Magura Louise schijfdiameter??
Moderator:Beheerders
Is het mogelijk om van een 160mm (standaard) schijf naar een 180 of eventueel een 200mm over te stappen op een Magura Louise?????
Is er een groot remkrachtverschil tussen een Louise en een Julie?? "k Zie dat die Julie wel met een grotere schijf vooraan gemonteerd wordt, so .....kan ik dit ook op een Louise????? Thxxxxxx
Is er een groot remkrachtverschil tussen een Louise en een Julie?? "k Zie dat die Julie wel met een grotere schijf vooraan gemonteerd wordt, so .....kan ik dit ook op een Louise????? Thxxxxxx
- @sph@ltdude
- Contacteer:
Re:Magura Louise schijfdiameter??
Volgens 2003 specs van Magura geeft
-Julie (Voor 180mm, achter 160mm schijf) 5,0 m/s[sup]2[/sup] remvertraging
-Louise (Voor en achter 160mm) 6,2 m/s[sup]2[/sup]
-Louise FR (Voor 180 achter 160mm) 7,0 m/s[sup]2[/sup]
Louise is dus krachtiger dan Julie, ondanks kleinere schijf voor.
Louise FR is dus behoorlijk krachtiger dan Louise, dat moet door grotere schijf komen, want diameter zuigers is hetzelfde.
Maar of er adapters bestaan om een grotere schijf te monteren?
Misschien als je een postmount Louise hebt en een IS2000 vork, kunt je daar een adapter tussen doen waardoor er een grotere schijf in kan.
-Julie (Voor 180mm, achter 160mm schijf) 5,0 m/s[sup]2[/sup] remvertraging
-Louise (Voor en achter 160mm) 6,2 m/s[sup]2[/sup]
-Louise FR (Voor 180 achter 160mm) 7,0 m/s[sup]2[/sup]
Louise is dus krachtiger dan Julie, ondanks kleinere schijf voor.
Louise FR is dus behoorlijk krachtiger dan Louise, dat moet door grotere schijf komen, want diameter zuigers is hetzelfde.
Maar of er adapters bestaan om een grotere schijf te monteren?
Misschien als je een postmount Louise hebt en een IS2000 vork, kunt je daar een adapter tussen doen waardoor er een grotere schijf in kan.
- @sph@ltdude
- Contacteer:
Is dat ff handig!
Wordt wel redelijk duur grapje: 30 euri voor adapter en ongeveer 45 voor 180mm Magura schijf.
Wordt wel redelijk duur grapje: 30 euri voor adapter en ongeveer 45 voor 180mm Magura schijf.
-
lijkt me redelijk logisch dat een louise meer remkracht heeft, een louise is een remsysteem op hoge druk en julie 1tje op lagere druk..... vandaar dat er ook een 180 schijf voor zit anders was het nog veel minder.... ;D
En wat met dit?......kan ik de remhendel van de gewone Louise gebruiken voor een remklauw Louise-FR (Front )versie??
Zeg Brum!! "Je hebt ook gewoon IS2000 20mm+ adapters!!" geld dit dan ook voor vooraan????? Help me!! Thx
Zeg Brum!! "Je hebt ook gewoon IS2000 20mm+ adapters!!" geld dit dan ook voor vooraan????? Help me!! Thx
- @sph@ltdude
- Contacteer:
yvkov schreef:
En wat met dit?......kan ik de remhendel van de gewone Louise gebruiken voor een remklauw Louise-FR (Front )versie??
Diameter zuigers is hetzelfde. Moet kunnen dus.