Scott achterbrug
Moderator:Beheerders
Wie heeft er net als ik een gebroken achterbrug??? Het gaat om een scott FX1. Als je een andere FS van Scott hebt en dit probleem ook hebt hoor ik het graag. Mijn Scoot dealer doet erg moeilijk over de garantie!
Re:Scott achterbrug
join the club
dat WAS mijn Scott G-Zero FX1.. uit 2000 ofzo.
Ik had dit fietsje ongeveer een maand, 2e hands gekocht.. :\ ik begon net met biken enzo...
ik deed er wel UA mee, dacht dat dat wel kon :P en ik denk ook nogsteeds dat hetgeen wat ik er mee deed best had moeten kunnen. Maargoed, toen ik er een trapje mee afsprong brak ie doormidden.
Omdat het tweedehands gekocht was is het natuurlijk helemaal klote met garantie.. ik de vorige eigenaar weer mailen of ie de bonnetjes nog had.
Nee, die had ie "net weggegooid" ::)
Toen naar Scott benelux gemaild, die doen er eerst 2 weken over om te replyen, dan willen ze bonnetjes zien en waar het gekocht is, of het wel een officiele dealer is, de dealer zou dan kijken of het een garantiegeval is en of het frame onder coulantie vervangen kan worden. Ik teruggemaild dat ik wel weet waar ie gekocht is maar geen bonnetje heb. Nooit meer wat terug gehad.
Ik zou contact op kunnen nemen met de winkel waar ie gekocht is, en misschien met het serienummer nog wat proberen te regelen?? maargoed, omdat ik zonder aankoopnota of wat anders dan ook zit laat ik het er maar bij..
ondertussen een nieuw fietsje kunnen vinden wat hetgeen wat ik er mee doe zeker wel aan kan
en m"n scott hang ik wel aan de muur.. :P
Laat even weten hoe het verder verloopt! en sterkte he.

dat WAS mijn Scott G-Zero FX1.. uit 2000 ofzo.
Ik had dit fietsje ongeveer een maand, 2e hands gekocht.. :\ ik begon net met biken enzo...
ik deed er wel UA mee, dacht dat dat wel kon :P en ik denk ook nogsteeds dat hetgeen wat ik er mee deed best had moeten kunnen. Maargoed, toen ik er een trapje mee afsprong brak ie doormidden.
Omdat het tweedehands gekocht was is het natuurlijk helemaal klote met garantie.. ik de vorige eigenaar weer mailen of ie de bonnetjes nog had.
Nee, die had ie "net weggegooid" ::)
Toen naar Scott benelux gemaild, die doen er eerst 2 weken over om te replyen, dan willen ze bonnetjes zien en waar het gekocht is, of het wel een officiele dealer is, de dealer zou dan kijken of het een garantiegeval is en of het frame onder coulantie vervangen kan worden. Ik teruggemaild dat ik wel weet waar ie gekocht is maar geen bonnetje heb. Nooit meer wat terug gehad.
Ik zou contact op kunnen nemen met de winkel waar ie gekocht is, en misschien met het serienummer nog wat proberen te regelen?? maargoed, omdat ik zonder aankoopnota of wat anders dan ook zit laat ik het er maar bij..
ondertussen een nieuw fietsje kunnen vinden wat hetgeen wat ik er mee doe zeker wel aan kan

Laat even weten hoe het verder verloopt! en sterkte he.
scott heeft altijd moeilijk gedaan over gebroken kaders in had zoeen carbon kader (endorfin racing) en die stond vol barsten op een bepaalde plaats. Die barsten waren helemaal nie normaal waren zeer diep zelfs.
Ik dus naar scott kortenberg(invoerder scott) en daar zeiden ze das normaal das de lak die barst nie het frame . da komt omdat het frame te elastische is voor de lak. Volgens mij dus dikke boelshitt! maja zolang da kader nie in twee gebroken was kon ik dus niks doen. heb een maand nadien nieuw kader gekocht omdat ik het zaakje nie vertrouwde had geen zin om op mijn kl@ten te gaan omdat da frame breekt.
Wat ik je zou doen als ik u was is uit te vissen wanneer die gasten open zijn en daar naar toe gaan met u frame. Die van u is degelijk wel gebroken dus das vele moeilijker om u af te wimpellen als ge daar zelf staat. want via meel dan kunne ze u zo afschepen door gewoon nie meer te antwoorden.
En gemoet als gedaar zijt goe overdrijven ma wel dat het geloofwaardig is, dat ge zwaar gevallen zijt en erstige blessuren had en dat da nie kan voor zoeen duur kader,....
dat werkt bij meeste invoeders wel
veel succes
Ik dus naar scott kortenberg(invoerder scott) en daar zeiden ze das normaal das de lak die barst nie het frame . da komt omdat het frame te elastische is voor de lak. Volgens mij dus dikke boelshitt! maja zolang da kader nie in twee gebroken was kon ik dus niks doen. heb een maand nadien nieuw kader gekocht omdat ik het zaakje nie vertrouwde had geen zin om op mijn kl@ten te gaan omdat da frame breekt.
Wat ik je zou doen als ik u was is uit te vissen wanneer die gasten open zijn en daar naar toe gaan met u frame. Die van u is degelijk wel gebroken dus das vele moeilijker om u af te wimpellen als ge daar zelf staat. want via meel dan kunne ze u zo afschepen door gewoon nie meer te antwoorden.
En gemoet als gedaar zijt goe overdrijven ma wel dat het geloofwaardig is, dat ge zwaar gevallen zijt en erstige blessuren had en dat da nie kan voor zoeen duur kader,....
dat werkt bij meeste invoeders wel
veel succes
Moet ik toch effe kwijt!! Gisteren bij mijn fietsenmaker zo een Scot Team racing model gezien die effe een te zwaar afdalingske gemaakt had.Het ganse frame was als een slappe elastiek in mekaar geweven.Niet te geloven wat ik zag, onderbuis dubbel geplooid bovenbuis een vette knik.Wel te vermelden waard, vork en voorwiel waren perfect in orde.......dus puur samenplooien van frame...grof!!
Alé Scott........volgend jaar buisjes nog wa lichter maken!! Kan toch niet meer!! Hopelijks garantie voor die gast!!
Alé Scott........volgend jaar buisjes nog wa lichter maken!! Kan toch niet meer!! Hopelijks garantie voor die gast!!
Gewoon the States aanschrijven end reigen met brute rechtzaak.
..wat heeft dat voor zin......Scott is toch Duits of zoiets.....
neehoor..
http://www.scottusa.com/
GTLTS schreef:
........Scott is toch Duits of zoiets.....
Zwitsers, het USA hebben ze al van de stickers afgehaald.
En Zwitserland staat overal buiten, vrouwen hebben geen stemrecht, ze zitten niet in de Verenigde naties, ze werken 60 uur per week, ze zijn zo racistisch als de p..., hebben allemaal een arsenaal in huis, kunnen niet autorijden,
maar ze hebben lekkere chocola en de Cristalp...
Scott schrott ;D ;D
Kijk es bij topic "moutainbikes";Beam me up , Scotty !! .............daar had ik het dus over!!!!!!!!!!
Aha dus ik ben niet de enige met wat mindere ervaringen met scott dealers.
Heb je nog iets schrijf het op!
Heb je nog iets schrijf het op!
neehoor..
Amerika heeft geeneens een eigen importeur,......die zit in Puerto Rico geloof ik......
-
Gewoon een Scott FX4 brug erin doen..

- KillerPiet
Gasten,
ik heb ook een FX1 uit 2001 en ben deze zomer wezen DH in Portes du Soleil en heb daar aardig lopen vliegen met de Scott.
Veel harde landingen gehad op achterwiel maar mijn achterbrug bleef heel.
Verder wel bout van achterdemper doorgebroken en de manitou black kapot gesprongen.
Eerst brak het rebound-mechanisme in de demperpoot af.
Een landing verder sprong de keerring derruit. Wat een kutvork!!
Ik wel van meer gasten gehoord dat de achterbrug door midden wordt gesprongen dus ik ga maar op zoek naar een fatsoenlijke fiets.
Ik denk de het de 24 le Dude word.
mzzl
ik heb ook een FX1 uit 2001 en ben deze zomer wezen DH in Portes du Soleil en heb daar aardig lopen vliegen met de Scott.
Veel harde landingen gehad op achterwiel maar mijn achterbrug bleef heel.
Verder wel bout van achterdemper doorgebroken en de manitou black kapot gesprongen.
Eerst brak het rebound-mechanisme in de demperpoot af.
Een landing verder sprong de keerring derruit. Wat een kutvork!!
Ik wel van meer gasten gehoord dat de achterbrug door midden wordt gesprongen dus ik ga maar op zoek naar een fatsoenlijke fiets.
Ik denk de het de 24 le Dude word.
mzzl
Mijn brug ligt nu al 3 weken bij de importeur, ik hoop dat er nog wat positiefs uitkomt. Wel klote dat het zo lang moet duren.
Moet je ff Bazzzz bellen.
Die heeft nog een nieuwe Scott achterbrug in de schuur liggen.
Is alleen wel van de Octane DH... maar misschien dat het past?
Die heeft nog een nieuwe Scott achterbrug in de schuur liggen.
Is alleen wel van de Octane DH... maar misschien dat het past?
-
- Contacteer:
scottUSA komt uit zwitserland en heeft geen importeur in Amerika... :P :P weer iets geleerd vandaag..

Maat van me had een scheurtje in zijn G-Zero en had met anderhalve week een nieuwe brug erin. Hij had wel nog een bon en het was binnen twee jaar. Ging via Mammoet.
heb in todtnau een vreselijk vervormde high octane gezien, beetje soortgelijk gevalletje, de reacties daar waren "weer eentje..."
doesn"t inspire confidence...
doesn"t inspire confidence...
Vandaag heel toevallig bij de Importeur voor Europa geweest (werk voor verpakkingsfirma). Dit is Scott USA, Nijverheidsstraat 15, Londerzeel, Belgie.
De firma maakt de indruk van redelijk ouwe zut (gebouw enzo), zou er weinig goede hoop op hebben dat hier garantieclaims waar worden gemaakt.
Mocht er behoefte zijn aan een tel.nr. dan wil ik het wel PMen aan de liefhebbers.
De firma maakt de indruk van redelijk ouwe zut (gebouw enzo), zou er weinig goede hoop op hebben dat hier garantieclaims waar worden gemaakt.
Mocht er behoefte zijn aan een tel.nr. dan wil ik het wel PMen aan de liefhebbers.