt van
Nu is mn lbs al aan het informeren bij shimano...
maar hebben jullie nog suggesties?????please ???
-
Re:vreemd tikje zeer irritant
denk dat het het punt is tussen BB en crank, zandje er tussen?
ik heb zelf veel last van een BB dat zelf heel erg kraakt, of iig de 2 borgingen er van... :"(
maar es een nieuwe halen denk
ik heb zelf veel last van een BB dat zelf heel erg kraakt, of iig de 2 borgingen er van... :"(
maar es een nieuwe halen denk
anti seize vet gebruikt tussen de boutjes??????
dusssss©
dusssss©
Dat blad loshalen, bevestiging goed schoonmaken en weer stevig vast zetten, works 4 mie
-
efkes iets anders, wat kan ik als beste op de BB borgingen smeren?
Had er uit pure nood efkes wat vaseline op gespoten, maar dat was na paar weken uitgewerkt. Kraak was zo weer terug... :"(
Had er uit pure nood efkes wat vaseline op gespoten, maar dat was na paar weken uitgewerkt. Kraak was zo weer terug... :"(
baquelappe schreef:
efkes iets anders, wat kan ik als beste op de BB borgingen smeren?
anti seize vet (dat witte) of kopervet(dat koperachtige) maar volgens mij werkt vaseline uit een potje ook.
dusssss©
To baquelappebaquelappe schreef: efkes iets anders, wat kan ik als beste op de BB borgingen smeren?
Je hebt Anti-size / copaslip / sevice compound allen koperhoudend dus ook smerend. Leveranciers oa Klinger Picoff bv / Molykote
Je kunt de boutjes van je voorblad ook ff met een druppeltje loctite verwennen (gebruik de type Nutlock ) dan willen ze ook nog eens los (als jij dat ook wil)
8)Angel